recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix M6500A - generelle erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix M6500A - generelle erfaringer.

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 00:20
Nå, så kom jeg til at bestille en - den er på vej fra Divxplayer.nl med UPS. Håber jeg har den tirsdag. 
Til top
tougher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 11:24
Jeg har fået track'n'trace til min, men der står stadigvæk:

Dato Kl. Registrering
22. februar 2008    16:57    Data til forsendelse modtaget

Men der sker nok noget på mandag...
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 12:05
Der er åbenbart hardware-problemer med den nye M6500A... - måske man skal vente til der er styr på det...

Redigeret af tipsen - 25-Februar-2008 kl. 12:06
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 12:12
Ja ikke nok at der er HW problemer, det ligner heller ikke Dvico at smide et produkt på markedet med så mange FW problemer.
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 16:50

Som antydet af flere er Tvix 6500'eren ikke nogen genistreg hvad angår hardwaredesign. Så skulle man ellers være interesseret i hvad den burde kunne, så klap hesten lidt. Ikke mindst p.g.a at Dvico synes at være igang med at udbedre skaderne - eller nogle af dem. Se her http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=15911&postdays=0&postorder=asc&start =0

Ovenstående link er vel ikke mindst interessant for dem der allerede har en Tvix 6500 . Spændende hvad de finder på, trods alt positivt at de nu har valgt at reagere.



Redigeret af KissmeTiger - 08-Marts-2008 kl. 16:56
Panta rei
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2008 kl. 15:11

Jeg har lige købt TViX HD M6500A og jeg er meget tilfreds med den.  Jeg syntes generelt kritikken af den er lige i overkanten når jeg sammenligner med så mange andre af de plastik kasser der står rundt om i mit hjem.

Det er stadig et niche produkt og langt fra mainstream. Jeg har aldrig set et niche produkt uden små besynderligheder.

Minus:

  • Pænt ringe manual med indtil flere faktuelle fejl i. Enkelte firmware fejl, men den afspiller ganske okay.
  • Lidt baggrundsstøj, men ikke noget der forstyrrer når filmen kører. Både min projektor og PS3 "larmer" ligeså meget eller mere.

Plus:

  • Udvendigt design er bedre end så meget andet.
  • Fjernbetjening er ganske okay.
  • Kan lave et ganske okay HD billede.

Firmwarefejl:

  • Spol virker ikke altid lige godt.
  • Har man slettet et katalog som maskinen "står i" på sin server, så kan den ikke rigtigt finde ud af at komme ud af det.
  • Nogle gange hakker DVD'er lidt.

Wishlist:

  • Indtastning af brugernavn/password når jeg skal connecte til en server.
  • Send en WOL pakke til min server før den forsøger at forbinde.
  • Lav en "quickjump" knap til at skippe f.eks 5 min frem når der ikke er kapitler.
  • Tillad folk at oprette playlister i musik delen.
  • Internet radio.

Men ellers er jeg egentligt ganske tilfreds - ikke mindst fordi de arbejder på nye firmwares med flere features og bugfixes.

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2008 kl. 16:32

Når et firma, her Dvico, tilbagekalder sine enheder fra første produktion, kan man vel ikke bagatellisere det og kalde kritikken i overkanten. Det er trods alt en sjældenhed, heldigvis, at det sker. Der er utvivlsomt flere store som små problemer med den nye Tvix. Så mit råd til dem der overvejer at købe en, må selvfølgelig være at vente til Dvico sender enheder i handelen der allerede er blevet modificeret/forbedret i forhold til de første enheder der kom på markedet.

Vi andre, os fra "first batch", får mulighed for, uden beregning, at sende Tvix'en til reparation hvor der vil blive appliceret 5 modifikationer.

Jeg citerer Hi-Jack fra mpcclub :

The 5 fixes:
- Dummy HDD
- Heat Sink (custom made for DviCo)
- Diode fixing the clock
- ESD repair (USB ON problem)
- Add resistor (power on problem

Havde de så osse lige skiftet blæseren ....

Men afgjort bedre end ingenting.

Hvornår tilbagekaldelsen løber af stabelen vides endnu ikke, men indenfor kort tid.( max. 3 uger vil jeg tro)

Panta rei
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2008 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Når et firma, her Dvico, tilbagekalder sine enheder fra første produktion, kan man vel ikke bagatellisere det og kalde kritikken i overkanten.

Min enhed har ikke en dummy HD enhed siddende, så den må vel også være "first batch". Jeg oplever ikke de støj problemer, som andre tilsynedende har, men måske er jeg bare heldig.

Den første firmware jeg prøvede var .44 og den har små bugs, men alt i alt virker den del jeg har ganske okay. Måske er det bare fordi de filer jeg afspiller generelt er i samme format.

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Det er trods alt en sjældenhed, heldigvis, at det sker. Der er utvivlsomt flere store som små problemer med den nye Tvix. Så mit råd til dem der overvejer at købe en, må selvfølgelig være at vente til Dvico sender enheder i handelen der allerede er blevet modificeret/forbedret i forhold til de første enheder der kom på markedet.

Oplever nu tit at udstyr ikke fungerer 100% ved langsering. Både hardware og firmware relateret. Jeg har sendt mindst 3-4 "dimser" til reperation eller til udskiftning af dele det sidste 1-2 år.

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Vi andre, os fra "first batch", får mulighed for, uden beregning, at sende Tvix'en til reparation hvor der vil blive appliceret 5 modifikationer.

Jeg citerer Hi-Jack fra mpcclub :

The 5 fixes:
- Dummy HDD
- Heat Sink (custom made for DviCo)
- Diode fixing the clock
- ESD repair (USB ON problem)
- Add resistor (power on problem

Havde de så osse lige skiftet blæseren ....

Jeg har sat en dummy HD i enheden - den kørte fint den første aften uden, men da jeg læste om et potentielt problem smed jeg en defekt disk i den.

Resten er ikke noget jeg umiddelbart har oplevet. USB har jeg kun brugt med en USB Nøgle og den tænder hver gang.

Men det er da dejligt ansvarligt at de ønsker at løse potentielle svagheder i alle enheder og tjener da kun til deres ros.

Det jeg mest oponerede imod er nogle af de mere rabiate indlæg inde på MPC Club der ligefrem taler om en ubrugelig enhed og f.eks dem der ikke fatter at hvis de skærer huller i deres kabinet, så mister man med stor sandsynlighed garantien.

Faktisk er jeg så tilfreds at jeg formodenligt køber en mere hvis den skal ind og have nogle dele udskiftet (Det kan jo sagtens løbe op i en uge uden). Så kan denne jo bruges i soveværelset.

 



Redigeret af hedberg - 09-Marts-2008 kl. 17:12
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 13:13

Helt enig vedr. de dramatiske tendenser i visse indlæg på Mpc. Jeg har heller ikke meget til overs for dem der har modded deres tvix for så nu at klynke vedr. den manglende garanti. Hvis man tager skridtet og åbner boksen ved man også at garantien ryger. Længere er den ikke.

Jeg er iøvrigt også ganske godt tilfreds med den måde min afspiller opfører sig på. Så jeg har nok også været en af de heldige ...Jeg har hele tiden haft en død harddisk i. Jeg har oplevet at den hakkede efter at jeg havde spolet en del. Og at selve det at spole både frem og tilbage ikke fungerer specielt glat... men jeg kan da få det til at virke. Ja og så virker uret som vinden blæser, men det er jeg personligt ligeglad med. Det skal siges at jeg primært har fodret den med .avi filer. Enkelte .mkv'er har fungeret perfekt.

Men ! Der er flere der har brændt deres af ved blot at tilslutte/fjerne en usb stick, og der er næppe heller tvivl om at sigma chippen bliver alt for varm( = kort levetid og højere støjniveau -  blandt andet).

Personligt synes jeg også den larmer for meget ved blæserindstilling 'normal' , hvis man ser "stille" scener. Ellers generer 'normal' mig ikke.

Det er den slags der skulle blive ændret på nu via den forestående massereparation.

Okay blæseren bliver ikke udskiftet, men forhåbentligt resulterer heatsinken i at man kan sætte blæseren til "slow 1 eller 2" . Hvis det er resultatet efter reparationen er jeg meget tilfreds !  ( forudsat at kommende firmwares indfrier hvad der er lovet)

Så igen .... Hvis man overvejer at købe en Tvix M-6500A, hvilket jeg selvfølgelig godt kan forstå , så vent lidt og se hvad der sker indenfor nærmeste fremtid. Hvorfor ikke vente og modtage en der er på rette niveau fra starten, i stedet for at skulle sende den til reparation kort efter ?

Panta rei
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 14:56

PIS.. Der røg en god diskution.  Kunne du dog ikke bare have været urimelig og umulig

Jeg er sådan set meget enig i det du skriver.. Godt at du heller ikke oplever de vilde kvaler.

 

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 11:50

Beklager jeg ikke kunne hjælpe. Havde jeg bare vidst det, så kunne jeg have givet mig ud for at være en af de rabiate fra mpc

Anyway så er der noget der tyder på at vi har været heldige. Der har iflg. Hi-jack været flere ( måske bare 2) fabrikker der har produceret "first batch". Dem fra den ene, er dem det er helt galt med ... så vidt jeg har forstået. Uanset hvad så sender jeg min afsted når det bliver muligt. Ikke mindst for at få den heatsink på sigma-chippen.

Panta rei
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Beklager jeg ikke kunne hjælpe. Havde jeg bare vidst det, så kunne jeg have givet mig ud for at være en af de rabiate fra mpc

Det giver ihvertfald basis for flere indlæg

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Anyway så er der noget der tyder på at vi har været heldige. Der har iflg. Hi-jack været flere ( måske bare 2) fabrikker der har produceret "first batch". Dem fra den ene, er dem det er helt galt med ... så vidt jeg har forstået. Uanset hvad så sender jeg min afsted når det bliver muligt. Ikke mindst for at få den heatsink på sigma-chippen.

Det syntes jeg giver rigtigt meget mening og du har da helt ret i at det ville da være rart med en heatsink på chippen så den holder længere og giver det lidt mindre støj er det jo bare dejligt..

Siden du sidder og følger med i MPC forum'et giver du så ikke lyd når der er noget nyt her i denne tråd?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu