recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfald på Fastspeed internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfald på Fastspeed internet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udfald på Fastspeed internet
    Sendt: 28-Marts-2023 kl. 10:55
Kære kloge hoveder

Har brug for lidt hjælp og input - håber, jeg har postet i den rigtige afdeling af forum:

Jeg har gennem et par år været meget tilfreds kunde hos Fastspeed - fin pris og udmærket hastighed (selvfølgelig ikke 1000 Mbit i praksis, men pyt med det) og god kundeservice, da jeg skulle have ombyttet routeren i efteråret.

Men den seneste måneds tid eller to har jeg oplevet mange og jævnlige udfald i forbindelsen. Alt er kablet her i hytten og lavet af proff installatør, så det burde ikke være et problem her på matriklen. Jeg kan også se på routeren og i min Apple wifi app, at det er forbindelsen til nettet udadtil, der falder ud.

I starten var det bare et lille udfald i ny og næ, f.eks. et par sekunders afbrydelse i Sonos musik, men nu er det blevet rigtig træls - et videomøde i går tog cirka dobbelt så langt tid som nødvendigt...
Har forsøgt at ringe til Fastspeed, men hastigheden er åbenbart gået ned her også - det har de ellers altid haft styr på, og de har ikke ringet tilbage trods tilbuddet om samme.

Anyway - jeg har som sagt været godt tilfreds og vil nødig skifte, så spørgsmålet er:
Er der mon noget, jeg har overset her i hytten?
Oplever andre problemer med Fastspeed? (jeg bor i postnummer 6710)
Skal man virkelig tilbage på fiber for at få noget stabilt? (og en højere pris går jeg ud fra... :-(



Redigeret af Tonedøv - 28-Marts-2023 kl. 10:56
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2023 kl. 22:23
Det lyder som et lokalt problem. I Nordjylland (Aalborg) har jeg ikke oplevet problemer med Fastspeed. 

Redigeret af C. Johansen - 28-Marts-2023 kl. 22:25
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2023 kl. 22:53
Tak for svar, Johansen - jeg har selvfølgelig også løbende checket under "Driftstatus" på Fastspeeds hjemmeside, men her har ikke været nogen fejlmeldinger, de gange jeg har haft problemet og kigget derind.


Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2023 kl. 18:49
Vi har oplevet udfordringer med FastSpeed de sidste 14 dage. Har ellers som du aldrig problemer og det har kørt klippe stabilt og med super god hastighed, både kablet og via wifi. Jeg fik tilsendt et nyt modem da de kunne se en fejl på det gamle som vi har haft fra vi blev kunde da de lige kom frem på markedet. 

Der har dog også været et problem på en lokal tdc/YouSee boks her i byen som har været en medvirkende faktor. De har i går meldt at dette nu er løst og vores forbindelse fungerer som den plejer igen. 
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2023 kl. 19:38
Det var nøjagtigt samme oplevelse, jeg havde forud for ombytning af min router, som jeg også havde haft lige fra start. Og det hjalp da også en tre-fire måneders oder so, men nu er den gal igen - og som sagt ser det ikke ud til at være routeren.

Og retfærdigvis var de så grundige i support dengang, at jeg selv måtte bede om en time out efter 40 minutters fejlsøgning på alle leder og kanter - det virkede meget kompetent dengang.

Nå - har stadig ikke fået noget tilbagekald fra dem, så jeg må nok på den igen med telefonkø...
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Tonedøv Tonedøv skrev:

Kære kloge hoveder

Har brug for lidt hjælp og input - håber, jeg har postet i den rigtige afdeling af forum:

Jeg har gennem et par år været meget tilfreds kunde hos Fastspeed - fin pris og udmærket hastighed (selvfølgelig ikke 1000 Mbit i praksis, men pyt med det) og god kundeservice, da jeg skulle have ombyttet routeren i efteråret.

Men den seneste måneds tid eller to har jeg oplevet mange og jævnlige udfald i forbindelsen. Alt er kablet her i hytten og lavet af proff installatør, så det burde ikke være et problem her på matriklen. Jeg kan også se på routeren og i min Apple wifi app, at det er forbindelsen til nettet udadtil, der falder ud.

I starten var det bare et lille udfald i ny og næ, f.eks. et par sekunders afbrydelse i Sonos musik, men nu er det blevet rigtig træls - et videomøde i går tog cirka dobbelt så langt tid som nødvendigt...
Har forsøgt at ringe til Fastspeed, men hastigheden er åbenbart gået ned her også - det har de ellers altid haft styr på, og de har ikke ringet tilbage trods tilbuddet om samme.

Anyway - jeg har som sagt været godt tilfreds og vil nødig skifte, så spørgsmålet er:
Er der mon noget, jeg har overset her i hytten?
Oplever andre problemer med Fastspeed? (jeg bor i postnummer 6710)
Skal man virkelig tilbage på fiber for at få noget stabilt? (og en højere pris går jeg ud fra... :-(


Hvilken router har du?
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2023 kl. 12:15
Det er Fastspeeds egen router - fra Sagemcom - som så blev skiftet i efteråret.
(den gamle var magen til)

Derudover der koblet forskelligt Sonos og Apple-grej til rundt om i huset - Airports i forskellige versioner - men jeg har selvfølgelig også testet med udelukkende Fastspeeds router, både trådløst og kablet direkte til den med Ethernet-kabel.

Så det burde sådan set ikke være det andet grej, der laver koks ?

Det kan selvfølgelig være routeren, der er stået af igen, men er der generelt problemer med dem?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2023 kl. 13:43
Hej Tonedøv.

Hvor meget af dit Sonos grej har du på kablet netværk.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2023 kl. 15:44
Hej Hummelmose

Det hele er kablet - dvs. to Connect lige p.t. - undtagen en Play 1 på badeværelset.
(og nogle andre Play 1'ere, der bruges on and off på værelser og terrasse, men ikke har været i spil siden sidste sommer)
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2023 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Tonedøv Tonedøv skrev:

Hej Hummelmose

Det hele er kablet - dvs. to Connect lige p.t. - undtagen en Play 1 på badeværelset.
(og nogle andre Play 1'ere, der bruges on and off på værelser og terrasse, men ikke har været i spil siden sidste sommer)

Vær OBS på at du så skal slukke WiFi på de enheder ellers får du TFP netstorm - OG det påvirker om noget netværket.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2023 kl. 15:49
Arh ja - det ringer vist en svag klokke et sted.

Så vidt jeg husker, har jeg været igennem det aspekt for nogle år siden (inden jeg fik kablet, bl.a. fordi jeg bøvlede med ustabilt Sonos).

Jeg mener, jeg fik slukket dengang, men nu checker jeg lige igen - tak for tippet !
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2023 kl. 16:15
NP - Det er rootcause til 90% af alle der har netværksproblemer .... og har Sonos også.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu