recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV i sommerhus gået i stykker - mistænker lejer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV i sommerhus gået i stykker - mistænker lejer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV i sommerhus gået i stykker - mistænker lejer
    Sendt: 03-Januar-2023 kl. 21:17
Lidt en træls en den her. Jeg har et sommerhus med soundbar og 65" LG OLED. Der er ikke længere garanti på TV (fra 2018). TV'et virker ikke mere, efter at huset har været lejet ud til nogle tyskere (som i øvrigt medbragte TRE kæmpestore hunde på trods af forbud mod hund). 

Når man tænder TV'et kommer der lige noget lys i den ene side, og så slukker TV'et med det samme. Der er to videoer og to billeder her:

Måske er TV'et bare stået af MEN ville bare høre, hvad I tænker. Jeg har en ret god forsikring mod lejerskader, men det kræver at jeg kan hævde at TV'et er behandlet fysisk forkert. Der er tydelige fedtede hænder på skærmen som om man har haft fat i den i højre side. Stik til HDMI sidder netop  i nederste højre hjørne og som I kan se på videoen er det som om den måske har taget skade efter et vrid i dette hjørne. 

Lejerne påstår de bare forsøgte at sætte netflix på og så virkede TV'et ikke. Jeg tror bare der har været noget eksternt slået til ud fra mærkerne på TV. Det er ikke børnehænder, da de også sidder helt i toppen, som om man har vippet TV. Det har jeg også selv gjort men har altid vippet med to hænder midt på for ikke at ødelægge den tynde skærm. 

Jeg har sat chromecast op på TV'et og lavet en tydelig guide på dansk, engelsk og tysk for at undgå at folk begynder at vippe tv'et ud og tilslutte deres PC eller andet til at afspille netflix etc. Og det har fungeret indtil nu.


Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 09:52
Send det ind til et servicecenter, så får du svar på hvad skaderne skyldes om det er fysisk overlast. Samtdigit har du også en dokumentation du kan bruge over for lejer/forsikring
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 10:07
Tak, ja det er måske nødvendigt, selv om det er skide bøvlet med sådan et stort TV.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 13:25
Jeg havde ikke selv været i huset indtil nu, og kan konstatere at panelet har været fysisk påvirket, så der er ikke så meget at være i tvivl om. Håber at lejerforsikringen tager den. Det burde de.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 14:52
En træls situation du står i. Og dårlig stil af lejere, at de ikke vil vedkende sig skylden.
Et forslag til dig: Monter TV på drejebeslag, eller køb et han/hun HDMI-kabel så der er let adgang til tilslutning af enheder på f.eks. tv-bænken.
Jeg rejser en del. Både privat og med job. Noget af det værste jeg ved, er TV fastmonteret helt tæt til væggen, uden adgang til HDMI. For ved længere ophold, er det ikke utænkeligt at man ønsker en ekstern afspiller tilsluttet. Så for din egen skyld, og som god service; Gør det let at tilslutte HDMI i dit (udlejnings-) sommerhus.

P.S. Med mindre der faktisk allerede er en ledig HDMI-port på siden af TV. I så fald er lejere skrækkelige tosser ;-)
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 14:56
Jeg har sat chromecast op med guide og troede det var nok, men på det nye skal jeg klart have trukket et ekstra langt hdmi stik som kan lægge i skabet eller lignende. 

Jeg er sikker på at det er fordi de har forsøgt at tilsluttet et hdmi kabel og har vippet og trukket i tvet for at komme til, og bare været en smule mere ligeglade end hvis det var deres eget tv. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 15:51
Hvad så næste gang, der kommer en med en gammel Nintendo spillekonsol med component tilslutning, og skal rode med phonostik bagpå TV’et? Kan man ikke skærme TV’et imod at lejere roder med det? Ellers blir det for dyrt i længden.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 17:33
Jo, jeg skal have lavet et kabel så de ikke skal rode med det. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2023 kl. 22:56
Hvis du lejer igennet et af de kendte firmaer som dancenter/dansommer/novosol mfl så er de også forsikret, har du snakket med firmaet ?

 vi lejer også ud via dancenter og har også sikret at forsikringen dækker ved udlejning.

hver gang der er skift om lørdagen efter 10 i højsæson så tjekker vi huset for at sikre at lejer ikke løber fra skader og her tjekker vi alt igennem.


Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2023 kl. 11:26
Hvis de kommer med 3 store hunde trods forbud, så kan du vist være ret sikker på at de skider på alle andre regler og er ligeglade med hvad de ødelægger undervejs.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2023 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af mino mino skrev:

Hvis de kommer med 3 store hunde trods forbud, så kan du vist være ret sikker på at de skider på alle andre regler og er ligeglade med hvad de ødelægger undervejs.

Lejer du selv ud så vil du vide hvordan reglerne er.

Som udgangs punkt kanb fx dancenter ikke se om en tysker har en hund ude i bilen når de henter nøglen på kontoret og dem der henter ude lokal området i nøgle boks der er der ingen opsyn 

men har en tysker haft en hund med som har ødelagt sofaen eller man har ødelagt tv´t ja så har folk et problem. Kunden betaler faktisk et depositum som ikke kommer retur før alt er afregnet med udlejer af huset.

og der er nok en grund til kunden og udlejnings bureauet er forsikret mod skader

det er derfor vi tjekker huset igennem i samme øjeblik lejer er smuttet for at fange skader så en tidligere ikke klandres for noget en anden har lavet.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2023 kl. 18:01
Hvis der ikke er nogen fysiske skader på tv'et så er det jo næppe hundene, der har noget med problemet at gøre. Og du vil nok få mere end almindeligt svært ved at bevise at lejerne har haft noget med problemet at gøre - altså når skærmen ikke har fysiske spor efter mishandling.

Glem det! kom videre. Køb et nyt og lad som om det er en frivillig opgradering.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu