recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV på mac med eyetv og uden brug af yousee-boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV på mac med eyetv og uden brug af yousee-boks?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andy Pandy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: TV på mac med eyetv og uden brug af yousee-boks?
    Sendt: 25-April-2010 kl. 20:59
Hej alle

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen: Tak for et suverænt forum. 

Endnu en gang vil jeg prøve at læne mig lidt op af ekspertisen herinde med et par spørgsmål vedrørende en ny, mulig løsning på et lille dilemma.

Jeg har YouSee (stor pakke) og den lille, utroligt grimme Sagem 60-boks. På trods af at boksen hakker godt og grundigt i det til dagligt, lykkes det mig alligevel at få de fleste kanaler (minus HD) presset ud gennem mit ældre fladskærmstv i stuen. Så langt så godt.

Men jeg har faktisk i alt tre kabelstik i lejligheden; det ene i arbejdsværelset, hvor det ville være fantastisk engang imellem at kunne benytte min 24" iMac som ekstra tv. Derfor overvejer jeg at købe EyeTV Hybrid efter at have læst meget positivt om den - også her. 

Men har alligevel et par spørgsmål:

1) med det nye digitale tv-signal kan jeg så forbinde min iMac med EyeTV Hybrid direkte til antennestikket i væggen (med ledning, forståes Wink). Eller skal jeg bruge en ekstra Sagem-boks (eller alternativer?)

2) hvis setuppet i spørgsmål 1 holder, vil jeg så også have glæde af de HD-kanaler, mit tv/Sagem-møgboksen p.t. ikke kan trække i stuen?

3) og er der ellers kanaler, jeg skal vinke farvel til i den store pakke fra YouSee, hvis jeg kører uden om boksen? P.t. er behovet i arbejdsværelset mest i forbindelse med SAS-ligakampe, hvilket betyder 3+, Canal9 og TV2 Sport. Alle kanaler, der ikke er tilgængelige på det ellers smarte yousee.tv (som jeg i øvrigt kan anbefale).

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Mange venlige hilsner

Andy
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 21:12
Såfremt du ønsker at bibeholde adgangen til HD kanalerne (ud over dr hd) så SKAL du gå efter Terratec H7.. desværre mener jeg at med den kun er eye tv lite med... her SKAL du have fat i den fulde version af eyetv software (version 3etellerandet) ellers får du ikke fuldt udbytte af lyden og HD TV 
 
 
http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H7_91101.html (nederst kan du se info om HD tv på mac)
 
eye tv hybrid har af en eller anden tåbelig grund ikke kortlæser.... den har dog den rigtige software... så det er lidt en enten eller løsning med fordele og ulemper... eye tv kan nemlig optage fra s-video og composite signaler (mulighed for kopiere gamle videooptagelser over) det kan H7eren ikke.
 
Men for begge kører du bare antenne kablet i... og ønsker du at dele optagelserne kan disse i den fulde version eyetv software let deles på netværket til flere macs (og det kan gøres med begge.. bare de har eyetv3)
 
med eye tv hybrid kan da tage det digitale spejl. som IKKE kræver et isat kort.. det er "alt"


Redigeret af rhsin - 25-April-2010 kl. 21:13
Mvh

René
Til top
Andy Pandy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 23:47
Hej rhsin

Tak for superhurtigt svar.

Jeg kender intet til Terratec H7, men den må jeg bare læse op på - så tak for links.

Jeg ved helt ærligt heller ikke, hvad der er af kanaler på mit kort i Sagem 60, og hvad der ikke er. Havde lidt et håb om, at det meste nu kører via mpeg-4-tuner, eftersom kanalerne er blevet digitaliseret. Men må hellere tjekke kortbegrænsninger på min fulde pakke med TDCs joke af en kundeservice :)

Umiddelbart tror jeg faktisk, at jeg har en gl. version af EyeTV liggende, som kan opgraderes rimelig billigt til 3, så det vil ikke være det store problem. Derudover har jeg et stik fra netop Elgato til at optage fra VHS til mac, så den funktion er heller ikke særligt interessant for mig.

Men er der ellers begrænsninger fra Terratec H7, man skal være opmærksom på? Og vil det kunne køre gnidningsfrit med EyeTV 3? Når jeg nu har setuppet, vil jeg f.eks. også meget gerne streame til min iPhone :) Og umiddelbart tænker jeg bare, at et EyeTV-program kører bedst med det originale udstyr...

Mange venlige hilsner

Andy
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Såfremt du ønsker at bibeholde adgangen til HD kanalerne (ud over dr hd) så SKAL du gå efter Terratec H7.. desværre mener jeg at med den kun er eye tv lite med... her SKAL du have fat i den fulde version af eyetv software (version 3etellerandet) ellers får du ikke fuldt udbytte af lyden og HD TV 
 
Dette er ikke helt korrekt, HD f.x. DR HD virker fint med H7 og EyeTV Lite.
Jeg benytter også en iMac, Leopard, samt en H7 uden kort. Jeg har også den store YouSee Pakke.

Det er et setup der kører rigtigt godt, samt det er en let måde at få et ekstra billigt tv på.
Du kan iøvrigt benytte den originale Apple Remote eller den som følger med til f.x. H7.


Iøvrigt kan det under 5 min at installere EyeTV, forbinde H7 samt scanne alle kanalerne. Du skal selvfølgeligt forbinde H7 med dit almindelige antenne kabel.


Redigeret af lahan - 26-April-2010 kl. 10:43
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Såfremt du ønsker at bibeholde adgangen til HD kanalerne (ud over dr hd) så SKAL du gå efter Terratec H7.. desværre mener jeg at med den kun er eye tv lite med... her SKAL du have fat i den fulde version af eyetv software (version 3etellerandet) ellers får du ikke fuldt udbytte af lyden og HD TV 
 
Dette er ikke helt korrekt, HD f.x. DR HD virker fint med H7 og EyeTV Lite.
Jeg benytter også en iMac, Leopard, samt en H7 uden kort. Jeg har også den store YouSee Pakke.

Det er et setup der kører rigtigt godt, samt det er en let måde at få et ekstra billigt tv på.
Du kan iøvrigt benytte den originale Apple Remote eller den som følger med til f.x. H7.
 
Ok fint, jeg noterede mig kun den "info" der var nederst på Terratec´s hjemmeside på H7 som siger: "* For HDTV and Dolby Digital on a Mac it is necessary to pay for an update to the EyeTV full version"
 
Og må da indrømme jeg også undrede mig lidt over det ikke skulle køre..
 
Men ønsker brugeren at lave eksport til iPhone... og evt kunne se tv kanalerne (og optagelserne) på iPhonen direkte.. så er version 3 god at have
 
 
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 10:46
Helt korrekt, man bør ofre de 200kr på den rigtige version, især p.g.a. mangel af favorit liste i Lite versionen.

Er der nogle som ved at EyeTV 3 og frontrow virker sammen ?

I EyeTV 2 fandtes der et plugin til frontrow.


Redigeret af lahan - 26-April-2010 kl. 10:47
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Helt korrekt, man bør ofre de 200kr på den rigtige version, især p.g.a. mangel af favorit liste i Lite versionen.

Er der nogle som ved at EyeTV 3 og frontrow virker sammen ?

I EyeTV 2 fandtes der et plugin til frontrow.
 
Kan du når du laver optagelser i lite versionen tilføje automatisk til en playliste?.
 
Det kan man i version 3, og her er det smart at de allerede ved optagelsen.. især serier og sådan.. havner under de respektive personers playliste.. især hvis man er flere om at bruge den.
 
Iøvrigt mht frontrow.. kender det ikke... men googlede lige.. og de fotos jeg fandt med screenshots ligner godtnok den on screen display der er når man bruger den medfølgende remote til min eye tv hybrid.. samme måde at manøvrere rundt og lave indstillinger osv.


Redigeret af rhsin - 26-April-2010 kl. 10:51
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Helt korrekt, man bør ofre de 200kr på den rigtige version, især p.g.a. mangel af favorit liste i Lite versionen.

Er der nogle som ved at EyeTV 3 og frontrow virker sammen ?

I EyeTV 2 fandtes der et plugin til frontrow.
 
Kan du når du laver optagelser i lite versionen tilføje automatisk til en playliste?.
 
Det kan man i version 3, og her er det smart at de allerede ved optagelsen.. især serier og sådan.. havner under de respektive personers playliste.. især hvis man er flere om at bruge den.
 
Iøvrigt mht frontrow.. kender det ikke... men googlede lige.. og de fotos jeg fandt med screenshots ligner godtnok den on screen display der er når man bruger den medfølgende remote til min eye tv hybrid.. samme måde at manøvrere rundt og lave indstillinger osv.
Tror jeg faktisk ikke man kan.
Til top
Andy Pandy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 12:10
Perfekt, lahan. Det var lige det svar, jeg søgte.

Vi har identiske opsætninger, så det lyder som om, at jeg kan undgå både ekstra kort og boks.

Eneste problem, der vist ligger uden for dette forum at løse, er, at jeg kontaktede TDC i dag, fordi der åbenbart ikke er hul igennem tv-stikket i arbejdsværelset.

Eftersom TDC kun garanterer, at der er tv-signal i lejligheden som sådan - og ikke hvilket stik, det kommer fra - vil det koste 800 kroner at få en tekniker på besøg. 

Fanfuckintastisk. Hvor er det ærgerligt, at markedet stadig er så låst. Boxer er bare ikke et alternativ, hvis man er til fodbold.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Andy Pandy Andy Pandy skrev:

Perfekt, lahan. Det var lige det svar, jeg søgte.

Vi har identiske opsætninger, så det lyder som om, at jeg kan undgå både ekstra kort og boks.

Eneste problem, der vist ligger uden for dette forum at løse, er, at jeg kontaktede TDC i dag, fordi der åbenbart ikke er hul igennem tv-stikket i arbejdsværelset.

Eftersom TDC kun garanterer, at der er tv-signal i lejligheden som sådan - og ikke hvilket stik, det kommer fra - vil det koste 800 kroner at få en tekniker på besøg. 

Fanfuckintastisk. Hvor er det ærgerligt, at markedet stadig er så låst. Boxer er bare ikke et alternativ, hvis man er til fodbold.
Helt korrekt det burde fungere perfekt med din iMac.













Redigeret af lahan - 26-April-2010 kl. 19:20
Til top
Andy Pandy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 23:59
Ser godt ud. Flotte screenshots. Er der nogen lack, når man ser HD på iMac'en? Har selv en 20/2 mbit-forbindelse hos Yousee og en 24" iMac 3.06 GHz, 4 GB ram og OS X version 10.5.8. Og fungerer optagedelen flawless?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2010 kl. 08:58
jeg har kun positive oplevelser... og ingen lag
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu