recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uventede kopihindringer og TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUventede kopihindringer og TDC

 Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 17:09

Jeg rykkede TDC for en status på sagen, men fik at vide at der intet nyt var ´

Det eneste jeg har bemærket efter d. 23/8 var at DK4 og BBC World nu igen var blevet digitale på Selector. Synes stadig at farverne TV2 på Selector er meget blege i forhold til det analoge signal modtaget på TV-tuneren !

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 17:38

Hej filmfreak,

Dejligt at DK4 og BBC (hos mig var det vist BBC Prime) nu atter kører digitalt. Du har ret: TV2 mangler farvemætning på Selector.

Jeg er kommet i tanker om noget: Når den gamle Selector lægger nu&næste-banner ind på et analogt signal, er dens RGB-output ikke standard. Mit tv skifter fra RGB til composite og så igen til RGB og så videre. Selvsving!

Men kun ved banneret, ikke ved rent analogt signal. Faktisk har jeg to gange fået ny firmware i mit TV for at slippe for dette, da det især drillede, da TV2 var analog. Uden held.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 00:34

Nyt/intet nyt.

Dette er netop sendt til TDC fejlservice:

I aftes optog jeg fra Selector for at få god lyd og godt billede fra DR1 med Rock fra Rosenborg. Jeg lod optagelsen fortsætte, da Barnyby også er god.
Til at begynde med var alt OK på min titelliste - intet "no copy". Jeg lavede noget andet og da jeg så efter begge programmer var slut ville dele titlen op og redigere lidt, blev Barnaby grå i samme sekund, der efter en lille præsentation blev skiftet til WIDE. Grå skærm på Sony recordere betyder no copy = optagelse nægtet. Dette synes jeg i høj grad bekræfter, at der er et problem med WSS+"Selector Classic" på jeres net. Men også stadigvæk med copy once. For begge titler blev ramt af dette, den første med tilbagevirkende kraft.
Så jeg kan med andre ord hverken overføre koncerten til DVD eller se Barnaby.
 
Vær venlig at sende denne info om WSS -> no copy videre til teknikerne.
 
_____
 
Nu er jeg både blevet utålmodig og har desuden brugt mit sidste ledige VHS-bånd (pt. eneste min eneste garanti for at kunne få ægte 16:9 i hus).
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 00:43
Kan Sony ikke kopiere den del af optagelsen, der ikke er markeret som "CopyOnce" ud på disk?

Det kan Pioneers maskiner da...

Prøv evt. at dele titlen op i to individuelle titler og se om du den vej kan få en "Normal" del og en "CopyOnce" del af den oprindelige optagelse.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 01:05

Hej Keld,

Læs lige igen, hvad jeg skrev:

...copy once. For begge titler blev ramt af dette, den første med tilbagevirkende kraft...

Når jeg skriver begge titler, er det fordi jeg har delt den ene optagelse op i to individuelle titler. Ordet "dette" refererer til copy once.

Selvfølgelig ville jeg kunne overføre en "normal"/ikke beskyttet del. Så desværre er jeg totalt on-topic...det var virkelig uventet det her med koncerten.

Og havde jeg optaget fra tuneren i Sony'en, var jeg rendt ind i den fæle overstyring, TDC for tiden (lokalt?!?) har på DR1!

Se evt. i tråden skarpe lyde.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Til at begynde med var alt OK på min titelliste - intet "no copy".

Du ser først altid 'No Copy' symbolet i titellisten efter du har stoppet optagelsen - det er ihvertfald min erfaring. Er der 'Copy Never' på ser man ikke noget symbol men opdager det først når man afspiller optagelsen => grå skærm  ! Men når du starter en optagelse med 'Copy Never' får du meddelelsen på skærmen:  'Dette billede kan ikke optages' !

Er ved at være godt træt af 'Copy-Once' og at TDC ikke har løst (eller gider løse) problemet så jeg overvejer at udskifte Selector. Håber så ikke at der kort tid  efter kommer en ny og bedre box (uden de kendte fejl fra Sagem 60) og med mulighed  for HDTV .

Er der nogen hvor det har lykkedes for at flytte en 'copy-once' optagelse over på en DVD-RW VR mode disk ? (Sony HX710)

filmfreak

 

 



Redigeret af filmfreak
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Du ser først altid 'No Copy' symbolet i titellisten efter du har stoppet optagelsen - det er ihvertfald min erfaring.

Hej, jeg mener 90% sikkert at have set det komme på titellisten stort set øjeblikkeligt selv under optagelse på få sekunder, bl.a. da jeg selv lavede "zappetjek" efter dit første indlæg i copy-once tråden.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Du ser først altid 'No Copy' symbolet i titellisten efter du har stoppet optagelsen - det er ihvertfald min erfaring.

Hej, jeg mener 90% sikkert at have set det komme på titellisten stort set øjeblikkeligt selv under optagelse på få sekunder, bl.a. da jeg selv lavede "zappetjek" efter dit første indlæg i copy-once tråden.

Hmm.. det har jeg ihvertfald aldrig oplevet på min Sony.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 10:58

Hej Filmfreak,

Jeg har nok husket forkert. Ihvertfald afprøvede jeg det nu, og på tre korte bidder blev der blot vist rød cirkel på titellisten under optagelse.

Bagefter var 2 ud af 3 markeret med streg over COPY.

filmfreak skrev:

Du ser først altid 'No Copy' symbolet i titellisten efter du har stoppet optagelsen - det er ihvertfald min erfaring.

og det ser ud til at være helt korrekt.

Træls, da man så kan optage en masse og først opdage det bagefter. Så man det straks og var hurtig, kunne man optage fra den indbyggede tuner og kun miste nogle sekunder af optagelsen.  



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Er ved at være godt træt af 'Copy-Once' og at TDC ikke har løst (eller gider løse) problemet så jeg overvejer at udskifte Selector.

Ja, nu må de tage sig sammen.

Jeg synes den nye snarere ligner en digital brevvægt end et seriøst stykke isenkram til mit rack eller hylden under mit TV. Kabinettet kan ikke have kostet meget i forhold til 4210'erens. Hvis det var i sort, koksgrå eller sølv ville jeg også overveje en ny.

PS: En underlig ting på den nye er en stereo mini-jack bøsning til SPDIF signal. Det er nok noget med, at den først kun skulle kunne spille stereo og bøsningen skulle være billigst mulig. Så skulle den kunne 5.1 og det i en ruf. Men bøsningen blev ikke ændret til standard RCA eller evt. en optisk udgang. 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 18:36

Er der nogen der har hørt noget nyt fra TDC ?  - er der en løsning på vej ???

Virker som om TDC KabelTV har syltet sagen.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 19:36

Hej igen,

Jeg har ikke hørt noget. I forbindelse med en anden fejl skruede jeg bissen på, og det hjalp. Det følgende ER håndteret, TDC har udskiftet en del hardware, de først prøvede at indsætte nye moduler i. Det tjener som eksempel på, hvad vi måske skal skrive nu til TDC for at de ikke sylter vores sag.

KLAGE
 
Kære Kabel TV Fejlservice,
 
Jeg er desværre nødt til at klage nu. Ikke "bare" ringe.
I omtrent et år, har der periodisk været udfald og høje skrat i alle FM-radioprogrammerne modtaget via
radiostikkene til kabelnettet. . Det kunne være interferens fra en radar, en defekt harddisk i en server
hos DR eller en ulovlig trådløs telefon.
Hvor udbredte fejlene var geografisk, vidste jeg først ikke
Via luftantenne er der bare ikke generelt samme fejl, så jeg udelukker nu sendefejl fra stationernes side.
 
Jeg har fejlmeldt i august i fjor, da det blev ved. Og ringet mange gange siden.
For ca. to måneder siden blev det ulideligt hyppigt at fejlene kom igen.
Jeg optog lidt fra alle programmer, der gik tit kun sekunder mellem udfald og skrat.
 
Naboer har klaget. I har sendt en mand ud et par gange. Da det er periodisk, kunne det ikke høres første gang.
Men optagelsen var min dokumentation - og det havde skrattet hele weekenden (stikprøver).
 
Sidste gang rodede jeres medarbejder med min helt nyopsatte stikdåse (også til webspeed), han mente var forældet. Så nu sidder den løst og jeg ved ikke, om den bør skiftes - det kom vi bort fra, da han ville op på loftet.
Den løse dåse har jeg også ringet om samtidig med nyeste klage. Intet svar, besøg eller ring.
 
For det første: TDC har service på vores anlæg, der er blevet ombyget til returvej for nyligt.
Og C står for kommunikation.
At I ikke formår at rette en så irriterende fejl hindrer radiostationernes kommunikation.
Selv om jeg normalt falder i god snak med jeres medarbejdere og selv er teknisk uddannet, har jeg
ikke fået at vide, hvad der var galt og hvor fejlen lå. Altså en mangelfuld kommunikation.
 
Dog blev jeg for få uger siden ringet op: "Vi arbejder på sagen: På et varmt loft på Amager med teknik mangler der  air condition." "Fejlen rammer Amager". "Du har nok også kunnet se det på tv".
 
Min mening: Det kan ikke tage kompetent personale et år at finde ud af, der er for varmt på et loft og installere noget køling. I manualerne til jeres udstyr er omgivelsetemperaturkrav ret sikkert omtalt. Så måske har det aldrig været installeret korrekt?
 
For det andet: Denne melding har - om den holder eller ej, og ja, jeg indrømmer, at jeg nu er ret skeptisk - ikke rettet fejlene, jeg lige nu kan høre igen.
Udover irritation og gåen glip af udsendelser har jeg ulejliget mig med med at tjekke stik, kabler og radio/receiver og talt med bestyrelsen og naboer.
 
Nu forlanger jeg, at I løser det øjeblikkeligt og lader mig vide, hvad præcist der er gjort på skrift.
 
I modsat fald: Jeg agter at klage lige så højlydt, som det tyder på at være nødvendigt. Og jeg vil ikke tøve meget længere med henvendelser til pressen og evt. Teleankenævnet eller andre relevante autoriteter.
 
Vi vil have rene signaler, tak.
 
Kommentarer er velkomne.
 
Citat slut. Periodiske fejl gennem mindst et år på hele Amager blev først efter klagen håndteret - og det på få uger.
 
Da der nu er gået et par uger siden vi henvendte os om den aktuelle situation, skal vi måske også her køre en "no more Mister Nice Guy"?!?
Hvad synes I andre?


Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu