recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uni-fjbt. - hvad er undskyldningen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUni-fjbt. - hvad er undskyldningen?

 Besvar Besvar Side  <1 21222324>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Kandersen, jeg kom iøvrigt lige i tanke om et meget direkte eksempel på at forbrugerne har trukket en bedre kvalitet ud af producenterne, som ikke ville have været her hvis producenterne selv stod for at bestemme hvilken kvalitet udstyret skal have: Panasonic og 24P. Der er ingen tvivl om, at hvis det stod til Panasonic, så brugte de ikke en øre på at indføre 24P i afspillere og displays. Men der er opstået et "folkekrav" fra anmeldere og forum-brugere, der har gjort at Panasonic har accepteret behovet og nu leverer 24P-kompatible displays, og bruger 24P aktivt i markedsføringen.

Som du selv siger, så er 24p nemt. Det er udelukkende et krav fra folk som går med tankerne om at købe eller allerede har købt een eller anden form for HD afspiller. Det er endnu ikke tidspunktet for den almindelige forbruger, og det bliver det heller ikke før HD afspilleren afløser DVD afspilleren.

Det giver ingen mening at producere afspillere med 24P understøttelse, hvis man ikke også laver displayet til det, medmindre man selvfølgelig slet ikke producere displays.

Derfor synes jeg eksemplet var lidt ringe, Otto.

 

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 18:43
Nyt "problemsspørgsmål" ang. én multifjernbetjening:

Jeg synes, det kunne være mega fedt bare at trykke på "Se DVD" og så få tændt receiveren, dvd'en og sat tv'et over på Component, "Se TV" og så få slukket receiver osv og få tv'et over på tuneren.

Men; når jeg ser tv, så bruger jeg tv'ets højtalere. Når jeg ser dvd, så bruger jeg surround og har tv'ets lyd skruet helt ned. Hvordan klarer man lige den med en multifjernbetjening? Den går jo ikke bare at trykke på "Mute", da man så får  et ikon på skærmen, der viser, at lyden "Mute" er aktiveret - ikke fedt.

Anders
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 22:42

AV Precision har sagt det hele, så jeg behøver kun at sige.

B&O

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Nyt "problemsspørgsmål" ang. én multifjernbetjening:

Jeg synes, det kunne være mega fedt bare at trykke på "Se DVD" og så få tændt receiveren, dvd'en og sat tv'et over på Component, "Se TV" og så få slukket receiver osv og få tv'et over på tuneren.

Men; når jeg ser tv, så bruger jeg tv'ets højtalere. Når jeg ser dvd, så bruger jeg surround og har tv'ets lyd skruet helt ned. Hvordan klarer man lige den med en multifjernbetjening? Den går jo ikke bare at trykke på "Mute", da man så får  et ikon på skærmen, der viser, at lyden "Mute" er aktiveret - ikke fedt.

Du svarer selv på spørgsmålet. Indkod funktionen "mute" i din aktivitet, selvfølgelig vil den et kort øjeblik vise mute ikonet, men det er vel også til at leve med.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 10:05
Lahan: nogle tv f.eks. SONY viser Mute ikonet altid... min løsning ville være at bruge forstærkeren altid, men indkode et skift til stereo når jeg så tv... alt min lyd kører gennem forstærker og altid på stereo (dumt andet når man kun har 2 højttalere)
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 10:08

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Lahan: nogle tv f.eks. SONY viser Mute ikonet altid... min løsning ville være at bruge forstærkeren altid, men indkode et skift til stereo når jeg så tv... alt min lyd kører gennem forstærker og altid på stereo (dumt andet når man kun har 2 højttalere)

Ok det var da en kedeligt funktion ved tv'et. Kan man ikke sætte display visning til low eller ligende.

Alternativt kan man jo indsætte en masse "Volume -" i sin aktivitet, men det er selvfølgeligt ikke særligt elegant.

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 11:26
Nu kan jeg ikke lige huske, hvordan det er med mit Samsung, men jeg mener, at ikonet bliver der ret længe. 
Anders
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 11:35
Nu er det jo ikke nogen løsning, men snarere en workaround, men hvorfor vil du helst bruge tv'ets højttalere når du ser alm. tv?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 11:55
Det er nok mest en vanesag.


Anders
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 13:01

så er det jo ikke det store problem, så ændrer du bare din vane (og din makro) til at du hører tv via din forstærker, når du nu har ofret penge på (store, dyre) højttalere, hvorfor så ikke bruge dem hele tiden istedet for kun at bruge dem når du en sjælden gang ser en film..

Det er ihvertfald min løsning

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 19:57

Jeg har lige et spørgsmål ang. uni.fjernbetjening.
Kan man kode en fjernbetjening til at vælge den rigtige indgang på forstærker og tv, når man f.eks. som mit samsung tv, skal trykke 3-4 gange for at komme over på den rigtige HDMI til enten PS3 eller en DVD, og det samme gælder mit anlæg, der er det samme knap som styrer hvilken indgang jeg ville vælge, Der er rækkefælgen: AUX, Digital 1 in, Digital 2 in,HDMI.

VIlle jeg med en unervisal fjernbetjening, kunne få den til at vælge den rigtige digitale indgang på forstærker og samtidig den rigtige HDMI indgang på tv, hvis jeg f.eks. vil se film.
Den skal vel i princippet selv kunne trykke sig videre til den rigtige indgang både på forstærker og tv, via flere tryk, ville en fjernbetjening kunne klare det?

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:11
metoden er at din fjernbetjening sættes til først at vælge kanal 1, eller tv, og så sende et passende antal tryk til at skifte til den rigtige indgang
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 21222324>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu