recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubuntu vs Snowleopard vs win 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUbuntu vs Snowleopard vs win 7

 Besvar Besvar Side  <1234 33>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er problemet. Linux har det ry for at være for nørder men ubuntu, viser det stik modsatte. så hvis software produksenter laver programmerne i deb, så er det at dobbelt trykke på den, så bliver programmet installeret.

Men mac er for dyr for de fleste, og når man køber en computer, så er der altid pre-installeret et windows på. Og folk lader sig nøje. Derfor er der flest windows brugere. så den statistik du har holder ikke lige på den måde.
Hvad er det, der er problemet ??
Og på hvilken måde er det, at de faktuelle tal ikke holder ? Sorry - men jeg forstår ikke hvad det er du mener.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Nå - men det er jo de sædvanlige udokumenterede små pip fra et meget lille mindretal, som gang på gang postulerer løs på et meget meget tyndt grundlag !!


Okay, så lad os da høre hvad dit grundlag er. Har du personligt erfaring med at køre OS X og Linux eller erklærer du bare Windows for bedre baseret på en statestik om udbredelse? Ved du rent faktisk noget om hvordan de forskellige operativsystemer fungerer i praksis eller er vi ude i at du "postulerer løs på et meget meget tyndt grundlag !!" ??
Ti hi - endnu en der blev fornærmet over det faktuelle ! Til dit lidt morsomme indslag til sidst - så ligger landet så'n, at jeg har deltaget i IT/EDB verdenen arbejdsmæssigt siden DOS 5.0 og Windows 3.0.
Har også afprøvet diverse andre styresystemer, deriblandt OS X og Linux. Bl.a. fordi jeg altid har været nysgerrig efter, at finde det mest optimale styresystem til mine hjemme pc'er.
Og jeg har endnu ikke fundet noget styresystem, der både har virket nemmere at gå til og samtidig  virker så bredt og alsidigt som windows systemerne. (dog undtaget Vista i nyere tid) 
Til det med nemt, bredt og alsidigt - mener jeg hvordan styresystemet klarer sig ift. forskelligt software - bl.a. krævende programmer (Photoshop o.lign.) og ditto spil !
I øvrigt er påstanden om, at opensource programmerne er fuldt på højde med proff. programmer fra windows platformen, vist nok en meget subjektiv opfattelse og holder jo ikke en meter !
Jo - hvis man kan nøjes med skrabede programmer og dermed begrænsninger. 
 
Så nej  - jeg postulerer ikke løs på et tyndt grundlag - som jeg fornemmer visse andre her i debatten gør !


Redigeret af Roland - 26-Januar-2011 kl. 20:32
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Desuden så virker Windows XP faktisk udemærket - ligeså gør Windows 7. At Vista er noget bavl ind i mellem er dog rigtigt nok.
 
Nu har jeg lige kigget på Microsofts hjemmeside. Så vidt jeg kan se, kan XP ikke købes mere.

Jeg har en workstation med Vista stående. Det koster ca. 2200 kr. at opgradere den fra Vista Ultimate til Windows 7 Ultimate. Det kan de godt glemme.

Til sammenligning koster det 229 kr. at opgradere fra Leopard til Snow Leopard.

Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Godt, her er min historie:
Er skiftet fra en dual core workstation med Windows Vista til en iMac med Leopard - senere opdateret til Snowleopard. 
Jeg kan bedre lide Mac, fordi de programmer der er med fra starten kan bruges. Især TimeMachine backup og iLife programmerne. Det har jeg suppleret med Adobe CS4, som jeg var vant til fra arbejde. 
Og så er jeg glad for at slippe for antivirus, antispyware og andre anti-programmer, som hele tiden skal opdateres.
PS. Hvornår mon drevbogstaverne forsvinder fra Windows?
Sammen grund som mig og ubuntu, og opensource programmerne er på fuld højde med de prof. programmerne.

Men vira er nemmere at lave til mac end til linux, har jeg hørt fra en gammel kollega, der studere datalogi med speciale i Linux

Jeg har også haft prøvet Ubuntu, men jeg kunne ikke finde ud af Gimp, når jeg er vant til Photoshop. 
Men hvis jeg roder med en pc, der driller, så bruger jeg en Ubuntu start-cd, som en del af værktøjet.
Ja man skal lige lære det at kende. men så funker det godt.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Jeg har også haft prøvet Ubuntu, men jeg kunne ikke finde ud af Gimp, når jeg er vant til Photoshop. 
Men hvis jeg roder med en pc, der driller, så bruger jeg en Ubuntu start-cd, som en del af værktøjet.
Ja man skal lige lære det at kende. men så funker det godt.

Det ser også ud til at Gimp kan meget, men nu er jeg ret meget inde i Adobe Creative Suite, fordi jeg har været på mange kurser og seminarer, og arbejdet professionelt med programmerne.

Derfor gider jeg ikke lige skifte til open source, når det drejer sig om DTP og grafik.


Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er problemet. Linux har det ry for at være for nørder men ubuntu, viser det stik modsatte. så hvis software produksenter laver programmerne i deb, så er det at dobbelt trykke på den, så bliver programmet installeret. Men mac er for dyr for de fleste, og når man køber en computer, så er der altid pre-installeret et windows på. Og folk lader sig nøje. Derfor er der flest windows brugere. så den statistik du har holder ikke lige på den måde.


Hvad er det, der er problemet ??
Og på hvilken måde er det, at de faktuelle tal ikke holder ? Sorry - men jeg forstår ikke hvad det er du mener.
Problemet er, at som jeg skrev før, er at mac er for dyr til fleretalet af danskerne, og fordi at alle computer men køber, er installeret med windows så gider dansker ikke at installere andre systemer har en undersøgelse vist. det var hvis alt om data, der havde en artikel en gang i et af bladene.

Men hvis pc produksenterne kørte med ubuntu, ville kunderne heller ikke installere windows.

Og med opensouce programmerne, så har jeg profesionelt arbejdet med photoshob, illustrator og In-design. Og der er fx gimp, scribus, og inkscape på højde med. Der er lidt fejl med mussen i scribus, men de er igang med at løse det. og Blender fungere lige så godt som 3d studiomax og Maya 3d. som jeg også har arbejdet med
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Jeg har også haft prøvet Ubuntu, men jeg kunne ikke finde ud af Gimp, når jeg er vant til Photoshop. 
Men hvis jeg roder med en pc, der driller, så bruger jeg en Ubuntu start-cd, som en del af værktøjet.
Ja man skal lige lære det at kende. men så funker det godt.

Det ser også ud til at Gimp kan meget, men nu er jeg ret meget inde i Adobe Creative Suite, fordi jeg har været på mange kurser og seminarer, og arbejdet professionelt med programmerne.
Derfor gider jeg ikke lige skifte til open source, når det drejer sig om DTP og grafik.
Der kan jeg godt følge dig. man af prismæssig grunde så har jeg måtte lære det i privat brug. Men med opgradering af OS'er, så er ubuntu gratis. hehe. Men kan sammenligne ubuntu med mac, i slutningen af 90'erne, hvor der kun var en lille fanskare
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Så nej  - jeg postulerer ikke løs på et tyndt grundlag - som jeg fornemmer visse andre her i debatten gør !

Nu må du styre dig - vi er 4 ud over dig i debatten, og mener du at visse af os 4 postulerer?
Det er lige ved at jeg tager det som en fornærmelse Confused

Vi er også ved at komme ret langt fra det originale spørgsmål:
Hvad har fået jer til at konvertere fra det ene system til det andet?

Der mangler måske indlæg fra nogle der er konverteret fra Mac og Linux til Windows? Og hvorfor?



Redigeret af Brixen - 26-Januar-2011 kl. 20:56
Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:




Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Så nej  - jeg postulerer ikke løs på et tyndt grundlag - som jeg fornemmer visse andre her i debatten gør !

Nu må du styre dig - vi er 4 ud over dig i debatten, og mener du at visse af os 4 postulerer?
Det er lige ved at jeg tager det som en fornærmelse Confused
Vi er også ved at komme ret langt fra det originale spørgsmål:
<span Apple-style-span="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">Hvad har fået jer til at konvertere fra det ene system til det andet?</span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px;"></span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px;">Der mangler måske indlæg fra nogle der er konverteret fra Mac og Linux til Windows? Og hvorfor?</span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px;"></span>


Ja dem mangler vi. men de er der ude. men om de vil vedgå det? Håber på de vil. For mit argument for at gå tilbage til windows, det er at de skrotter reg. databasen. så der kommer skub over windows. så ville jeg da prøve og se, om det hjælper.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:05
@T-Duck - Der er et sted, hvor jeg til hver en tid vil vælge Ubuntu: Der er mange ældre Thinkpad i omløb, og de er ved at være for langsomme til Windows og antivirus-programmer. De vil kunne få et nyt liv hvis man installerer Ubuntu på dem.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Der mangler måske indlæg fra nogle der er konverteret fra Mac og Linux til Windows? Og hvorfor?


Ja dem mangler vi. men de er der ude. men om de vil vedgå det? Håber på de vil. For mit argument for at gå tilbage til windows, det er at de skrotter reg. databasen. så der kommer skub over windows. så ville jeg da prøve og se, om det hjælper.

På mit arbejde blev vi tvunget til at konvertere fra Mac til Windows. Vi fik et nyt program til at styre annonceproduktionen, som sælgerne sagde skulle virke på både Mac og Windows. Der var så nogle udfordringer for it-afdelingen i at få det til at virke. I stedet for at få det til at køre ordentligt dikterede ledelsen at vi skulle skifte til Windows i den afdeling jeg arbejde i.
Windows gav så nogle andre udfordringer: Vi havde mere end 26 fællesdrev, og Windows kan kun finde drev A: til Z: Ouch

Venlig hilsen
KB
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:14
Brixen - du må s.. ta' det som du vil. Jeg har endnu ikke hørt andet end svage og subjektive argumenter.
 
T-Duck: Du kan da ikke med ramme alvor mene, at Gimp er på højde med Photoshop. Ihf. ikke de sidste 4 års tid. Sorry - men det er jo helt ude i hampen !
 
Jeg har selv afprøvet Gimp, for at se om jeg ku' spare på det område. Men det røg hurtigt i papirkurven - det ka' jo ikke en gang det halve af, hvad PS kan tilbyde.
Men okay, hvis man kun en gang i mellem lige skal resize et billede, så er det vel okay.
Men hvis man, som jeg sidder og arbejder med store raw-filer (25mb), som skal fremkaldes og efterfølgende efterbehandles, så kommer Gimp altså til kort.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu