recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udbygning af Netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udbygning af Netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udbygning af Netværk
    Sendt: 28-Februar-2012 kl. 22:24
Det er jo gratis at prøve ;-)

Og hvis det ikke rækker må du ønske dig et n ap mere. Til den pris kan det ikke gå helt galt.

BS
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 22:21
Jeg må indrømme at jeg er overrasket over mit nye N netværk. I køkkenet, hvor det gamle AP står kan jeg modtage dobbelt den gamle hastighed altså 108 mbps. Mon ikke jeg bare skal slukke det gamle, som både er betydeligt langsommere og svagere Smile
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 21:19
Okay tak! Hermed indstillet Smile 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 21:10
Når du kører trådløst N netværk SKAL du over i WPA2 PSK der kører AES algoritmen da TKIP sluger hastigheden så det tilnærmelsesvist ligner et G netværk.

BS
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 20:58
Godt nu har jeg fået fat i udstyret, og jeg har gennemgået de forskellige muligheder jeg har for kryptering af mit trådløse. Jeg bruger WPA-PSK med TKIP på min ene AP, men jeg kan af en eller anden grund ikke bruge TKIP på det ny AP, så hvad vil være smartest at bruge?

Redigeret af urup - 28-Februar-2012 kl. 21:09
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 11:25
Konklusionen må altså være:
Jeg napper en DGS-1008d og så ryger det her AP med http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwapn300/nettl-wa801nd.html


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Du kan da også tage en DGS-1008d for de samme penge som dem du har fundet
 
 
Har selv to, de fungerer som de skal, og mit spar-o-meter kan ikke hidse sig op over dem :-)
Det er et godt tilbud! Har selv 2 stk. DGS-1005 som jeg gav mere for..... Og de bruger ikke meget strøm.
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Du kan da også tage en DGS-1008d for de samme penge som dem du har fundet
 
 
Har selv to, de fungerer som de skal, og mit spar-o-meter kan ikke hidse sig op over dem :-)


Bestemt en mulighed. Jeg handler ofte i PROconsult i Odense fordi jeg køber igennem min fars firma og vi får derved en smule rabat, god service og ikke mindst kan momsen trækkes fra i sidste ende Wink
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 22:01
Du kan da også tage en DGS-1008d for de samme penge som dem du har fundet
 
 
Har selv to, de fungerer som de skal, og mit spar-o-meter kan ikke hidse sig op over dem :-)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 21:03
Jeg kan ikke helt gennemskue hvilken der bruger mindst strøm. Det må vel være TP-Link'en?
Har det forresten noget at sige om kablet er krydset eller ikke-krydset?

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er i kontoret der vil komme til at skulle bruges flere porte. Jeg har 1 i overskud som der er nu og jeg regner med at udbygge med et AP i stuen (egentlig mit værelse) over de to kontorer. F.eks. sådan en her: http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwapn300/nettl-wa801nd.html


Redigeret af urup - 26-Februar-2012 kl. 21:16
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 19:47
Tag den der bruger mindst strøm. Andre krav er gigabit (den har du set) antal porte (husk på fremtidigt behov).

BS

PS: Tak
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 19:39
Jeg har læst en del tråde her på recordere.dk blandt andet også Bschmidts fantastiske tråd, men jeg er stadigvæk ikke helt sikker på om det jeg har tænkt mig vil kunne virke.

Jeg har en router (ældre netgear) med indbygget AP og et modem stående i køkkenet (rød), og det giver god dækning der og i stuen til højre samt 1.salen ovenover. Det røde kabel er et CAT5e som går over til kontor 2, hvor jeg så vil have en switch som deler forbindelse ud til de to orange kabler (også CAT5e) som går op til en stue som er oven på de to kontorer samt en kabel forbindelse (lyserrød) til kontor 2 (også CAT5e)



Mit spørgsmål er så egentlig bare:

Hvilken switch vil være smart at bruge? Jeg har selv tænkt en af disse:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-sw/netswdskg/nettl-sg1005d.html
Eller
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-sw/netswdskg/netdldgs-1005d.html

Eller skal jeg have fat i noget helt andet?



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu