recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs Android Auto Adapter.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs Android Auto Adapter.

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Carplay kan sende navigation via google maps app, og musik via streaming app samtidigt til bilens medie skærm, når iPhone er kablet. Og så kan iPhone klare Saphe app på sin egen skærm også samtidigt.

Det kan da også lade sig gøre trådløst. Bruger det dagligt med telefonen liggende i jakkelommen.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Carplay kan sende navigation via google maps app, og musik via streaming app samtidigt til bilens medie skærm, når iPhone er kablet. Og så kan iPhone klare Saphe app på sin egen skærm også samtidigt.

Det kan da også lade sig gøre trådløst. Bruger det dagligt med telefonen liggende i jakkelommen.

Jamen det er jo skønt, det vidste jeg ikke da min bil ikke har trådløs carplay.

Det jeg ville med mit indslag, var at bevise USB godt kan håndtere flere forskellige kilder samtidigt, her 2 forskellige apps, der begge blir modtaget i bilens medie skærm, google map vises på skærmen, men streamen føres til bilens højttalere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 08:31
Ok, mange tak for alle svarene. Jeg må prøve en dag jeg har tid, på et tilfældigt tidspunkt på dagen når jeg ikke skal køre, at gå ned til bilen og prøve mig frem. og se om ikke jeg kan få det til at virke.

Grunden til at jeg startede tråden, var egentligt at jeg synes den trådløse adapter virkede smart. Men jo mere vi har snakket om den osv., jo mindre smart forekommer løsningen mig at være.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
SterionX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2019
Sted: Kokkedal
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SterionX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 02:45
Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår hvorfor det er så stort et problem med Android Auto (AA) og musik... Ja du får nok ikke AA til at virke samtidig med at der køres musik fra USB... Men det burde da heller ikke være nødvendigt.

AA kan jo køre alle de apps du har på telefonen som er lavet til AA. Maps er selvfølgelig den største grund til at de fleste bruger det, men AA kan sagtens streame fra spotify (eller hvis du på din telefon har downloaded musikken så spiller den uden brug af data), høre lydbøger fra Mofibo eller radio fra intune eller musik som ligger på telefonen gennem et har af diverse musik players der findes på play store.

Så hvis en app understøtter AA kan du finde den i hovedmenuen i din bil... Og med den nyeste AA opdatering så har du endda split-screen så fx maps tager de først 2/3 af skærmen og spotify den sidste 1/3..

Og jeg har selv en 8 år gammel bil med kun kablet AA så jeg hør købt en wireless adapter (carlinkit 4) og det kører helt fantasktisk... Bruger ALDRIG bilens indbyggede UI til noget mere :)

/Sterion
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 07:00
SterionX: Jeg prøver at se essensen i det du siger. Er det at jeg så skal have en selvstændig app, der kan afspille de MP3 filer, der ligger på. Hmmm jeg tror jeg har en Huwei app, der hedder "Musik", som kan afspille de filer jeg har kopieret over på telefonen. Så det jeg skal prøve er om jeg kan tilgå den musik app på AA, samtidigt med at der er tændt for navigationen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 11:38
Ja, du skal bruge en AA-kompatibel musik app og ikke afspiller filer manuelt.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 11:44
Ok, så hvis jeg ikke kan med den "Musik" app der er på telefonen, så skal jeg finde en AA-kompatibel musik app. Men hvordan ved jeg om en musik afspiller app, er AA-kompatibel?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 12:44
Kan heller ikke passe, det må være ligegyldigt. Da appen ikke skal vises på bilens medieskærm. 

Jeg har Carplay, og det er da muligt det ikke er det samme. Men jeg afspiller uden problemer fra enhver app fra tlf.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 13:15
Hvis man gerne vil styre musikken fra skærmen (så man ikke ulovligt bruger sin telefon), skal app'en understøtte Android Auto eller CarPlay. (Din musik app understøtter sikkert også CarPlay, du åbner den bare ikke).

På iOS er Musik-app'en allerede installeret, og hvis Huawei-app'en ikke virker på Thorvalds telefon (hvilket den nok gør), har Google vel en standard-app til det formål.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af SterionX SterionX skrev:

Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår hvorfor det er så stort et problem med Android Auto (AA) og musik... Ja du får nok ikke AA til at virke samtidig med at der køres musik fra USB... Men det burde da heller ikke være nødvendigt.

AA kan jo køre alle de apps du har på telefonen som er lavet til AA. Maps er selvfølgelig den største grund til at de fleste bruger det, men AA kan sagtens streame fra spotify (eller hvis du på din telefon har downloaded musikken så spiller den uden brug af data), høre lydbøger fra Mofibo eller radio fra intune eller musik som ligger på telefonen gennem et har af diverse musik players der findes på play store.

Så hvis en app understøtter AA kan du finde den i hovedmenuen i din bil... Og med den nyeste AA opdatering så har du endda split-screen så fx maps tager de først 2/3 af skærmen og spotify den sidste 1/3..

Og jeg har selv en 8 år gammel bil med kun kablet AA så jeg hør købt en wireless adapter (carlinkit 4) og det kører helt fantasktisk... Bruger ALDRIG bilens indbyggede UI til noget mere :)

/Sterion
Dit input forvirrer mere end det gavner. Der findes meget få apps til både Android Auto og Carplay, og ihvertfald ingen musik apps. Det betyder intet, fordi musikken overføres via USB eller trådløst til bilradio delen af Bilens Infotainment. Det er kun hvis du vil ha navigation, at appen skal være godkend og forefindes. 

Thorvald # Sæt dig ud i bilen og tænd for Infotainment. Sæt tlf til med usb og afspil musik fra din vanlige app på tlf. Start google mapps og se hvad der sker. Jeg tror at musikken spiller og du har navigationen kørende på infoskærmen.

Edit: kan se jeg har fået DR Lyd, Spotify og Podcast på min Carplay, men ellers er der ikke andre.


Redigeret af Munch - 11-Maj-2023 kl. 13:20
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 13:23
Ja, jeg skal nok få lavet den test, som jeg også har sagt før...  LOL   LOL
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis man gerne vil styre musikken fra skærmen (så man ikke ulovligt bruger sin telefon), skal app'en understøtte Android Auto eller CarPlay. (Din musik app understøtter sikkert også CarPlay, du åbner den bare ikke).

På iOS er Musik-app'en allerede installeret, og hvis Huawei-app'en ikke virker på Thorvalds telefon (hvilket den nok gør), har Google vel en standard-app til det formål.

Ja du mener vel at styre vol og næste/forrige nr på rattet. For du mener vel heller ikke det er lovligt for føreren af bilen at sidde og trykke på infoskærmen under kørselen?

Korrekt at på iPhone er der en musik app, og noget tyder på den ER godkendt. Lignende må findes til Android Auto.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu