recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix 6600 Vs. Popcorn c-200?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix 6600 Vs. Popcorn c-200?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvix 6600 Vs. Popcorn c-200?
    Sendt: 15-Marts-2010 kl. 12:32
Hej
Hvilken af disse maskiner er bedst og mest bruger venlig?
 
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 12:52
Jeg har en Tvix 6500 + 6600 og synes rigtig godt om dem begge. Jeg har kort set PCH200 i brug synes følgende.
 
1: PCH-C200 er del større end tvixen er, så kommer an på hvad du skal bruge den til fx.
2: Menuen på C-200 er helt ok, rigtig flot lavet og let og overskuelig, men synes det samme om tvixiens menu.
 
Jeg holdte mig til tvix da jeg synes den er let at gå til og arbejde med, også fylder den ikke så meget.
Ja selv konen den er meget bruger venlig mv. :)
 
Så når alt kommer til alt, så er det sgu nok en smags sag, og selv hvad man gerne vil have at den skal bruges til mv.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 13:39
Øh de kan jo ikke rigtig sammenlignes synes jeg... Popcorn'en spiller Blueray og Blueray iso film/filer. Det kan tvix'en ikke. Der gigabit lan i Popcorn'en og der kan monteres et blueray drev i den, det kan tvix'en heller ikke. Hvis man er ligeglad med blueray kan man ligeså godt købe en WD eller Popcorn110 eller Tvix'en selvom den er dyr i forhold til specs....
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Øh de kan jo ikke rigtig sammenlignes synes jeg... Popcorn'en spiller Blueray og Blueray iso film/filer. Det kan tvix'en ikke. Der gigabit lan i Popcorn'en og der kan monteres et blueray drev i den, det kan tvix'en heller ikke. Hvis man er ligeglad med blueray kan man ligeså godt købe en WD eller Popcorn110 eller Tvix'en selvom den er dyr i forhold til specs....
 
Efter hvad jeg ved så kan tvixen godt afspille blueray iso filer. Men har ikke testet det selv.
 
Og efter hvad jeg ved så fungere gbit lan porten heller ikke som den skal, lige som på tvixen.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 14:16
Jeg kan ikke læse mig til nogen steder at tvix'en understøtter Blueray struktur som gør den kan afspille Blueray iso. Det ser heller ikke ud til alle HD lydformater er understøttet. Gigabit porten skal nok komme til at virke i popcorn'en, det er vel bare et spørgsmål om firmware. Men der er altså ikke gigabit på tvixen overhovedet.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Jeg kan ikke læse mig til nogen steder at tvix'en understøtter Blueray struktur som gør den kan afspille Blueray iso. Det ser heller ikke ud til alle HD lydformater er understøttet. Gigabit porten skal nok komme til at virke i popcorn'en, det er vel bare et spørgsmål om firmware. Men der er altså ikke gigabit på tvixen overhovedet.
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64275&PN=6&title=dvico-tvix-6600 <-- hvis du kigger her så er der flere som afspiller BD på den.
 
Du kan også vælge Gbit på tvixen, men den har samme problem som PCH at den ikke understøtter det her og nu, så mon ikke de får det løst i senere fw.  
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 14:53
Jeg har kun forholdt mig til de specs der kan læses på producentens side og der står intet om Gigabit Lan hvad enten det så virker eller ej men fint nok hvis det gør. Jeg mener stadig de 2 produkter henvender sig til forskellig målgruppe. Tvix'en er til pvr segmentet med BD lite funktioner mens popcorn er til BD med fuld BD understøttelse. Der står også flere steder at Sigma chipsettet leverer flottere billeder end Realtek........ 
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 16:23
Jeg skal bruge den til at streame bluray iso og bdmv filer
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af sorensen sorensen skrev:

Jeg skal bruge den til at streame bluray iso og bdmv filer
Jeg har svaret dig på anden del af dit spørgsmålet i den anden tråd.
 
Blueray ISO kan også klares på Tvix'en. Dog understøtter Tvix'en ikke Java kode, hvorfor nogle Blueray skiver, som udnytter det fulde potentiale i menuerne på Blueray skiver, ikke kan afspilles.
 
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 17:27
Jeg står selv lidt i samme situation, men tror nok jeg har valgt Tvix'en fra... Det ser ud til at C-200 generelt er en bedre maskine. Men ja, køn er den ikke i forhold til tvix... Confused
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 17:31

Gle ikke Dune 3.0, den kan direkte sammenlignes med Popcorn C-200

Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Gle ikke Dune 3.0, den kan direkte sammenlignes med Popcorn C-200

 
Hehe... Ja det er der jeg er strandet pt.... Cry
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu