recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUniversal fjernbetjening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
superjma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Universal fjernbetjening
    Sendt: 18-Juli-2006 kl. 22:58

Jeg vil høre hvilken universal fjernbetjeninger som folk har haft gode erfaringer med.

Jeg har kun ganske få krav. Der skal kunne betjene mit 32" Phillips fladskærm, samt min denon avr-2105 surround reciever. Derudover skal den kunne betjene min sony rdr hx710 HD/DVD optager som nok bliver det største problem.

Det vil være rart hvis det er muligt at oprette 3 devices samt en ekstra for de mest benyttede funktioner i alle apparater hvor det var muligt at blande apparaterne uden at skulle skifte device. Ex. play, rev, fwd til DVD'en og vol +/- til surround recieveren, samt kanal skifte mv. til fjernsyn. Alt sammen synligt og brugbart på samme tid.

Jeg har kigget kort på nogle forskellige.

Phillips SRU 9600 har jeg læst mig til ikke kan omprogrammeres og dermed formentlig heller ikke kan opfylde sidste krav med betjening af alle devices på en gang.

Jeg har testet kort på softwaren til remotec BW6110. Den ser heller ikke ud til at kunne opfylde kravet.

Logitechs Harmony serie tror jeg opfylder behovet. De ser bare meget store og klodsede ud med enormt mange taster som man bruger sjældent, og som derfor godt kunne gemmes væk på en touch-screen. Det ser derfor ud som om der er lang vandring fra tal til touch-screen.

Marantz RC3200 kan muligvis. Softwaren virker ihvertfald mere overbevisende.

Philips RU930 virker også til at være ok. Men har dog ikke prøvet softwaren til denne.

Proton IR-800 ser også lovende ud selvom jeg heller ikke har prøvet softwaren til denne.

Så alt i alt virker Marantzen mest lovende, men er der nogle jeg har overset, eller nogle info jeg har misset ang. ovenstående?

Jeg hører gerne ang. erfaringer med ovenstående da jeg har meget svært ved at beslutte mig pt.



Redigeret af superjma - 18-Juli-2006 kl. 23:00
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 23:09

Jeg har selv en Harmony 885 og er glad for den.

Du kunne evt. også se på Nevo - Den er vidst ret dyr, men ser ud til at leve op til dine krav.... 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 23:24
Jeg fik en Harmony 525 i dag og er godt tilfreds efter at havde rodet med den i løbet af eftermiddagen og aftenen. Kvaliteten af fjernbetjeningen kunne vel være bedre, i det den føles lidt plastik-agtig, men jeg kender intet til hvordan andre universalfjernbetjeninger er på det område.

Og med Harmony er der jo mange større modeller der er lidt mere hardcore, i det de ser sejere ud og har farveskærm. Jeg kunne godt tænke mig at opgradere til en 785er en dag, men indtil videre er jeg godt tilfreds med at være sluppet af med tre fjernbetjeninger, til fordel for Harmonien.


Redigeret af Naiera - 18-Juli-2006 kl. 23:26
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Jeg har selv en Harmony 885 og er glad for den.

Du kunne evt. også se på Nevo - Den er vidst ret dyr, men ser ud til at leve op til dine krav.... 



Den fandt jeg ret spændende, men formåede ikke lige at google mig frem til nogen (online) forhandler eller en pris.
Reviews ville også være interessant.

Har du nogle links?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 23:52

Fandt dette "review"

Forhandlere kan du se her

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 00:01
Fandt også dette - og prisen er 8.800 norske kroner.....
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 07:09
slettet

Redigeret af vipmlo - 19-Juli-2006 kl. 07:14
Til top
superjma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 09:54

Ok.

Det ser ud som om at Harmony serien er "state-of-the-art" på dette punkt. Tror jeg vil kigge lidt nærmere på 785'eren så. Det er den der ser mest cool ud.

Bryder mig bare ikke helt om tanken at de føles plastic-agtige. Ville foretrække lidt B&O-fornemmelse. Men ønsker heller ikke at give en formue for en fjernbetjening. Max. 2000kr.

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 09:59


Jeg anvender med stor fornøjelse NAD DV1 remote fra HI-FI Klubben, den minder meget om en B&O remote og er opbygget i aliminium.

Du kan læse mere om den her:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetje ning/NAD_DV1_fjernbetjening_Soelv.htm

 

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 10:29

jeg synes NAD'en mangler knapper som man selv giver tekst og tildeler funktion. Derfor er en "skærm" på fjernbetjeningen et must....

 

 

Oprindeligt skrevet af torpedo torpedo skrev:


Jeg anvender med stor fornøjelse NAD DV1 remote fra HI-FI Klubben, den minder meget om en B&O remote og er opbygget i aliminium.

Du kan læse mere om den her:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetje ning/NAD_DV1_fjernbetjening_Soelv.htm

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af superjma superjma skrev:

Bryder mig bare ikke helt om tanken at de føles plastic-agtige. Ville foretrække lidt B&O-fornemmelse. Men ønsker heller ikke at give en formue for en fjernbetjening. Max. 2000kr.


Jeg vil gætte på, at når prisen ryger op, så ryger den plastik-agtige følelse tilsvarende den modsatte vej


Redigeret af Naiera - 19-Juli-2006 kl. 11:34
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Fandt dette "review"

Forhandlere kan du se her



Tak for review.

Forhandler siden fandt jeg selv, men de sider jeg kiggede på havde ingen pris, og lignede mere importører der sælger videre til egentlige butikker.

Men nu kan jeg se du også har fundet en pris på 8.800 norske kroner.

Så tror da f*nden, den ser gennemført og brugbar ud.

Så er vi jo oppe i pronto-priser, og så er den vel stadig kongen.

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm - 19-Juli-2006 kl. 12:18
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu