recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universalfjernbetjening og stikdåser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUniversalfjernbetjening og stikdåser

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af corgi corgi skrev:

Harald Nyborg

Sendefrekvens: 433MHz
Afstand: op til 60m (Frit område)
Temperaturområde:-10°C~40°C
Fjernbetjeningen bruger 1 stk. GP23A 12V batteri

Det tyder da ikke på de er infrarød  den kan ikke række 60m

Jeg tager lige denne gamle tråd op igen.

Findes der en fjernbetjening, der også kan lære RF koder?

Flemming

Nej Flemming. Det er ikke rigtigt muligt, da RF frekvenserne er faste. Så enten skal stikdåserne køre på den RF sender/fjernbetening du har, eller så skal du have en fjernbetjening der passer til dem.

Som det nævnes for oven, så er der et eksempel med en frekvens der hedder 443mHz. Hvis det er det stikdåserne modtager på, så skal din fjernbetjening altså også sende denne frekvens.

Jeg kender ingen RF fjernbetjeninger som bruger flere forskellige frekvenser. Det ville ellers have været smart nok, da de så ville understøtte flere forskellige muligheder.

EDIT:
Glemte lige at nævne, at blot fordi frekvensen er den samme, så skal protokollen (softwaren) også være den rette. Der er mange enheder som bruge Zwave protokollen i dag. Men jeg tror desværre aldrig den rigtig bliver standard, selvom der arbejdes på det.

 



Redigeret af Kandersen - 10-Maj-2009 kl. 11:50
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu