recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 Sport HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 Sport HD

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 21:43
okay så sasligaen bliver ægte hd, nice :D:D... jamen af en tvkanal får den et stort 9tal, og især fordi de har valgt 720p nu når det er sportsudsendelser, ikke alle skærme som er gode til at deinterlace et signal, selvom det ikk har så meget at sige for mig da jeg har en pio 8g skærm ;).. også fordi de ikke sender nogen former for opskaleret lort ;)...
Til top
janhm73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af alias alias skrev:

Oprindeligt skrevet af janhm73 janhm73 skrev:

Hey...

Skulle TV2 Sport HD være på Zaptor nu?

Jeg har HD pakken med Discovery og Silver, men kan kunde finde den normale tv2 sport på zaptor.

/Jan

Prøv at slukke din Zaptor og tag kort ud, sæt det i igen og tænd din Zaptor. Så skulle den gerne komme.

 

Der var den jo, nøj det ser godt ud... tak for hjælpen...

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

ja har du nok ret i men de skal også ha rettighederne, men de nævnte bare ikke nogen serier da de sagde hvad der ville komme i ægte hd, der nævnte de nogle film og nogle egen optagelser ;)


Jeg mener nu de nævnte bl.a. CSI, Numb3rs og Criminal Minds.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Tak for alle de fine svar, men ingen svarede på kvaliteten af den nye kanal og hvordan det ser ud på Zaptor...

Nogen der kan svare på det?

Ikke på Zaptor, men de (få) ting jeg har set på TV2 Sport HD har set ganske godt ud (ca. 90" billede, Sim2 D80e projektor). Den store test bliver hvordan de egentlige live-udsendelser bliver, jeg kunne sagtens forestille mig at der ligger en begrænsning i diverse live-feeds, der sænker kvaliteten i forhold til Superbowl og Champions League-finaler, som de kan have liggende i meget høj kvalitet. Det er dertil et livligt diskussions-emne i USA at der er kraftigt forskel på kvaliteten af HD optagelserne alt efter hvem der leverer dem. Så vil skal nok regne med at de kampe de genudsender lige nu, er "best case scenario".

En detalje jeg dog vil nævne: Nu kan jeg ikke se på Samsung boxen hvilken opløsning den får ind, men hvis det er 720P, så har en insider der skrev (var det her i forummet?) for lidt tid siden at det meste HD produceres i 1080i ret: Der er interlace-artifacts at få øje på, som tyder på at programmerne har været enten optaget i 1080i eller konverteret til det på et tidspunkt (alternativt, at Samsung boxen laver mærkelige ting når den skal vise 720P materiale via 720P output...det kan ikke udelukkes)

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 10:27
Sender de i MPEG-2 eller MPEG-4?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
delco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

En detalje jeg dog vil nævne: Nu kan jeg ikke se på Samsung boxen hvilken opløsning den får ind, men hvis det er 720P, så har en insider der skrev (var det her i forummet?) for lidt tid siden at det meste HD produceres i 1080i ret: Der er interlace-artifacts at få øje på, som tyder på at programmerne har været enten optaget i 1080i eller konverteret til det på et tidspunkt (alternativt, at Samsung boxen laver mærkelige ting når den skal vise 720P materiale via 720P output...det kan ikke udelukkes)

 

TV2 Sport HD sendes i 1080i - ikke 720p som pressematerialet fra TV 2 siger. Det tilgængelige materiale er pt altsammen i 1080i.

 

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af delco delco skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

En detalje jeg dog vil nævne: Nu kan jeg ikke se på Samsung boxen hvilken opløsning den får ind, men hvis det er 720P, så har en insider der skrev (var det her i forummet?) for lidt tid siden at det meste HD produceres i 1080i ret: Der er interlace-artifacts at få øje på, som tyder på at programmerne har været enten optaget i 1080i eller konverteret til det på et tidspunkt (alternativt, at Samsung boxen laver mærkelige ting når den skal vise 720P materiale via 720P output...det kan ikke udelukkes)

TV2 Sport HD sendes i 1080i - ikke 720p som pressematerialet fra TV 2 siger. Det tilgængelige materiale er pt altsammen i 1080i.

Det jeg så i går (TV2 HD) på min Zaptor boks (NFL) var i 12xx X 7xx opløsning (Kan ikke huske de endelige tal men 720P. Hvorimod min Discovery HD står i 1920x1080 (1080i).

Stod bare til et 12 tal !

 



Redigeret af MikeOne - 03-Januar-2008 kl. 12:41
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 16:45
det er da latterligt at de producere sport i 1080i, det sætter større krav til ens fladskærm iforhold til hvad folk har nu om dage... men who cares når ens tv er godt nok til det ;)
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 18:38
hmm hvorfor er tv sport hd begyndt at hakke fuldstændig, har overhovedet ikke kunne se kanalen idag men igår virkede den ubeklageligt...
Til top
jdjespersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

hmm hvorfor er tv sport hd begyndt at hakke fuldstændig, har overhovedet ikke kunne se kanalen idag men igår virkede den ubeklageligt...


Samme i 9800 Hjørring
Til top
airfrede Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 20:05
Tak skæbne. Har lige bestilt HD pakken over zaptoren og skiftede over til tv2 sport HD. Den hakkede hele tiden. Troede kun det var min zaptor.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 20:09

Det virker fint på min 'gamle' stofaXtra Samsung HD boks, men det er selvfølgelig også en anden teknologi :-)

Dog kan jeg vist ikke se hele billedet. Det virker som om der er zoomet ind en smule, da jeg kun kan se halvdelen af "HD" i TV2 Sport HD logoet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu