recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvheadend+Synology 213+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tvheadend+Synology 213+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tvheadend+Synology 213+
    Sendt: 16-Juli-2014 kl. 22:38
Hejsa

Jeg har en Synology DS213+ med PowerPC (qoriq) cpu og nyeste firmware

Derpå vil jeg gerne køre tvheadend, så jeg kan optage (fra DVB-C) og vise det på mine tv.

Til dette formål skal jeg bruge en DVB-C tuner, her har jeg tænkt på en HDHomerun.

Hvilke udfordringer vil jeg rende ind i mht. sådan et setup?
Håber i kan hjælpe mig på vej, og svare på de spørgsmål jeg måtte have
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 08:28
Ingen der ved noget?
Til top
tvikser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-April-2013
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvikser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 10:59
Er det lykkedes dig at få Tvheadend til at køre på DSM 5.0? Jeg har DS213j med DSM 5.0 og Tvheadend virker ikke her.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 11:32
Ja det kører... Altså jeg kan komme ind i indstillingerne osv. men jeg har jo ingen tuner(e) endnu, så jeg kan ikke teste det rigtigt...
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 16:55
Så er der bestilt en HDHomerun. Turde ikke bestille den med 4 tunere, da der er flere som har problemer med at få den til at køre med tvheadend
Til top
tvikser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-April-2013
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvikser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 17:12
Det lykkedes at installere Tvheadend, men efter at jeg genstartede NAS'en var der problemer. Jeg har dog efterfølgende fundet ud af at den USB DVB-T tuner jeg brugte muligvis er stykker - den virkede i hvert fald heller ikke med Win7. Jeg har nu bestilt en møgbillig TerraTec Cinergy T Stick Mini, som jeg vil forsøge med.

Mht. DSM 5.0 så ser det ud til at der er problemer: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=232&t=80167

Alternativt kan man betale for Synologys DVBLink app. Den har, så vidt jeg har forstået, samme funktionalitet som Tvheadend.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu