recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tråløs lyd til projektorern
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tråløs lyd til projektorern

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kennethlee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethlee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 15:00
Ja men om jeg placerer den i "enden" lige før projektoren eller i starten ved xboxen er jo på sin vis vel ligemeget.

Xbox> hdmikabel til wireless hdmi transmitter > wireless hdmi modtager > opdeling så hdmi billede i projektoren og aux lyd til reciver og ud til højtalere.

Og ellers bare køre hdmi i projektoren fra xboxen med wireless boksen og så aux udgangen fra projektoren over i en lille reciver og videre til højtalerne?


Men vil jo gerne have sådan at jeg også kan connecte hurtigt og nemt fra telefonen eller tabletten tio højtalerne
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 15:30
Du skal lige overveje latency i det setup du har gang i med alle de konverteringer af signal
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 15:51
Du gør det ekstremt meget mere besværligt end det behøver at være. ALT for meget.

Som der er blevet sagt. Køb en receiver. Tilslut din Xbox og din Projektor (samt højttalere så du kan "få lyden ud") til receiveren via HDMI. Xbox'en i en af HDMI input portene og projektoren i en (kun de lidt dyrerer har flere HDMI out porte) HDMI output port. Slut færdig Wink

Receiveren kunne være en af disse:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/

Det behøver selvfølgelig ikke at være fra hifiklubben, men blot for at illustrere hvad det kunne være.

Receiveren står for signal deling. Så når Xbox'en sender et signal ind i den siger den: "Hov, der er noget lyd og noget billede her. Ok lyden sender jeg ud gennem højttalerne (for dem har du jo også tilsluttet receiveren) og billedet sender jeg ud gennenm HDMI output så den ryger til projektoren".
Også er alle glade Big smile


Til top
kennethlee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethlee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 17:07
Nu skal det jo også med i ligningen at xboxen ikke står i samme rum som projektoren og derved bliver det lidt sværere da recieveren ikke så bare kan stå ved xboxen og sende lyd ud i et andet rum.
Vil heller ikke rende ind i stuen og tænde for recieveren hver gang vi skal bruge projektoren. Det skal være hands on og lige til
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 17:22
Som skrevet, skal du overveje at der blir forsinkelse af lyd med al den fikumdik du vil lave med signalerne. Make it simple!
Til top
kennethlee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethlee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 18:04
Så vidt jeg har forstået skulle der ikke være latency på powerline forbindelse, altså hdmi over ethernet gennem stikkontakterne?   Derved slipper jeg for at tage alle loftpladerne ned og trække hdmi kabel rummene igennem.

Kan jeg så ude ved projektoren hvor signalet kommer ind enten sætte reciever på aux udgangen i projektoren til en mini reciver eller sætte en hdmi box på lige inden projektoren til lyden?

Findes der nogle mini recivere, altså meget små i massefylde
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 11:09
Eller tage lyden fra projektor via audio out til et sæt aktive højtalere.

Dvs via minijack.

Redigeret af JordanDK - 25-Marts-2017 kl. 11:11
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 12:24
hdmi over Ethernet er henvist til kablerne alene.
Du kan ikke bruge det sammen med andre netværksenheder.

Træk hdmi igennem væggen til din receiver og videre til projektor.
Lyden trækkes fra receiver til skjulte højttalere.

Hvis du skal have skjulte trådløse højttalere, så skal du jo til at trække strøm og sætte dåser på loftet. Efter min mening er det lettere at trække et simpelt højttaler kabel, som ikke skal trækkes af elektrikkeren.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu