recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV shows via internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV shows via internet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: TV shows via internet
    Sendt: 14-August-2009 kl. 03:11
Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan komme til at købe HD TV shows og/eller film på internettet. - Jeg mener ikke på bluray eller DVD, men som download.
Den danske version af itunes har ikke TV shows og det kan kun lade sig gøre at købe på den amerikanske via en masse krumspring.

MVH
tvkartoffel
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 08:34
sorry - DK har ikke disse muligheder overhovedet uden at lave krumspring for at købe gennem de udenlandske. Netflix er begyndt på noget streaming, men kun i USA (HD kommer vist snart eftersom de er ved at få deres tjenester integreret i alle mulighed (og umulige) enheder), Hulu er i HD, men kun i USA, så læn dig tilbage i sofaen og vent med spænding. Uanset hvad, kommer du ikke uden om at skulle lave proxy-sjov for at det kan lade sig gøre. BBC forbereder vist også et eller andet, men de har kun 1 interessant show og det er Topgear som ikke bliver filmet i HD alligevel. og det er som med Hulu - landespecifikt.
Til top
tvillumsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 08:54
Ellers kan du købe gavekort koder til itunes på ebay og den vej kan du så få
adgang til de serierne...
Pioneer 427XA
Pioneer DVR-545H-S
Pioneer HTZ-7
Sonos
PS3 Slim - Wii
WD TV Live
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 13:08
Ja tak! Proxy og gavekort er netop det jeg mener med krumspring :-)

Udbyderne insisterer på at gøre det besværligt for forbrugerne med regionskoder på DVD og bluray, DRM og begrænset udbud afhængigt af hvor man bor.

Jeg er helt sikker på at langt flere ville holde sig på dydens smalle sti, hvis udbyderne lod være med at pestilere forbrugerne ved, på alle mulige og umlige måder, at begrænse deres muligheder for at benytte deres lovligt indkøbte medier, og gav dem adgang til nemt og bekvemt download af film og serier i en ordentlig kvalitet og med et realistisk prisniveau.

Dagens sure opstød :-)
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 14-August-2009 kl. 13:15
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 17:50
:) du har selvfølgelig ganske ret i det du siger, men sådan tænker de folk der styrer forretningsmodellerne bare ikke. De kan kun lære det på en eneste måde. Den hårde! Det skal dog lige siges at de er begyndt at få øjnene op for hvad der sker i verden. Ikke mindst på grund af tiltag som Hulu og TDC-play. Det skal dog siges at det ikke altsammen er rosenrødt. Der er 2 modsatvirkende kræfter der er i spil her. Der er Contentholder og Contentprovider. Disse 2 enheder er ikke altid de samme. (cbs, nbc,abc etc er contentholder på hulu som er contentprovider, og selvom hulu helt vildt gerne vil udvide til resten af verden, så vil ejerne af information (video) ikke bare dele den ubegrænset til resten af verden. De vil have at udenlandske providere skal købe de serier så de kan vise det på TV. hvad skulle dr1, tv2, tv2zulu, film, kanal 4,5,6, tv3 og 3+ dog overhovedet gøre hvis du bare helt legalt kunne se afsnittene på 90% af deres sendeflade (reruns af gamle serier!) via en browser?? så ville der jo ikke komme en dyt penge ind til dem, og vi ville jo kunne se afsnittene 2-3 år før de overhovedet ville komme på TV herhjemme! En frygtelig tanke set ud fra en pengeindtjeningsmodels synspunkt.

Nej desværre så vil holdere og providere sørge for at holde deres indtjening indtil de kan styre noget nyt. De indlæg der er her på forsiden, tegner dog ret spændende hvis man giver sig selv lov at drømme lidt! :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu