recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til 3000-4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til 3000-4000

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV til 3000-4000
    Sendt: 14-December-2021 kl. 19:24
Skal bruge et par tv til 3000-4000 til julegaver. 43-50”. 

Er der nogen, der har nogle gode bud? 
Synes efterhånden jeg har kigget og set mange tests osv. men synes ikke helt, at jeg kan finde rundt i det :/

Skal kun bruges til tv og film, ikke spil. 


Redigeret af KasperL - 14-December-2021 kl. 19:27
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2021 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af KasperL KasperL skrev:

   Skal kun bruges til tv og film, ikke spil. 


Hej.

Du skriver IKKE hvor filmene kommer fra, og om de er i HD eller 4K opløsning?

Men umiddelbart ville jeg søge efter den bedste skærm, du kan få I denne prisklasse. Samt en separat TV streaming boks.

Som jeg ser det. Bør man finde ud af sit behov, og købe en boks derefter. INGEN boks dækker alle behov.

Hvis man ønsker at kunne se Netfilx i 4K er der to veje at gå. Hvilken vil afhænge af svaret på næste spørgsmål. Ønsker man også mulighed for at kunne afspille fra en ekstern USB stick eller en USB harddisk?

Hvis svaret er ja, kan man kigge på en YOU-BOX, eller lignende:


YOU-BOX kan købes med gratis forsendelse til Danmark hos Amazon.de for ca 552 Kr


Hvis man IKKE ønsker mulighed for at kunne tilslutte en USB enhed, vil jeg foreslå at man kigger på en Chromecast med Google TV. Her er en anmeldelse:


Den kan i øjeblikket købes flere steder i Danmark. Her er et link til 557,- Kr


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-December-2021 kl. 09:55
Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2021 kl. 21:36
Tak for dit svar, Carsten.

Umiddelbart skal der bare køres Netflix, Viaplay osv. om det er HD eller 4K, tror jeg er underordnet :) 

Men det skal bare køres fra apps på selve tvet :) 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2021 kl. 23:58

Husk lige, at tysk moms trækkes fra og der tillægges i stedet dansk moms, så prisen bliver noget højere end de 528 kr.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Husk lige, at tysk moms trækkes fra og der tillægges i stedet dansk moms, så prisen bliver noget højere end de 528 kr.

Hej.

Du har selvfølgelig ret. Jeg har rettet prisen til ca 552 Kr

Hilsen Carsten.



Til top
wega2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wega2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 20:52
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 00:42
[/QUOTE]

Husk lige, at tysk moms trækkes fra og der tillægges i stedet dansk moms, så prisen bliver noget højere end de 528 kr.

Flemming

[/QUOTE]
Manden søger et TV, IKKE en medie-boks!

Ret mig, hvis der er noget, jeg har misforstået...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 07:52
nemlig 😊
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

  Manden søger et TV, IKKE en medie-boks!

Ret mig, hvis der er noget, jeg har misforstået...

Hej.

Trådstarter skrev at han skulle bruge forslag til, et par tv til 3000-4000 til julegaver. 43-50”, som skulle bruges til tv og film, ikke spil. 

Jeg mente, og mener stadig at en TV skærm, med bedst muligt billed kvalitet, og en separat streaming boks er det rigtige valg til TV og film, fordi teknologien i streaming udstyr udvikler sig mere end dobbelt så hurtigt, som teknologien for TV skærme. Jeg er overbevidst om, at dem med separate streaming bokse, vil anskaffe sig mindst to TV bokse, i samme levetid som en TV skærm.

I et prisleje på 3000-4000 vil man også skulle indgå kompromisser mellem kvalitet af TV billed, smart TV styresystem og film Apps. Ved at dele udstyret op i to forskellige enheder, vil kan kunne vælge den best muligt billed kvalitet, og ikke et TV med Kant bagbelysning. Samt en streaming boks med bedre betjenings kvalitet, samt en længere levetid.

I hvor mange år, tror du at de kommende brugere, vil kunne leve med at se film på et Samsung TV med Tizen OS, i forhold til at kunne se Film på en separat streaming boks med Android TV?
Bokse får generelt også flere opdateringer end et TV OS.

Hilsen Carsten.

Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 12:47
platformen er sådan set underordnet, bare det har de mest gængse såsom Netflix og Viaplay. 

Det er tv, jeg leder efter. 

Jeg synes umiddelbart, at billedekvalitet giver sig selv, når jeg søger råd til at finde et godt tv til budgettet. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 12:55
Jeg ved ikke om det sker før jul, men sandsynligheden for at det sker lige efter jul (januarudsalget) findes. 48" LG A1, som er et OLED TV, har før været solgt til 4000 kroner.

Du kommer ikke i nærheden af samme billedkvalitet med noget andet TV i prisklassen.

LG A1 har webOS, som har de velkendte danske og internationale apps, men vær dog opmærksom på – ligesom med andre Smart TV – at platformen ikke opdateres efter køb, hvorfor apps med tiden begynder at fungere dårligere og til tide falde helt fra. Nye apps kommer ikke nødvendigvis til skærmen (kun seneste udgaver af webOS).
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 12:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu