recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk Samsung LED ændres til nordisk model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTysk Samsung LED ændres til nordisk model

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Achim Muma Achim Muma skrev:

så har jeg fået "testet".

Der er umiddelbart ikke nogen forskel på om der i servicemenuen står "PANEURO" eller "PANNORDIG". Men jeg kan med glæde fortælle at min ue32b6000vw uden problemer kan vise de nye kanaler over DVB-T med lyd und alles...

Forskellen for mig at se er bare at det ved "PANNORDIG" er muligt at vælge Danmark som Digitaltland ved kanalsøgning.

Der er også lige kommet ny firmware til LED-modellerne så man nu kan flytte rundt på de digitale kanaler. (hentet via Samsung.com ikke .de)

I servicemenuen er det som tidligere skrevet også muligt at åbne for PIP og Wiselink. ved ikke om det har interesse for folk...

men jeg er da utrolig glad for at EU-modellen af b60x0 virker uden problemer i DK altid dejligt at spare en god sjat penge....



Hej Achim Muma,

Jeg har netop købt et Samsung UE-32B6000 og har været inde i servicemenuen og ændre til "PANNORDIG" og det har gjort proceduren for søgning af DVB-C kanaler mere enkel (jeg har kabel-TV gennem Stofa). Super tak for info!

Jeg har kigget lidt rundt i servicemenuen for at enable PIP som du nævner kan lade sig gøre. Jeg kan umiddelbart ikke finde kontakten jeg skal trykke på - kan du give mig et hint? (:

Mht. Wiselink - hvilke muligheder åbner det for? Som standard har jeg MediaPlay (billeder og musik fra USB) og kan ikke se hvad forskellen er. /:
-Henrik
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af McCrack McCrack skrev:

Oprindeligt skrevet af Achim Muma Achim Muma skrev:

så har jeg fået "testet".

Der er umiddelbart ikke nogen forskel på om der i servicemenuen står "PANEURO" eller "PANNORDIG". Men jeg kan med glæde fortælle at min ue32b6000vw uden problemer kan vise de nye kanaler over DVB-T med lyd und alles...

Forskellen for mig at se er bare at det ved "PANNORDIG" er muligt at vælge Danmark som Digitaltland ved kanalsøgning.

Der er også lige kommet ny firmware til LED-modellerne så man nu kan flytte rundt på de digitale kanaler. (hentet via Samsung.com ikke .de)

I servicemenuen er det som tidligere skrevet også muligt at åbne for PIP og Wiselink. ved ikke om det har interesse for folk...

men jeg er da utrolig glad for at EU-modellen af b60x0 virker uden problemer i DK altid dejligt at spare en god sjat penge....



Hej Achim Muma,

Jeg har netop købt et Samsung UE-32B6000 og har været inde i servicemenuen og ændre til "PANNORDIG" og det har gjort proceduren for søgning af DVB-C kanaler mere enkel (jeg har kabel-TV gennem Stofa). Super tak for info!

Jeg har kigget lidt rundt i servicemenuen for at enable PIP som du nævner kan lade sig gøre. Jeg kan umiddelbart ikke finde kontakten jeg skal trykke på - kan du give mig et hint? (:

Mht. Wiselink - hvilke muligheder åbner det for? Som standard har jeg MediaPlay (billeder og musik fra USB) og kan ikke se hvad forskellen er. /:


Aah, se bort fra spørgsmålet ang. Wiselink. Jeg kan se video fra USB på mit fjersyn nu. (;
-Henrik
Til top
Freaks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 22:19
Hej Achim Muma,

Super info du har bragt her i dette forum.

Jeg vil også gerne høre om du har problemer med danske undertekster eller mangel på samme?
Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af McCrack McCrack skrev:

Oprindeligt skrevet af McCrack McCrack skrev:

Oprindeligt skrevet af Achim Muma Achim Muma skrev:

så har jeg fået "testet".

Der er umiddelbart ikke nogen forskel på om der i servicemenuen står "PANEURO" eller "PANNORDIG". Men jeg kan med glæde fortælle at min ue32b6000vw uden problemer kan vise de nye kanaler over DVB-T med lyd und alles...

Forskellen for mig at se er bare at det ved "PANNORDIG" er muligt at vælge Danmark som Digitaltland ved kanalsøgning.

Der er også lige kommet ny firmware til LED-modellerne så man nu kan flytte rundt på de digitale kanaler. (hentet via Samsung.com ikke .de)

I servicemenuen er det som tidligere skrevet også muligt at åbne for PIP og Wiselink. ved ikke om det har interesse for folk...

men jeg er da utrolig glad for at EU-modellen af b60x0 virker uden problemer i DK altid dejligt at spare en god sjat penge....



Hej Achim Muma,

Jeg har netop købt et Samsung UE-32B6000 og har været inde i servicemenuen og ændre til "PANNORDIG" og det har gjort proceduren for søgning af DVB-C kanaler mere enkel (jeg har kabel-TV gennem Stofa). Super tak for info!

Jeg har kigget lidt rundt i servicemenuen for at enable PIP som du nævner kan lade sig gøre. Jeg kan umiddelbart ikke finde kontakten jeg skal trykke på - kan du give mig et hint? (:

Mht. Wiselink - hvilke muligheder åbner det for? Som standard har jeg MediaPlay (billeder og musik fra USB) og kan ikke se hvad forskellen er. /:


Aah, se bort fra spørgsmålet ang. Wiselink. Jeg kan se video fra USB på mit fjersyn nu. (;

Da jeg kun har DVB-T må du meget gerne lige beskrive hvad du mener med "det har gjort proceduren for søgning af DVB-C kanaler mere enkel" - det kan være det vil gavne andre brugere.

du kan åbne op for usb-movie i b60x0's servicemenu. endvidere kan der åbnes for PIP på b60x0 også. 

Her er hvordan du gør: 
Åben servicemenuen (sluk tv'et - tryk info-menu-mute-power on). 
åben for wiselink: 
Control -> Sub Option -> WiseLink Movie -> ON 
åben for PIP: 
Option -> Modell -> b7000 

HUSK - DETTE GØRES PÅ EGET ANSVAR! Jeg kan kun berette at det ikke har givet problemer på min ue32b6000vw, men jeg tager ikke ansvar for noget. 

se evt. mere her: 
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-10762.html


Redigeret af Achim Muma - 10-November-2009 kl. 22:07
Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Freaks Freaks skrev:

Hej Achim Muma,

Super info du har bragt her i dette forum.

Jeg vil også gerne høre om du har problemer med danske undertekster eller mangel på samme?

Har umiddelbart ingen problemer. har undertekst som ønsket. men skal nok lige kigge på det og vende tilbage. Hvad er dit problem?
Til top
Freaks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 22:49
Jeg har ikke noget problem - endnu Clap men jeg husker der har været meget snak om at nogle modtagere ikke kunne håndtere danske undertekster. Jeg er ikke bekendt med hvad den evt. teknisk årsag måtte være.
Jeg er interesseret i at vide om der er problemer med dansk undertekster idet jeg påtænker at anskaffe UE40B7090 (svarende til UE40B7070) fra tyskland.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 23:48
McCrack -> Fik du installeret DVB-C bare via autotuning? Er lidt nysgerrig og det gav nogle problemer med at få installeret DVB-C på dit TV?
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 10:36
Achim Muma >

Tak for svaret. Har allerede lavet model om til B7000 ifm. aktivering af WiseLink og det funker. Kunne ikke helt finde ud af hvordan PIP-funktionen virker, men det hjalp dit link med at forklare. Super!

evilguy >

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Mit TV undersøtter DVB-C, jeg har ikke installeret noget. Måske nedenstående link svarer på dit spørgsmål.


Alle >

Jeg har beskrevet problematikken med søgning af DVB-C kanaler i min tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69811
-Henrik
Til top
Ravee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 11:10
Hej alle
 
Undskyld jeg lige hi-jack'er tråden, men læser jeg det korrekt, når i får jeres serie-6-TV til at blive "serie-7" - altså samme features (Medi@ 2.0 osv), blot ved at gå ind i servicemenuen og ændre?  
 
Er dette mon også tilfældet for de danske modeller?
Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Freaks Freaks skrev:

Jeg har ikke noget problem - endnu Clap men jeg husker der har været meget snak om at nogle modtagere ikke kunne håndtere danske undertekster. Jeg er ikke bekendt med hvad den evt. teknisk årsag måtte være. Jeg er interesseret i at vide om der er problemer med dansk undertekster idet jeg påtænker at anskaffe UE40B7090 (svarende til UE40B7070) fra tyskland.


Undertekster virker som de skal. Kan slå dem til og fra på TV2. Har ikke prøvet på dr.
Til top
Freaks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 17:40
Hej igen - det kunne være fedt hvis du også kunne test dansk undertekster på dr kanalerne, please Big smile
Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Freaks Freaks skrev:

Hej igen - det kunne være fedt hvis du også kunne test dansk undertekster på dr kanalerne, please Big smile


Skal lige have DR til at sende noget med undertekster;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu