recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs TV - OK ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs TV - OK ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MartinF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs TV - OK ?
    Sendt: 02-August-2007 kl. 15:37

Hej,

jeg har lige fået mig en lejlighed og skal igang med at have installeret lidt af hvert, her imellem Tv (/signal).

Jeg vil derfor gerne høre om det er muligt at få et OK billede og lyd ud af noget trådløst udstyr til overførsel af tv signalet?
For mit vedkommende snakker vi om ca 5 meters afstand mellem hver fjernsyn (forestil en lang lige væg kun opdelt af en gang hvor dørene der går ind til de 2 rum sidder 60 cm ude for vægen).

----TV-----|   G   |-------TV-------
               |        |
               -        - 
            Dør       Dør
               -        -
               |        |

Håber tegningen er nogenlunde til at forstå.
I rummet til højre har jeg det indkommende Tv signal.

Grunden til jeg ønsker det trådløst er at det vil blive noget bøvl at prøve at trække tv signalet enten inden fra rummet til højre hvor det kommer ind udefra, eller at skulle ud i opgangen hvor tv signalet kommer ind og klippe kablet over og dele det i 2 og prøve at trække det en anden vej rundt ude i gangen (hvis man kan det).

Så vidt jeg lige kunne læse i et andet indlæg her på forummet er det ikke muligt at sende selve kabel tv signalet videre, men man skulle kunne få det til at fungere alligevel også med at man kan skifte kanal seperat.
Er dog ikke helt klar over hvordan dette vil virke ?

I rummet til venstre hvor den trådløse reciever til fjernsynet skal være vil der også blive placeret en trådløs router som skal kunne række ind til rummet til højre.
Vil der blive problemer med den trådløse router og det trådløse tv signal?
(så vidt jeg husker kan nogle trådløse routere indstilles til forskellige frekvenser).

Er der nogen der kan anbefale noget udstyr til formålet ?


Håber der er nogen der har nogle erfaringer.


Mvh

Martin



Redigeret af MartinF - 02-August-2007 kl. 15:38
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 15:41

Nu skriver du ikke noget om hvor i verden det er henne, og hvor mange
tv-kanaler du har, men ellers kunne en alm. stue antenne, evt. til DVB-T jo kunne bruges..

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 15:43

Hej Martin

Det bedste er at trække et antenne kabel.

Den trådløse overførsel kan kun overføre én videokanal. Dvs. begge TV skal være tændt samtidig, og TV nr. 2 vil kun vise det som TV nr. 1 viser.

Og det trådløse netværk vil kunne forstyrre TV-signalet - og omvendt.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MartinF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 17:57

Hej,

Det er en lejlighed i Vanløse (københavn kommune).
Hvor mange tv kanaler jeg har kommer helt an på hvilken kabel tv pakke jeg vælger at købe, eller om jeg vælger at kigge på noget Parabol halløj.

Det "vigtige" fjernsyn er det i stuen (rummet til højre på tegningen hvor også kabel tv stikket kommer ind).
Rummet til venstre er soveværelset, hvor det ville være rart at kunne se noget tv også, men hvor kvaliteten ikke er det vigtigste.


Lars: Jeg ved at man kan få noget trådløs hvor der er tv tuner indbygget i og med fjernbetjening så man kan se forskellige kanaler på begge fjernsyn (fandt noget om det i en anden tråd her på forummet).


Man burde vel også kunne få noget trådløs tv som ikke skaber problemer med det trådløse internet.

Nogen der har erfaringer med hvordan kvaliteten er på trådløs tv ?


Jeg er ikke så vild med ideen om at have "store"/grimme antenner inde i stuen eller andre steder.


Martin



Redigeret af MartinF - 02-August-2007 kl. 17:58
Til top
dk01888 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 19:02

Hej Martin,

Jeg har lidt erfaring. Jeg fik et trådløst transmissions sæt af min nevø (købt i Quickly, mærket lumatrun, pris max. 149,-) Vel nok det absolut dårligste man kan købe. Opgaven var at sende et signal fra stuen til soveværelset, knap 5 meter, men med en væg i mellem (naturligvis).

Sættet plugges i et scart stik på den kilde du nu engang vil sende videre, i mit tilfælde en satellit receiver. Modtager plugges i scart stik der hvor du gerne vil modtage signalet, i mit tilfælde fjernsynet i soveværelset. Du skal have sat boksen tændt og  du kan ikke skifte kanal. Det sidste blev fikset med en Harmony 895 universel receiver, men er dog for dyr hvis det er det eneste formål.

Resultat, vi kan nu sætte boksen til noget vi gerne vil se og tøffe ind i soveværelset og se det. Kvaliteten af billedet er ok og lyden er ok, vel at mærke til at billed i soveværelset hvor afslapning / information via dokumentar eller nyheder er det primære. Hvis du vil have en biograf oplevelse ved at se en god film så glem det.

Konklusion, hvis du blot vi have ført billedet ind, så kan selv det billigeste sæt på markedet hjælpe dig, (check dog afstand vægge m.m.) Vil du se en biograf kvalitet film inkl. lyd så glem det, ikke engang det dyreste sæt til flere tusinde kr. vil gøre dig tilfreds.

Well, det er min ydmyge mening, håber det kan hjælpe dig lidt...

 

Mvh, Lars

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu