recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster foran på Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster foran på Yousee

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster foran på Yousee
    Sendt: 25-November-2017 kl. 21:37
Hej.
Håber nogen herinde kan hjælpe, tvivler på Yousee kan.
Har i flere år brugt en Dreambox 7020HD til at optage fra Yousee grundpakke.
Har fulgt den svenske serie Jordskott på SVT. Kan varmt anbefales.
Men de sidste to gange er de danske underteksterne ca. 2 sekunder foran talen. Undertekster er optaget med serien og skal sættes manuelt til.
Men som sagt kun de sidste to afsnit!
Jeg kan intet finde i indstillinger på min Dreambox og er lidt på Herrens mark!
Frustrende at følge på denne måde og næste afsnit er i morgen søndag.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 21:50

Hej.

Jeg tror ikke at Dreambox kan, men i visse software videoafspillere som VLC, er der muligt at justere hvor meget eller lille delay du ønsker at subtitles blever vist med. Her er et link:


Hilsen Carsten.

Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 22:48
Det undrer mig bare at det er ca. 2 sekunder pludseligt opstået. Har kørt uden problemer i flere år.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 15:56
Hej.

En anden mulighed vil være at bruge Subtitle Edit's mulighed for at ændre det.
Se under punktet:

Synchronization

I dette link:


Hilsen Carsten.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Det undrer mig bare at det er ca. 2 sekunder pludseligt opstået. Har kørt uden problemer i flere år.
Tja, det kan jo vel være Yousee der ikke har styr på timing af undertekster? LOL
Jeg har sat den til optagelse på en PC med DVBViewer, så får vi se hvad den siger. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 17:14
Det er uhyre sjældent yousee. - Der kan derimod være sket et par frames der er droppet, og derved er der sket en forrykning af keyframes, og så kommer teksten ud af sync.
Jeg ser det hvis jeg prøver at reencode en optagelse hvor der er har været dropouts af frames.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Har i flere år brugt en Dreambox 7020HD til at optage fra Yousee grundpakke.
Har fulgt den svenske serie Jordskott på SVT. Kan varmt anbefales.
Men de sidste to gange er de danske underteksterne ca. 2 sekunder foran talen. Undertekster er optaget med serien og skal sættes manuelt til.
Men som sagt kun de sidste to afsnit!
Jeg kan intet finde i indstillinger på min Dreambox og er lidt på Herrens mark!
Frustrende at følge på denne måde og næste afsnit er i morgen søndag.
Jeg fik optaget dagens afsnit med DVBViewer, og DK undertekst (fra tekst-TV side 591) ser nogenlunde OK ud ved kort afspilning.

Hvordan hos dig?
Hvis fejl, har du prøvet at kopiere optagelser og afspille på PC, f.eks med VLC player?


Mvh. JørgenT
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 10:12
Takker for svar. Teksterne var med men stadig ca. 1 sekund foran. Det overlevede jeg okay med.
Fjols jeg er. Sletter den hurtigt efter at have set den. Vil prøve dit forslag næste gang... eller et tilfældigt program.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 00:17
Så har jeg leget lidt med jeres forslag.
Ved at afspille overført fil i VLC og jeg vælger undertekster til... kommer kun noget svensk tekst-tv!
Har kørt filen ind i Subtitle Edit 3.5.4 uden at denne finder undertekster.
Underteksterne bliver ikke automatisk vist når jeg afspiller/ser programmet på Yousee SVT1 via min Dreambox, men skal tilvælges. Underteksterne er dog optaget på Dreamboxen, men stadig forsinket.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 06:01
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Ved at afspille overført fil i VLC og jeg vælger undertekster til... kommer kun noget svensk tekst-tv!

Har kørt filen ind i Subtitle Edit 3.5.4 uden at denne finder undertekster.

Hej.

Du skriver i dit indledende indlæg at 'Undertekster er optaget med serien og skal sættes manuelt til.'
Så jeg vil forvente at VLC  kan vise to forskellige undertekster?
De originale Svenske og så de Danske. Kan du i VLC ikke vælge enten Svenske og Danske undertekster?

Jeg bruger ugentlig Subtitle Edit 3.5.4 og er meget glad for det. Men jeg bruger det altid sammen med tsMuxerGUI 2.6.12. Det tsMuxerGUI gør er at det først viser hvilke Video track, Lydspor og Untertekster en fil består af. Og hvis man kun vælger at afkrydse et undertekst spor og vælger 'Demux' så får man en ny fil kun indeholdende video af undertekster. 

Denne fil kan så læses af SubTitle Edit. Her skal man så vælge Dansk sprog og ordbog. Når OCR konverteringen efter nogle få minutter er gennemført kan man save en almindelig undertekst SRT fil ved at bruge 'Save as' under 'File'. Navnet foreslå den selv.

Men VLC er dog ikke glad for separate undertekst filer. Nogle gange kan jeg klare det ved at ligge undertekst filen i et separat katalog. Ellers brug Smplayer.


Hilsen Carsten.
 



Redigeret af csell - 06-December-2017 kl. 11:33
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 08:00
På min VU+ med Openvix har jeg en undermenu til undertekster, hvor jeg kan sætte forsinkelse af undertekster. Den ligger sammen med valg af farve, font, placering m.m.Jeg ved ikke om det er en standardfeature for øvrige versioner af Enigma2

Redigeret af miri - 06-December-2017 kl. 08:01
miri
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Ved at afspille overført fil i VLC og jeg vælger undertekster til... kommer kun noget svensk tekst-tv!
Du skal ind i opsætning og ændre til TTV side 591 for DK undertekster (så vidt jeg kan se lige nu). Wink

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu