recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV via bredbånd - hvordan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV via bredbånd - hvordan

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: TV via bredbånd - hvordan
    Sendt: 31-Maj-2007 kl. 10:59

Findes der en måde hvorpå man på et 'almindeligt' TV vil kunne modtage TV-udsendelser via sin bredbåndsforbindelse?? - I første omgang drejer det sig primært om DR1, DR2 og TV2, da vi har dårlige antenneforhold og ingen mulighed for kabelTV. - Men vi har en hurtig bredbåndsforbindelse via Fullrate.

TDC har en DYR løsning - http://privat.tdc.dk/tv/telefon/ - findes der andre lignende (gratis) løsninger - eller hvornår kan det mon tænkes at komme frem???

 

Mvh.

Martin
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:01
Har du overvejet DVB-T modtager i stedet?

Umiddelbart er der ingen løsning som det de efterspørger. Der er kun TDC - ellers er det via FTTH, men havde du det, så havde du ikke haft fullrate.
Til top
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:12

Ja, det ender jo sikkert med DVB-T, som formodentligt kan modtages med en mindre antenne på loftet (vi bor i Kbh. NV)....tænkte bare at i disse bredbåndstider måtte der da være nogle udbydere af TV via nettet....men der tænkte jeg galt

Mvh.

Martin
Til top
ankere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 23:26
Prøv www.Zattoo.com - de har netop lanceret sig i DK med 3 danske kanaler og det ser ud til at virker perfekt hvis du har min. 2 Mbit forbindelse.
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 00:37
TDC's har også VOD så man kan leje film m.m. og alt i alt får man en god kvalitet for pengene.

Men derudover faldt jeg lige over denne side (uden at kende dem)
http://www.streamtv.dk/

Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 22:12
#ankere - www.zattoo.com er tv på computeren og altså ikke internetTV på TV'et.
Hvis det er på computeren så findes der også dette program hvor man kan finde nogle danske kanaler:
http://rapidshare.com/files/33387711/StreamTV.exe

lovligt... tjaaa

Til top
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 10:19
Jeps, det var netop TV på TV via bredbånd jeg var ude efter... og i den forbindelse ser http://www.streamtv.dk/ ganske interessant ud, og trods alt rimeligt billigt...
Mvh.

Martin
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 16:03

TDC TV har jeg en hel del erfaringer med. NÅR det virker, får man et glimrende digitalt signal!

Indtil for nylig anvendte TDC en Sagem 61 digital receiver, som virkede godt. Jeg havde dog i massevis af udfald, og i massevis af tomme optagelser på min Sony recorder. Problemet var ikke den digitale receiver, men TDC's udprægede modvilje mod at løse problemet, nemlig at skifte mit overbelastede kort på den lokale central. Da jeg opsagde aftalen, kunne TDC pludselig godt skifte kortet, og vupti problemet var løst! For 3 uger siden introducerede TDC 2 nye digitale receivere, en KISS og en Motorola VIP1216 med mulighed for optagelse. Begge har 2 scart udgange, men kun én virker, da den anden er spærret, fordi "man ikke må optage et digitalt signal". Kiss modellen fryser hvert andet øjeblik. Ifølge TDC er problemet kendt, og det er så det! Jeg forventer at opsige mit abonnement, men mit konklusion er som sagt, NÅR det virker får man et glimrende billede.

Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
Fulkari Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 12:22
Dansk bredbånd tilbyder bredbåndstv for en fornuftig pris. Se her!
Til top
MM1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 23:59
Dansk bredbånd kan bestemt anbefales herfra
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu