recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs transmitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs transmitter

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs transmitter
    Sendt: 26-November-2006 kl. 14:16
Sorry... men jeg har ikke set tråden før i dag. Jeg venter spændt på din vurdering. Der vil jo altid være forskel på transmission betingelserne fra sted til sted, så måske det fungerer hos dig. Men bare lige for at komme lidt mere malurt i bægeret så syntes jeg altså, at selv når der ikke var transmissions problemer var billedet ikke særlig godt... Billedet kan vel bedst beskrives som temmelig uldent
Til top
zeus84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 13:40
Diamanten : Lidt sent du kom med den besked... Har sendt pengene til ham. Men nu skriver lige igen når jeg modtager varen, hvorden den virker i mit tilfælde
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 12:58

Oprindeligt skrevet af zeus84 zeus84 skrev:

@fltk :   Hvorfor sælger du den.. er den god ? noget med forstyrelser når man går ind foran signalet (lign of sight)

@Bobbas : Jeg ville godt undgå at have en kæmpe boks ved mit TV.. bare noget enkelt noget der står og modtager signalet fra PC'en

Jeg har selv haft sådan en transmitter og for at sige det ligeud så var det et skod produkt...

For det første er den utrolig følsom med hensyn til at sender og modtager retningsbestemmes. Dernæst oplevede jeg at både lyd og billed blev forstyrret når man gik nogle ganske bestemte steder i stuen.. altså ikke nødvendigvis præcis mellem de to bokse!!! Endelig oplevede jeg at mikrobølge ovnen påvirkede signalet, så popcorn er udelukket ved film  

Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 12:40

Oprindeligt skrevet af zeus84 zeus84 skrev:

Jeg søger en trøsløs transmitter, så jeg kan se se film fra  PC -> TV.
Så fandt jeg frem til disse:

http://emb.dk/articlelist.445
http://www.pixmania.com/dk/dk/10211/xx/xx/12/3/criteresn.htm l

Hvad med dette:

http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15198&P N=1


afstand 15m. med et loft i mellem

Jeg går rundt med præcis de samme tanker. Min PC står på 1. sal og fjernsynet i stuen neden under. En boremaskine og noget kabel kunne løse opgaven, men jeg har erklæret stuen for kabelfri zone, så jeg skal bruge en eller anden form for trådløs gadget til video streaming. Jeg skal dog ikke kun streame film til TV'et, men også mine foto's.

Jeg har imidlertid fundet et stykke gadget der kan løse opgaven perfekt i en super kvalitet... den kommer bare først en gang i det nye år fra Apple og lyder navnet "iTV". Se linket her eller søg på nettet   http://www.engadget.com/2006/09/12/apple-to-release-itv-vide o-streaming-box-in-2007/

Go' dag Per

EDIT Bemærk størrelsen der svarer til en ½ højde Mini Mac. Det vil sige omkring 2,5 cm i højden, samt 16,5 i bredde og dybde. Altså en net lille sag i lækkert design



Redigeret af Diamanten - 26-November-2006 kl. 12:49
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 11:01
Jeg vil meget gerne købe den sender/modtager hvis den ikke er solgt!
Til top
zeus84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 15:12
Ved godt dette ikke er den normale måde at gøre det på. Men kunne vi udveksle telefonnr osv, og så sender jeg dig 300,-. Hvorefter du sender varen og jeg afprøver det. Er jeg tilfreds, sender jeg dig de resterende 300,-. ellers sender jeg varen tilbage, og du på samme måde med de 300,-  ?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 15:02

Jeg har haft sættet ca. ½ år. Det består af en sender og en modtager samt fjernbetjening og kabler. Senderen kobles til PCen via grafikkortets TV out, og modtageren til TVet. Billede og lyd er meget tæt på originalen.

Afstand mellem TV og PC er hos mig ca. 10-11 meter.

Flemming

Til top
zeus84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 13:13
Kan se at der bliver skrevet at der er sender og modtager med... Måske 2 af de sorte bokse?
Har det nogle specielle krav til ens computer. Jeg har sat min computer til et TV før med TV-out tror jeg det hedder..
Bliver kvaliteten bedre, alt efter hvad graffikkort man har ?

Hvis du har MSN...../e-mail, er det måske bedre den vej igennem : kevin@vps-online.dk

Til top
zeus84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 12:48
@fltk  : 

Hvad var den afstand du havde fra PC til TV?

Sikkert et skidt spørgsmål. Men den sorte boks sætter man så ved TV'et, men hvad skal så sende signalet fra PC'en ? Det er bare når man ser på billedet, så kan jeg ikke se der følger noget med der ville gøre det
Til top
zeus84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 12:42
@fltk  :  Og det bliver fremvist præcis som filmens / lydens kvalitet er ?  Hvor længe har du haft den
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 08:24

Oprindeligt skrevet af zeus84 zeus84 skrev:

@fltk :   Hvorfor sælger du den.. er den god ? noget med forstyrelser når man går ind foran signalet (lign of sight)

Har fået nyt udstyr og derfor ikke brug for den længere. Jeg har ikke haft problemer med forstyrrelser ved min opsætning og signal gennem 2 murstensvægge.

Flemming

Til top
zeus84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 19:34
@fltk :   Hvorfor sælger du den.. er den god ? noget med forstyrelser når man går ind foran signalet (lign of sight)

@Bobbas : Jeg ville godt undgå at have en kæmpe boks ved mit TV.. bare noget enkelt noget der står og modtager signalet fra PC'en
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu