recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forum forside</b> Forum forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Undertekster i Danmark - generelt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster i Danmark - generelt

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 418
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

På DVB-T sender DR som udgangpunkt undertekster til hørehæmmede (undertekster til dansk tale) både som tekst-tv og DVB-Undertekst til hørehæmmede.

Bruger du DVBViewer? I så fald vil jeg MEGET gerne have en optagelse på fx 5 minutter (.ts stream hvor ALT optages) fra en udsendelse hvor danske og udenlandske DVB undertekster + danske tekst-tv undertekster findes.

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

PS: Forsinkelser i tekst-tv undertekster skyldes nok primært broadcaster og ikke DVB-Viewer. DVB-Viewer burde optage .ts stream, herunder tekst-tv sporet uden at påvirke synkroniseringen mellem billede, lyd og tekst-tv...

Faktisk kommer tekst-tv underteksterne for tidligt op, specielt ved afspilning af optagelser. Dette skyldes, at DVBViewer ikke udnytter tids stemplet (PTS) i underteksterne. Det er det, der skal rettes. DVBViewer GE versionen gør det korrekt.
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Annonce

Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 00:03
Yousees nye tv-boks kan heller ikke synkronisere ttv-teksterne.
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Yousees nye tv-boks kan heller ikke synkronisere ttv-teksterne.

ttv-underteksterne har faktisk været udmærket synkroniseret i DVBViewer gennem mange år her hos mig. Det er kun i de senere år, der har været problemer (ikke katastrofale, men nok til at det kan være irriterende). 

Hvor god synkroniseringen pt.  er i DVBViewer kan afhænge af bla. dekoder valg og windows version. På min windows 10 pc kører det OK. Ved at bruge tidsstemplet i ttv-underteksterne kan opnås god synkronisering i alle tilfælde. 
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 13:58
Der er nu allerede lavet en intern test version af DVBViewer!

Udviklerne vil gerne have en test optagelse (fx 5 minutter) foretaget af DVBViewer (eller Recording Service/DVBviewer Media server) af en DVB-T2 udsendelse, som indeholder teletext (TTV) og udenlandske undertekster. Bud på dette kunne være:

DR1: Det vilde Mellemøsten -Tyrkiet, 19:05
DR2: Sandheden om webcam-pigerne, 21:30

Jeg har ikke selv DVB-T2, så nogen, der kan klare dette?

EDIT: måske har nogen en optagelse (Stadig DVB-T2) liggende af fx "Broen". Den kan skæres til med TSPlayer fra "members area"

Redigeret af Delphi - 20-August-2017 kl. 14:12
Til top
fltk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 8177
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Der er nu allerede lavet en intern test version af DVBViewer!

Udviklerne vil gerne have en test optagelse (fx 5 minutter) foretaget af DVBViewer (eller Recording Service/DVBviewer Media server) af en DVB-T2 udsendelse, som indeholder teletext (TTV) og udenlandske undertekster. Bud på dette kunne være:

DR1: Det vilde Mellemøsten -Tyrkiet, 19:05
DR2: Sandheden om webcam-pigerne, 21:30

Jeg har ikke selv DVB-T2, så nogen, der kan klare dette?

EDIT: måske har nogen en optagelse (Stadig DVB-T2) liggende af fx "Broen". Den kan skæres til med TSPlayer fra "members area"

Hvorfor DVB-T2 og ikke kun DVB-T? Sendes DR1 og DR2 overhovedet i DVB-T2?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox DVB-C/T2/S2
Fantec P2550
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 38093
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

DR1: Det vilde Mellemøsten -Tyrkiet, 19:05 DR2: Sandheden om webcam-pigerne, 21:30

Nej, det kan det ikke være, i hvertfald ikke fra DR, da de som bekendt IKKE bruger T2.
Marantz NR1403 - You See Humax Boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 1703
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:58
Og det er nok også ligegyldigt om optagelsen er fra DVB-Viewer... Bare undertekstspor er med i .ts-filen. Jeg er ikke selv hjemme, så kan desværre ikke hjælpe...

Redigeret af miri - 20-August-2017 kl. 15:58
miri
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5341
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 19:53
Jeg optager de to udsendelser fra min DVB-T tuner
DVBViewer Klient/Server,Denon Rec. LG Ultra HD TV 65",2 FireDTV DVB-S2,1 Haupp.DVB-T. IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 13:37
Jeg troede alle kanaler var DVB-T2Embarrassed

Mht. de ønskede optagelser er det lige meget om det er DVB-T eller DVB-T2, så det var mest for at understrege at det ikke skulle være DVB-C eller DVB-S.

Redigeret af Delphi - 21-August-2017 kl. 14:03
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 20:22
Her er et eksempel med hard coded + teletext undertekster (side 399):

Efter forlydender skulle den blive afspillet synkroniseret i den næste version af DVBViewer. Hører gerne hvordan jeres system klarer den.

Jeg har i blinde bestilt denne DVB-T tuner: Terratec Cinergy T Stick Mini HD hos wupti.

Vil dog stadig gerne have den føromtalte 5 minuters optagelse (DVB-T).
Til top
fltk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 20:50
Bortset fra de sidste par sekunder er tale og teletekst undertekster synkrone når jeg afspiller filen i DVBViewer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox DVB-C/T2/S2
Fantec P2550
Til top
fltk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 21:20
Jeg ser i øjeblikket udsendelsen om katte på DR3 og er blevet overrasket over, at den danske kommentators tale blive undertekstet både med teletext og som DVB.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox DVB-C/T2/S2
Fantec P2550
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu