recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskifte squeezebox til Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskifte squeezebox til Sonos

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:57
har netop også en Boom i køkkenet - (og på terrassen om sommeren) - spiller godt i forh. størrelse/pris..
 
hvad er priserne på hhv setup 1 og 2..?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:56
Man kunne også spare lidt og udskifte cr200 med en ipod. Men hvis man ikke har en i forvejen, er der vel ikke så meget sparet. Jeg syntes også det virker lidt mere fuldendt med en original controller, hvor man ikke skal starte en app først, for at kunne styre sit anlæg.  

Redigeret af -claus- - 26-December-2010 kl. 10:59
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:54
Det er stadigt med i mine overvejelser, at købe en squeezebox boom til køkkenet. Jeg kunne så beholde en af mine mine squeezeboxe (evt classic. Et af problemerne er, at jeg stadigt risikere at der ligger cd'r og flyder. Min Kone har ikke samme tålmodighed som jeg har. Det burde jo virke. En Cd afspiller til 499 kr i Bilka, virker når man tænder den og stopper en cd i den.Smile
 
Så de to setups:
1. Sonos ZP90, Sonos S5, Sonos cr200 og en billig nas til omkring en tudse.
 
2. Squeezebox classic, squeezebox boom, ipod touch og en Qnap turbo nas 119+
 
 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:48
Jeg har selv en masse sonos, men aldrig prøvet sb, så kan ikke udtale mig om det, har dog haft mit sonos til at køre med en synology 106e som efterhånden har nogle år på bagen uden problemer overhoved. Fordelen ved CR200 frem for apps til forskellige enheder er, at den er super hurtigt igang og klar. Jeg har selv itouch, ipad og min android tlf som jeg bruger til mit sonos, og er glad for det. app til android er grim og dårlig i forhold til de originale til apple, men virker ok. Jeg har ikke købt en cr200 pga prisen, men den fungere lige lidt bedre end itouch, dog ville jeg også anbefale dig det istedet.
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:37
hvis du har en android telefon er der osse flere apps der sagtens kan styre SB, virker fint her. Så er man fri for at vente på SB Remote starter op...
 
 
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:27
Squeezebox kan ikke selv dekode lyden, så derfor skal NAS'en kunne køre squeezeServer. Hos Sonos kan enhederne selv dekode lyden, så din NAS skal blot kunne holde på filerne, så klarer systemet resten. Til gengæld så er du bundet til at skulle styre alt vi en wifi-controller og kan ikke skifte til IR fra tid til anden. Dvs. universalbetjening bliver lidt mere tricky.

Hvorfor køber du ikke blot en iPod touch og køber app'en squeezepad til den? Så er du da ude over problemerne med controlleren. Det ændrer dog ikke ved at NAS'en skal være lidt kraftigere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:15
Hvis du bruger den digitale lydudgang så burde der vist i teorien næsten ikke være forskel på lyden (dog kan der ifølge nogle være det alligevel).

Angående NAS så kan du vist næsten ikke få noget der er mindre krævende end Sonos. For 2 år siden satte jeg et Sonos system op i en mindre bar (som erstatning for en gammel CD-afspiller med "karusel") og der blev der bare købt en billig NAS fra Lacie på 1TB til lidt over 1000kr. Denne var dog dræbende langsom når man skulle lægge musik over, men fungerede fint med Sonos.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:03
Hej
Jeg har haft squeezebox duet og classic 3 i et stykke tid nu. Jeg er i forbindelse med at jeg skal flytte, begyndt at overveje at skifte til Sonos. Mange skriver at den klare fordel ved Sonos er, at det fungere bedre når man har flere enheder og at det er lettere at sætte op. Det er så ikke lige på de områder problemerne opstår ved mig. Det der driller mig mest, er controlleren der ofte hopper af nettet. Det er bare iriterende, at når lige vil bruge den hurtigt, så virker den ikke lige. Spørgsmålet er så om det vil blive bedre med Sonos. Jeg har lidt på fornemmelsen at logitech har sparet lidt wifi delen i noglee af deres produkter. (Duet).
Min plan er så at købe ZP 90 til stuen, hvor den vil blive forbundet til lan. I køkkenet vil bruge en S5 som skal køre trådløst fra ZP 90. Og til at styrre det med, en CR200.
Jeg har ligeledes tænkt mig at sætte en Nas til mit netværk. Er det rigtigt forstået, at et Sonos system sætter langt mindre krav til en Nas end squeezebox, da er ikke installres tunge programmer. For så begynder prisen også at udligne sig lidt, hvis man kan nøjes med en billig nas.
Min squeezebox classic fungere rigtigt godt når man bruger den medfølgende Ir-remote. Men grundet de kommende nye forhold, vil jeg gerne kunne styre det fra en wifi controller med lcd skærm.
Der er også delte meninger om lydkvaliteten fra squeezebox vs Sonos. Er der så stor forskel?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu