recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløs sammenkobling af PC & HiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettrådløs sammenkobling af PC & HiFi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jcr_1966 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2005
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: trådløs sammenkobling af PC & HiFi
    Sendt: 18-Juni-2005 kl. 15:58

hej,

jeg skal have min musiksamling på min PC afspillet på mit anlæg, der står i et andet rum. Afstand er 5-6 meter og der er en murstensvæg imellem.

Jeg regner med, at der findes en bluetooth-dims, jeg kan koble på forstærkerens aux-indgang (NAD L75).

Er der nogen, der har prøvet noget lignende? Hvad er det i givet fald for et set-up, der skal til? Og når jeg er igang, kan jeg også afspille film fra PC'en harddisk og/eller DVD-drev på samme måde?

Mvh og tak for hjælpen

Jan

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2005 kl. 16:43
Eller kan Phlilips Streamium være en løsning, men den kører på 802.11 WIFI og ikke BT.
Med stremium kan du vist også få vist dine billeder/video fra din PC på en almindelig TV skærm.
Til top
jcr_1966 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2005
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2005 kl. 21:03

fint nok at det er WIFI 802.11 istedet for bluetooth, men såvidt jeg kan se på anmeldelser supporterer Streamium ikke AAC og WAV. Det er skidt, da mange at mine filer - incl store dele af iTunes - ligger som AAC eller WAV :-(

nogen alternativer, der supporterer iTunes?

Mvh

Jan

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2005 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af jcr_1966 jcr_1966 skrev:

fint nok at det er WIFI 802.11 istedet for bluetooth, men såvidt jeg kan se på anmeldelser supporterer Streamium ikke AAC og WAV. Det er skidt, da mange at mine filer - incl store dele af iTunes - ligger som AAC eller WAV :-(

nogen alternativer, der supporterer iTunes?

Mvh

Jan

Måske er Noxon  fra Terratec det du søger: http://entertainen.terratec.net/

Så vidt jeg lige kan se supporterer den også iTunes. Foruden at du får internet radio med.

Mvh JørgenT

Til top
Pyrus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2005 kl. 00:19

jcr_1966 til din oreintering har Aldi lige haft et sæt som du søger til 299,- ( PHENIX 200 - 2.4 Ghz ) til overførelse af lyd og billede fra (Pc ell. DvD eller andre audio/video kilder) til feks. tv / forstærker. -  pris 299,-  /////// købte et sæt og det virker OK  ----- Du kan jo kikke om de har flere.

 

Mvh Pyrus



Redigeret af Pyrus
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2005 kl. 13:53
Jeg ved ikke om denne kn opfylde dine ønsker: Digitalt musikbibliotek til stuen? HDD+CD  ? Men den kan også mange andre ting som du måske ikke lige efterpørger?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2005 kl. 10:51

Prøv at studere det nye Pinnacle Showcenter 200. Det skulle kunne klare det meste (audio, video og billeder) enten trådløst eller via netkabel.

Flemming

Til top
megemar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2005 kl. 12:35

Hi

Hvis du kører trådløst har du denne mulighed fra Apple "AirPort Express Base Station with AirTunes"  og linket er her

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore. woa/71808/wo/V47VeBRn2FR42c0s8ML2jYtTFp4/1.0.0.11.1.0.6.9.3. 19.0.1.0.1.1.0.1.0.1

Så kan du trådløst fra iTunes vælge de remote høtalere.

mvh

mvh.
Michael
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2005 kl. 13:05

I det seneste nummer af danske High Fidelity http://www.hifi.dk/da_index.html (i skrivende stund har de ikke fået opdateret hjemmesiden med det nyeste nummer) er der en test af Philips Streamium, Pinnacle Showcenter Wireless G og en Digitally-et-eller andet.

Jeg fik temmelig meget lyst til at købe mig en Pinnacle Showcenter http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1491 &Langue_ID=2, da jeg havde læst testen. Den er endda næsten pæn!

Og ja, I er nødt til at købe bladet eller gå en tur på biblioteket for at læse anmeldelsen.

mvh
Thomas

Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2005 kl. 21:56

Jeg vil lige korrigere mig selv: Det er Digitally WAWE, Philips SL400i og Pinnacle 1000G, der bliver testet i High Fidelity nr 5 2005.

mvh
Thomas

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu