recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv/mediecenter Fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv/mediecenter Fryser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Este Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Este Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv/mediecenter Fryser
    Sendt: 09-Juli-2013 kl. 21:54
Hejsa,

Er røget ind i et problem jeg ikke kan løse, har virkelig ingen ide om hvad det kan være.

Nå, men jeg har et mediecenter, hvor jeg har installeret w7 på, med xbmc på, hvor jeg forbinder til denne fra min stationær, tlf og bærbar. 
Den er forbundet til mit tv (Samsung 6715) via hdmi.

Når jeg logger på via RDP fra min stationær, er der ingen problemer. Men ligeså snart jeg vil tilgå boxen direkte fra tv'et for at se film/serier så er vi ude i, at den nogle gange fryser efter den er logget på. Så kan jeg så gi' den en kold tyrker og reboot. 

Er der nogen logisk forklaring på dette? 
Til top
Este Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Este Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 20:46
Slet ingen ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 19:13
prøv kort at kigge på hvor meget information du egentlig har givet os at arbejde med.
Du har en win7 computer med xbmc som ikke kan levere video til dig når du forsøger at tilgå den via dit TV. Den anden information med RDP laves der ingen transcoding - men da vi ikke kender konfig af din computer og hvad det er for filer du forsøger at tilgå (videoformat, encoding)  og hvordan du lige tilgår den fra dit tv. (gennem en app, eller er det via et alm netværksfolder?) der er ufattelig mange fejlkilder, så hvis vi skal have en jordisk chance for at hjælpe dig, så ville det nok hjælpe med noget mere information.

Til top
Este Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Este Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

prøv kort at kigge på hvor meget information du egentlig har givet os at arbejde med.
Du har en win7 computer med xbmc som ikke kan levere video til dig når du forsøger at tilgå den via dit TV. Den anden information med RDP laves der ingen transcoding - men da vi ikke kender konfig af din computer og hvad det er for filer du forsøger at tilgå (videoformat, encoding)  og hvordan du lige tilgår den fra dit tv. (gennem en app, eller er det via et alm netværksfolder?) der er ufattelig mange fejlkilder, så hvis vi skal have en jordisk chance for at hjælpe dig, så ville det nok hjælpe med noget mere information.



Har min box som jeg streamer medier fra, på denne box har jeg w7 på, med xbmc også.

For at tilgå denne box, logger jeg på fra min pc via Fjernskrivbord, hver gang jeg logger på, på denne måde, har jeg ingen problemer.

Derimod, hvis jeg vil tilgå  boxen direkte, som er forbundet til mit tv via hdmi.  Så fryser den og jeg bliver nød til at reboot. 

Kan godt afspille medier fra den, intet problem der. Det er bare hver evig eneste gang jeg logger på fra andet end Fjernskrivebord.

Og hvis i mangler mere info, så skriv endelig. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2013 kl. 22:45
igen - du har ikke svaret på det jeg spurgte dig om! - læs igen!
fjernskrivebord skal ikke lave omcodning af video, men det kan være den forsøger at gøre det når den skal hente via xbmc. så igen - beskriv din konfiguration i tekniske termer. hvad består din "box" af - ud over et operativsystem. det lugter rigtigt meget af at du forsøger at vise noget på dit tv som tv'et ikke selv kan klare og derfor skal den recode signalet realtime, og det kløjs den så i.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu