recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transport af 65" oled 44 km - hvordan hjem sikkert
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Transport af 65" oled 44 km - hvordan hjem sikkert

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Transport af 65" oled 44 km - hvordan hjem sikkert
    Sendt: 21-Juni-2023 kl. 17:43
Jeg har set mig lun på et 65" oled tv, som dog kun er på nærmeste lager i Svendborg.

Hvordan transporterer jeg det sikrest hjem fra butikken? køreturen er 44 km, primært motorvej.

Bagagerum virker lidt usikkert, især fordi det ikke er helt plant, og så er de 44 km måske ekstra lange.

Trailer - hvor meget kan kassen tåle af bump osv? Trailer-chaufføren er vant til at køre ting fra jem & fix, og de kan som bekendt tåle lidt mere LOL

Bør jeg bare bide det sure æble og få Elgiganten til at levere?


Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2023 kl. 18:23
jeg ville få det leveret.  

Mine forældre fik leveret et 65” af Elgiganten - første gang var der transport skade - og det var bare at få et nyt istedet for. 

De er så tynde at det er ret risikabelt at transportere det selv
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2023 kl. 19:13
Hvis kassen kan være inde i bilen, som skal være en større stationcar. Så er der ingen risiko ved at transportere selv. Oled TV’et blir støttet perfekt af flaminco i kassen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2023 kl. 20:35
Levring er nok det bedste, eller lån en trailer eller varebil. - Vær opmærksom på at Elgigantens leveringsaftale kun er til kantstanen. De bærer hverken ind eller op. De efterlod mit 65" på gaden og så kunne jeg selv finde ud af at bære det op til 4. sal eller betale en bondegård for de sidste 4 etager. De sidste 50m kommer nemt til at koste det samme som turen fra Kina til Svendborg Ermm
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2023 kl. 20:52
De sidste 8 meter er nemlig nok de dyreste 8 meter længe, men kun den ene af os i huset må løfte i nævneværdig grad, så kommer ikke rigtig udenom, at det bliver levering med indbæring. Så må det være sådan :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2023 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Levring er nok det bedste, eller lån en trailer eller varebil. - Vær opmærksom på at Elgigantens leveringsaftale kun er til kantstanen. De bærer hverken ind eller op. De efterlod mit 65" på gaden og så kunne jeg selv finde ud af at bære det op til 4. sal eller betale en bondegård for de sidste 4 etager. De sidste 50m kommer nemt til at koste det samme som turen fra Kina til Svendborg Ermm
Så skulle du måske bare have bestilt "levering med indbæring" fremfor til "kantstenslevering" hos Elgiganten.Wink Koster 600 spirSmile

I øvrigt er oled ret fleksibel og ikke så skrøbelige som nogen gør dem til at være. 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2023 kl. 15:55
Oled tv er ikke ret tunge, det var sgu noget helt andet i "gamle" dage da man skulle hente et 5o" Pioneer plasma😁😁
Men sådan en kasse er meget større end man lige regner med
Ning
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2023 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oled tv er ikke ret tunge, det var sgu noget helt andet i "gamle" dage da man skulle hente et 5o" Pioneer plasma😁😁
Men sådan en kasse er meget større end man lige regner med


Kassen kunne egentlig nogenlunde være bagi bilen, men som en anden også har nævnt herinde, så ville eventuelle skader under transporten være mit problem - og det var ikke muligt at hente modellen tæt på hjemmet. Så må jeg betale det ekstra, som levering med indbæring koster.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2023 kl. 13:45
køb online og betal de 195 elgiganten tager så er det deres ansvar.

ellers lån en lille varebil hvor du kan have kassen stående oprejst og spændt fast.

jeg har set en der havde købt et stort fint tv, smidt det i traileren, da det blev pakket ud hjemme der var skærmen knækket.

Garantien og butikken dækkede det ikke pga forkert transport og håndtering. 

Bilka har ved deres udlevering enda en lille brochure der fortæller hvordan et tv skal transporteres
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2023 kl. 12:06
Nå, leveringen stod en enkelt gut for, og tv’et blev transporteret på sækkevogn. Han spurgte om vi havde mulighed for at give en hånd med… 

Formålet med at bestille med indbæring var netop, at vi ikke kunne hjælpe med at bære og ikke kunne transportere tv’et som LG skriver det bør/skal transporteres. Overrasket burde jeg nok ikke have været, men irriteret over Elgigantens fremgangsmåde er jeg nu alligevel. Overvejer at skrive en bemærkning til dem. 

Det bliver måske med lidt ekstra spænding når det engang tændes.


Redigeret af transporter - 03-Juli-2023 kl. 12:07
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2023 kl. 13:00
Det betaler sig at åbne munden og høre hvad transporten dækker. Jeg fik en vaskemaskine leveret og tilsluttet for 500,- hvis jeg selv tog fat, og 700,- hvis ikke jeg gjorde.

Det kan også være at transporten kun dækker til kantsten. 195,- lyder billigt hvis det også skal bæres op ad trapper.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2023 kl. 13:10
Leveringen kostede 499 og var “med indbæring”. Det skulle blot ind i huset, hverken op eller ned af trapper. 

Til kantsten blev fravalgt netop fordi, at vi ikke kunne bære selv :)


Redigeret af transporter - 03-Juli-2023 kl. 13:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu