recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix 6500 eller WD TV LIVE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix 6500 eller WD TV LIVE

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvix 6500 eller WD TV LIVE
    Sendt: 02-Marts-2010 kl. 11:13
Hej alle 
 
Jeg kan muligvis købe en brugt tvix6500, men spørgsmålet er om der er mere fornuft i at købe en wd tv live istedet for?
Ud over at tvix'en kan have intern harddisk er der så de store forskelle f.eks. med hvilke formater mv de kan æde?
Jeg skal som udgangsmpunkt bare bruge boksen til at afspille iso backups, mkv, avi og vob filer samt evt mp3-musik og billeder på min 42" fladskærm samt lyd over surround.
 
Jeg har desværre ingen NAS så derfor vil wd skulle trække fra min pc.... så måske ville tvix med intern harddisk være et bedre valg? Er dog i tvivl om om tvix'en kan klare alle formater(inkl hd) da den jo har lidt alder på bagen.
 
Håber nogen kan hjælpe mig i den rigtige retning...evt et helt 3. alternativ uden at prisen ryger for højt op.
 
mvh
Martin
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 11:20
Jeg har en tvix M6500 og den æder alt, iso, img, mkv osv. Jeg har en hdd i boksen og har ingen problemer med den så kan klart anbefalde den :)
 
Ja selv konen kan finde ud af at bruge den hehe :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 12:20
Ok, lyder godt
 
Hvordan med opstartstid samt loadtid...er det til at holde ud?
Synes at have læst at dens force er afspilning af film. Hvordan klarer den musik og billeder?
 
Kan den klare afspilning af HD-materaile uden hakkerier?
 
Til top
Marniman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 12:30
Jeg har både Tvix 6500 i stuen og en WD HD TV LIVE i soveværelset. JEg er meget imponeret over WD'en. Den er klar på under 5sekunder, og afspiller alt jeg har fodret den af formater (mkv/mts/avi etc.)
Mvh. Martin
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 12:45
ok, dvs 1-0 til WD ift starttider.
På formaterne er de lige gode?
 
Hvad med boksenes menuesystemer mm.?
 
Kan du ellers liste fordele/ulemper de to bokse imellem.
 
Umiddelbart tænker jeg at det er det jo lidt øv at jeg skal have pc'en tændt hver gang jeg skal se noget igennem WD. Så skal der til at investeres i en NAS og så løber prisen lidt op :/
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 13:39
Det er korrekt at tvixen tager lidt tid om at starte op, men ikke noget genere mig overhovedet.
 
Tvixens menu system er super let at finde ud af, så ja som jeg skrev tidligere den er meget kvinde venlig hehe :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Marniman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 15:53
Personligt er jeg klart mere til brugervenligheden i WD'en mht. netværks browsing osv. Jeg har ikke fundet noget smart endnu med TVIX'en. Der skal jeg angive hvilke shares den kan se i dens setup. Det stinker imo ;)

Prøv at google dig lidt til screenshots fra WD'en :) Det er smoooth.

Mvh. Martin
Til top
Marniman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 15:54
So Ein Ding har anmeldt den forresten. Kig på dr.dk.
Mvh. Martin
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 16:02
Ja, har set anmeldelsen på 'so ein ding' og han er jo ret glad for den.
 
Lidt ærgeligt at der ud over optisk-ud ikke er coaxial ud på den da jeg vist allerede bruger optisk ud fra hdd recorder til surround anlæg(jeg må lige hjem og dobbelttjekke).
 
Men WD'eren kører altså afvikling af film smooth over netværket?
 
Så må jeg jo bare spare op til en NAS så PC'en ikke skal køre hver gang.
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 19:36
forøvrigt
Der er vel ingen problemer i at slutte en ekstern usb harddisk til WD'eren? Hvad med formattering af en ekstern usb hdd.....skal den bare formatteres med NTFS på PC'en og så sluttes til WD'eren bagefter??
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

forøvrigt
Der er vel ingen problemer i at slutte en ekstern usb harddisk til WD'eren? Hvad med formattering af en ekstern usb hdd.....skal den bare formatteres med NTFS på PC'en og så sluttes til WD'eren bagefter??


Korrekt.

Du skal så være opmærksom på at der er nogle bugs med wd tv'en, såsom at den ikke kan afspille menuer eller chapter på dvd iso'er - lidt ufikst at man skal konvertere osv..
Desuden og vigtigere har den problemer med den digitale lyd, den taber sync af lyd og billed i løbet af filmen ( http://wdtvforum.com/main/index.php?PHPSESSID=bc2805100017f810af04febfea81bd05&topic=2814.0 )

Derfor er den røget i mit soveværelse og en pch a-200 blev så indkøbt til stuen, der var så også mulighed for lidt øjelir i form af YAMJ. :)


Redigeret af M-P-A - 02-Marts-2010 kl. 20:26
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 21:52
ach...det var ikke lige hvad jeg havde håbet på at høre..
Er det et generelt problem for alle wd tv live ejere eller kun hvis man er uheldig??
 
Men det ødelægger jo hele ideen med at have boksen hvis lyd og billede er ude af sync. Mon ikke det er noget en firmware update vil kunne rette??
 
Det er da også ringe at den ikke kan afspille menuer osv...Hvordan skal man så f.eks. vælge hvilket lydformat man vil have den enkelte film afspilllet i?
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu