recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvis respekt i salgsforum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdvis respekt i salgsforum

 Besvar Besvar Side  <1234 25>
Forfatter
Besked
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:05
Jeg synes desværre det nærmer sig et forsøg på at snyde folk, hvis man tager voldsom overpris for en vare. For mig er det altså ikke meget anderledes end at ville sælge en bil hvor man lige "glemmer"at fortælle hvilke fejl den har, med den begrundelse at det må sælger jo selv finde ud af.


Redigeret af bakkers - 21-September-2010 kl. 14:05
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:

Jeg synes desværre det nærmer sig et forsøg på at snyde folk, hvis man tager voldsom overpris for en vare. For mig er det altså ikke meget anderledes end at ville sælge en bil hvor man lige "glemmer"at fortælle hvilke fejl den har, med den begrundelse at det må sælger jo selv finde ud af.
 
Jeg forstår dig godt, men det er ikke helt det samme den sammenligning du giver.
Hvis en vare har fejl og mangler så BØR man oplyse det, gør man ikke det så synes jeg også man snyder køber.
Det har dog intet at gøre med hvad man tager for varenSmile 
 
Når man er ude for at købe brugt så synes JEG at det er ens egen pligt at undersøge hvad prisen for varen er ude i butikkerne og hos andre private sælgere. Gør man ikke det så kan man let blive snydt, men det er altså ens egen skyld synes jeg.
 
 


Redigeret af furious jt - 21-September-2010 kl. 14:12
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:18
Jeg synes ikke der er stor forskel.

Hvis jeg skal sælge en computer til en af mine bekendte som ikke ved noget om computer, hvor let kan jeg ikke snyde og tage mere for den end den er værd.

Det er på samme måde jeg har det når folk sætter noget til salg hvor man sætter prisen alt for høj, reélt håber sælger jo at man er heldig og der kommer en forbi og køber den til overpris. Og hvis man gør det, ved man jo også at køberen ikke har haft den fornødne viden om produktet og altså at man snyder en køber.

Men nu kan det i bund og grund være ligemeget hvad vi synes, hvis de herinde har en regel om at man ikke må blande sig så må man jo ikke det, hvilken jeg så synes vil være forkert, og hvis de ikke har en regel så vil jeg og sikkert andre stadig blande sig :)


Redigeret af bakkers - 21-September-2010 kl. 14:19
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:23
Der er en regel herinde om at man ikke må blande sig, men den bliver aldrig overholdt, så chancen for at folk bliver "snydt" herinde er minimal. Smile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Men det kommer vel også an på hvad sælger selv har givet, indenfor en overskuelig rum tid. Det kan jo ikke passe at alle ens ting skal miste så meget værdi, bare fordi Elgiganten eller et tysk selskab kan sælge det til udsalgspris.



øh ..... jo, det kan det faktisk. Når man sælger brugt er det flinterende ligegyldigt hvad man selv har givet for det. Brugtprisen skal sættes i forhold hvad varen kan købes for som ny her og nu.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:27
Fair nok, at sælger prøver at få så meget som muligt for sin vare, men så burde det også være forbudt for A at skamrose B's vare overfor C, hvis salget er en afgørende faktor for at B køber A's vare efterfølgende.

Det er set nogle gange...
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Fair nok, at sælger prøver at få så meget som muligt for sin vare, men så burde det også være forbudt for A at skamrose B's vare overfor C, hvis salget er en afgørende faktor for at B køber A's vare efterfølgende.

Det er set nogle gange...
 
Det er set en del gange, og det DET jeg mente da jeg skrev at hvis man ikke må blande sig med kritik af prisen, så må man heller ikke blande sig ved at sige at det er en fantastisk vare osv.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der er en regel herinde om at man ikke må blande sig, men den bliver aldrig overholdt, så chancen for at folk bliver "snydt" herinde er minimal. Smile


hehe ja sådan er det nok mange steder, men synes da generelt at der er en god tone herinde, det er sq ikke alle steder man kan være uenige uden der kommer nogle og kaster med mudder Confused Dejligt
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der er en regel herinde om at man ikke må blande sig, men den bliver aldrig overholdt, så chancen for at folk bliver "snydt" herinde er minimal. Smile


hehe ja sådan er det nok mange steder, men synes da generelt at der er en god tone herinde
 
Det er der heldigvis mange gange ja, og det jo en af grundene til at dette er et godt forum i mine øjneSmile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der er en regel herinde om at man ikke må blande sig, men den bliver aldrig overholdt, så chancen for at folk bliver "snydt" herinde er minimal. Smile


hehe ja sådan er det nok mange steder, men synes da generelt at der er en god tone herinde
 
Det er der heldigvis mange gange ja, og det jo en af grundene til at dette er et godt forum i mine øjneSmile

Ja,helt enig. Det går kun galt hvis det er tråde som omhandler Lcd kontra Plasma eller om Pioneer er et godt produkt eller ej LOL
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der er en regel herinde om at man ikke må blande sig, men den bliver aldrig overholdt, så chancen for at folk bliver "snydt" herinde er minimal. Smile


hehe ja sådan er det nok mange steder, men synes da generelt at der er en god tone herinde
 
Det er der heldigvis mange gange ja, og det jo en af grundene til at dette er et godt forum i mine øjneSmile

Ja,helt enig. Det går kun galt hvis det er tråde som omhandler Lcd kontra Plasma eller om Pioneer er et godt produkt eller ej LOL
 
hehe ja, for så skal vi dælme nok fortælle dem et par ting eller 3LOL Men det er heldigvis lang tid siden.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:57
De værste forum's jeg har oplevet er om konsoller. Hold da op hvor kan det gå helt skævt når de skal snakke om ps3 og xbox 360 :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu