recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix 6500 eller WD TV LIVE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix 6500 eller WD TV LIVE

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 22:30
Jeg har netop i dag pakket min WD Live ud. Den afløser min alm. wd hd tv. Og mega smooth set-up. Smækkede netværks-kablet i min switch og så finder den sgu selv firmware-opdateringer på nettet og spørger om den skal køre dem... Rigtig lækkert... Så det tog lige 10 min før den var klar, men så kørte det også bare.
 
Jeg har ikke oplevet lyd ude af sync. Heller ikke på den "almindelige" udgave.
 
Lyd og tekster styres via fjernbetjeningen. Ikke super-smooth, men når man har prøvet et par gange et det ikke noget man tænker nærmere over. Det svarer lidt til at se en DVD på pc'en og så rettet tekst eller lyd i Window media player.
 
Mht. netværksfunktion kan du sætte en usb-hdd til maskinen og tilgå den over netværk, og flytte filer, kopiere, slette på samme måde som en alm netværks-hdd. Så du behøver ikke have pc eller NAS kørende for at se noget på WD Live.
 
 
 
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

ach...det var ikke lige hvad jeg havde håbet på at høre..
Er det et generelt problem for alle wd tv live ejere eller kun hvis man er uheldig??
 
Men det ødelægger jo hele ideen med at have boksen hvis lyd og billede er ude af sync. Mon ikke det er noget en firmware update vil kunne rette??
 
Det er da også ringe at den ikke kan afspille menuer osv...Hvordan skal man så f.eks. vælge hvilket lydformat man vil have den enkelte film afspilllet i?
 
 


Det er ikke bare en hit n miss bug - det er en bug der har været der siden første firmware update, de følgende firmwares har på ingen måde rettet problemet, også selvom de er klar over det.

DVD menu'er har hele tiden været et issue siden den første WD TV (non live) som heller ikke havde det, folk håber bare på at WD retter det i en fremtidig firmware, men jeg tror det næppe, det er ifølge WD ikke en BUG eller en fejl - sådan er det bare.

Chapters virker kun på .mkv's - så det er bare igang med at konvertere. :(

Deres firmware updates retter småfejl og fokuserer desværre for meget på rettelser til youtube og andet "crap" istedet for at fokusere på alvorligere emner.

(3 seneste changelog's fra deres firmwares)

Release 1.01.24 (2/9/10)
  • Implemented add to playlist feature in YouTube™.
  • Added Save search queries to save users time in re-entering search terms in YouTube.
  • Added seeking controls (fast forward/rewind) in the YouTube player in 10 second increments.
  • Fixed YouTube video list not presented in the same order as provided by YouTube server.
  • Added Flag Video feature to YouTube.
  • Updated to the new YouTube Video logo throughout the application.
  • Modified YouTube video timestamp format to make it more readable.
  • Redesigned YouTube user interface to comply with YouTube requirements.

Release 1.01.17 (1/11/10)
  • Improves the reliability of the WD TV Live firmware upgrade manager by incorporating a more robust method of upgrading firmware over the internet.

Release 1.01.11 (11/16/09)
  • Added more USB WLAN adapter support. Click here for list of compatible adaptors.
  • Added cover art display function when viewing music files in album view.
  • Added user selectable on/off for fade in and fade out effect while browsing files.
  • Resolved issue of no audio when there is only a single, center channel audio stream in a video.
  • Other bug fixes and product improvements (see release notes).
.
Derfor købte jeg en maskine uden de bugs, det er jo lidt irriterende at se en film der starter fint men slutter ala en amerikansk western film der er eftersynkroniseret på tysk tv.

Bug Reports:

http://wdtvforum.com/main/index.php?PHPSESSID=bc2805100017f810af04febfea81bd05&board=16.0


Redigeret af M-P-A - 03-Marts-2010 kl. 10:04
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 10:31
Hmm. Så tør jeg da ikke satse på dn wd. Gad bare godt vide om det var et generelt problem eller et problem som få udvalgte har, for så kan man vel bare få byttet til en anden hos forhandleren?

Den popcorn a-200, er den med intern hdd ligesom tvix'en? Hvordan er den med opstartshastighed? Æder den også alle formater?
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Hmm. Så tør jeg da ikke satse på dn wd. Gad bare godt vide om det var et generelt problem eller et problem som få udvalgte har, for så kan man vel bare få byttet til en anden hos forhandleren?


Nu har jeg haft min WD TV Live-boks siden midt i december.

Jeg har set et hav af film og medieclips (dvd-iso'er, mkv, avi, wmv osv osv), og har altså ikke en eneste gang bemærket at lyd og billede har været  ude af sync. Og lige præcis sådan noget er jeg 100% OBS på, for jeg hader når det sker.

Måske har jeg så bare været heldig.... omvendt kan problemet måske være gjort større end det er?

Udover det så kan jeg varmt anbefale WD TV Live... jeg har den stående i stuen med 2 x 500gb USB-diske på, optisk kabel ned i surround-receiveren, og HDMI til fladskærmen. Og den spiller selv de største HD-film uden at hakke i lyd eller billede, så det må sgu' være noget af en CPU der sidder i den.

Den starter op på 5 sekunder ca, er totalt lydløs da der ingen blæser er i....

Og nå ja.... så afspiller den jo også alle de lydformater der stort set findes, inkl. FLAC.

Ja, jeg er imponeret :-)
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 11:03
Hvis du har tænkt dig at bruge YouTube skal du ikke opgradere til firmware version 1.01.24. I forhold til 1.01.17 spærrer den for adgang til en del indhold med besked om at det ikke er tilgængeligt for folk med TV tilsluttede enheder.

Desuden ved jeg der findes tredje parts firmware til WD TV Live som jeg dog ikke ved mere om eftersom jeg aldrig er prøvet nogle af dem.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 11:21

Har heller ikke oplevet synch problemer med min WD TV Live. Ser alle mine serier og dokumentarer fra den og såmænd også en film i ny og næ.

 
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 11:42
Så er jeg lidt mere fortrystningsfuld. Det lyder til at det er procentvis få der har sync problemet.

Hvordan er mulighederne for ombytning på nettet hvis ens enhed har sådan problemer? Vil f.eks getmore ombytte varen hvis den har været i brug?

Vedr custom firmware har jeg også læst en smule men kan ikke helt finde hoved og hale i hvad man får ud af det?
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 11:47
For at finde ud af mere om custom firmware vil jeg foreslå at læse her: http://wdtvhd.com/
Det er et brugerforum hvor udviklerne af custom firmware så vidt jeg kan se også kommer.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
DIY! Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:


Hvordan er mulighederne for ombytning på nettet hvis ens enhed har sådan problemer? Vil f.eks getmore ombytte varen hvis den har været i brug?



Mht ombytning har jeg aldrig haft problemer (udover at man typisk selv betaler porto frem og tilbage, anset at købeloven sige også skal have refunderet den).

Mit råd er at man skal være forsigtig når man pakker ud, så emballage, poser mv ikke går i stykker. Jeg har fornyligt købe en ASUS EEE 91MT, og den kunne jeg ikke få åbnet uden at få kassen ødelagt (eller også var jeg for ivrig... ) Desuden undlader jeg altid at udpakke kabel, batterier, CD'er osv, hvis det er muligt. Tit man kan hente softwaren på CD på nettet i stedet for (hvis man har behov for den), og kabler og batterier har jeg masser af i skabet i forvejen.

Mine erfaring tæller Getmore, WUPTI, SHG, Piximania (dyr returporto, da den skulle til sverige), Komplett, GlobeVision, og sikker mange andre jeg ikke kan huske.

mvh

Anders
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Har heller ikke oplevet synch problemer med min WD TV Live. Ser alle mine serier og dokumentarer fra den og såmænd også en film i ny og næ.

 


Den har problemer med AC3 og DD 5.1 ved valg af digital ud - om det er nogle bokse eller fordi folk har en bestemt type surround udstyr vides ikke, men ud fra de mange posts fra folk med disse problemer på wdtvforum og avsforum er det svært andet end at have WD'eren mistænkt.

Jeg har prøvet det på 2 bokse (1 købt i DK - 1 købt i UK) i eget hjem, en tilsluttet via optisk kabel til Logitech z5500 og en via optisk kabel til en Yamaha forstærker, begge fejlede.

Det sjove er jo så at fejlen først kommer når man opgrader den originale firmware (1.01.00) som boksen ankommer med...


Redigeret af M-P-A - 03-Marts-2010 kl. 15:13
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

For at finde ud af mere om custom firmware vil jeg foreslå at læse her: http://wdtvhd.com/
Det er et brugerforum hvor udviklerne af custom firmware så vidt jeg kan se også kommer.


Eller her :

http://wdtvforum.com/main/index.php?PHPSESSID=bc2805100017f810af04febfea81bd05&board=14.0
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:



Nu har jeg haft min WD TV Live-boks siden midt i december.

Jeg har set et hav af film og medieclips (dvd-iso'er, mkv, avi, wmv osv osv), og har altså ikke en eneste gang bemærket at lyd og billede har været  ude af sync. Og lige præcis sådan noget er jeg 100% OBS på, for jeg hader når det sker.

Måske har jeg så bare været heldig.... omvendt kan problemet måske være gjort større end det er?

Udover det så kan jeg varmt anbefale WD TV Live... jeg har den stående i stuen med 2 x 500gb USB-diske på, optisk kabel ned i surround-receiveren, og HDMI til fladskærmen. Og den spiller selv de største HD-film uden at hakke i lyd eller billede, så det må sgu' være noget af en CPU der sidder i den.

Den starter op på 5 sekunder ca, er totalt lydløs da der ingen blæser er i....

Og nå ja.... så afspiller den jo også alle de lydformater der stort set findes, inkl. FLAC.

Ja, jeg er imponeret :-)


1. Det kan være at det rammer en lille procentdel af folk med ude af sync problemer, men det stinker når det er en selv.
2. Korrekt at den virker godt til det den nu skal gøre, streame film - og endda uden blæser, det er ikke en stor CPU men et godt chipsæt.

Til de få penge den koster synes jeg også at det er en fin afspiller, dog med lidt små bugs som i mit tilfælde har gjort at det er en fin mediaafspiller i mit soveværelse fremfor stue.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu