recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 HD DR1 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 HD DR1 HD

 Besvar Besvar Side  <12345 37>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 23:55
Ja, men det er slut nu, så ikke længere nogen Backup hvis kabelnettet går ned, hvilket har været sket. Der skal også på sigt købes et nyt, men på den anden side der er stadig et kanont billede på det, så det få nok lov til at leve en tid endnu.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 07:21

Status - ingen TV2 HD eller DR1HD på Canal digital (1w) her 8 timer efter, at det er blevet d. 11 jan 2012 - hvad sker der?

Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 07:21
Og heller ikke på YouSeeOuch
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 07:50
Heller ikke hos mig med Canal Digital
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoTiNI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 07:52
Jeg har også prøvet med CD´s PVR boks og der var ingen DR 1HD eller TV2 HD kl.6 
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 07:53
DR1 sender nu i 720p... på DVB-T

Mit TV2 var dog væk, så jeg ville lige lave en ny autosøgning, hvilket resulterede i at den slet ikke fandt nogle kanaler.. Så nu har jeg 0 kanaler Cry

Til top
fh68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fh68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 07:53
Mon ikke ændringer kommer i løbet af de næste par dage.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

DR1 sender nu i 720p... på DVB-T

Mit TV2 var dog væk, så jeg ville lige lave en ny autosøgning, hvilket resulterede i at den slet ikke fandt nogle kanaler.. Så nu har jeg 0 kanaler Cry

 
Hmm.. lavede selv en ny kanalsøgning (DVB-T) her til morgen og der blev heller ikke fundet nogen kanaler - men jeg gemte ikke så jeg beholdt de eksisterende Smile TV'et havde tilsyneladende selv automatisk erstattet DR1, DR2 med de nye MPEG4 versioner og jeg kunne konstatere at DR 1 blev sendt i 720p (og med 5.1 lyd).  Men jeg mangler stadig TV2 regional (Lorry) som ikke kunne findes med ny kanalsøgning.
Måske mangler der et signal i transmissionen der gør at TV'et kan fremsøge kanalerne igen ?????
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad tror du selv? En sattelit hænger 36.000 km oppe i luften. Flemming

Flot Flemming! Dit svar skal jo nok fremme den gode dialog!  Clown 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

DR1 sender nu i 720p... på DVB-T

Mit TV2 var dog væk, så jeg ville lige lave en ny autosøgning, hvilket resulterede i at den slet ikke fandt nogle kanaler.. Så nu har jeg 0 kanaler Cry

 
Hmm.. lavede selv en ny kanalsøgning (DVB-T) her til morgen og der blev heller ikke fundet nogen kanaler - men jeg gemte ikke så jeg beholdt de eksisterende Smile TV'et havde tilsyneladende selv automatisk erstattet DR1, DR2 med de nye MPEG4 versioner og jeg kunne konstatere at DR 1 blev sendt i 720p (og med 5.1 lyd).  Men jeg mangler stadig TV2 regional (Lorry) som ikke kunne findes med ny kanalsøgning.
Måske mangler der et signal i transmissionen der gør at TV'et kan fremsøge kanalerne igen ?????

hmm det virker da mystisk ikke?
Hvad søren skal jeg stille op?
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 09:01

OMLÆGNINGSPROBLEMER

Der er opstået uventede problemer med MUX1 omstillingen fra MPEG2 til MPEG4 og TV 2s flytning til MUX3. Signalet blev som planlagt lukket ned i morges kl. 02:00 og kl. 06:00 skulle alle systemer så igen være oppe at køre, men sådan gik det ikke. Der er store problemer med at fastholde kanalerne på de tiltænkte kanalpladser og det er en fejl, som Teracom arbejder på højtryk med at rette. Den forventede tidshorisont er ca. 2 timer (altså ca. 10:30) Teracom anbefaler desuden, at man i mellemtiden IKKE forsøger at re-tune, da ALLE kanaler i så fald forsvinder for at blive erstattet af en helt sort skærm. .


står der på www.digi-tv.dk

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 09:13
Ok tak for svaret...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 37>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu