recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Øv det ser ud som om Sony dropper OLED TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketØv det ser ud som om Sony dropper OLED TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:41

PX80 laver et rigtig godt billede farvemæssigt og kontrastmæssigt. Sort er en smule forbedret i forhold til PX70, som var væsentlig ringere end det gamle PV60.

Grundlæggende er LCD-skærme ikke tiltænkt levende billede endsige TV-signaler. Deraf er der nogle grundlæggende problemer (fejl?) i teknologien. Dem kan man ikke bare løse, uden at ændre hele teknikken grundlæggende = f.eks. OLED.

Ja, LCD nærmer sig lige så langsomt sort, men det ændrer ikke på at f.eks. kontrastniveauet stadig ligger en del under plasma. Og at man indfører LED som baggrundsbelysning er fint nok, fordi man fjerner nogle af problemerne med lysstofrør. Men samtidig følger der nye "fejl". Ligesom man med LCD sandsynligvis aldrig kommer ud over det største problem med LCD - den ekstremt ringe betragtningsvinkel!

Nææææh, for min skyld kan de køre LCD-teknologien i havnen, da det i mine øjne er en dødssejler at blive ved med at lappe på det....

M.h.t. OLED, så er det jo en ren SKANDALE at man sådan bare rykker/dropper release af den teknologi. Tænk på alle de stakler som sidder hjemme, med hænderne foldet, og venter tålmodigt på denne teknologi. Hva' søren skal de dog stille op nu - for de var jo liiiiiige på trapperne... 

Man kan passende skrive på deres gravsten: "De døde mens de ventede..."

M.v.h.



Redigeret af Henrik B. - 06-Maj-2009 kl. 15:12
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 12:58

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Hvilket niveau af sort kan det bedste LCD i dag præstere - PX80 eller ringere?

PX80 er vel ikke noget specielt imponerende tv.
Synes bestemt at de nye LED TV har bedre sort end f.x. PX80. Hvilke målinger på flatpanels også viser.

Nu var PX80 bare valgt for at få en ide om niveauet. Men intet LCD uden LED har sort som et PX80 eller?

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

PX80 laver et rigtig godt billede farvemæssigt og kontrastmæssigt. Sort er en smule forbedret i forhold til PX70, som var væsentlig ringere end det gamle PV60.

Sort er vel bedre på PX70 end PV60 eller?



Redigeret af clausewitz - 06-Maj-2009 kl. 12:59
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

PX80 laver et rigtig godt billede farvemæssigt og kontrastmæssigt. Sort er en smule forbedret i forhold til PX70, som var væsentlig ringere end det gamle PV60.



Nu har jeg jo haft både PX60 og 80, og jeg mener bestemt at kontrasten på sidstnævnte er bedre.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Sort er vel bedre på PX70 end PV60 eller?


Nej, som nævnt var PX70 et skridt tilbage på den front, i forhold til generationen før.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:07

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, som nævnt var PX70 et skridt tilbage på den front, i forhold til generationen før.

OK det havde jeg ikke troet.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:10
LCD kan da vise sort, problemet er shadow detail og betragtningsvinkel.
men lcd viser jo bedre sort end px80, men det har jo heller kunne vise en dyb sort.

Håber lg og panasonic forsætter med oled. Men sony får vel et endnu større underskud i år, nu er de måde slået af samsung egde led og panasonic plasma.
ja selv en LG plasma skærm er langt bedre end sony i samme prisklasse.  
for en 50 tommer oven i købet
forstår faktisk ikke folk som køber sony overhovedet, med mindre de kommer med en rigtig god afløser for w5500 serie til sommer. 

Redigeret af xcardman - 06-Maj-2009 kl. 13:10
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


men lcd viser jo bedre sort end px80, men det har jo heller kunne vise en dyb sort.


Det er temmeligt misvisende at skrive som du gør her. PX80 er et af de tv på markedet der har en temmeligt fornuftig kontrast, og du får nok svært ved at finde mange LCD tv der kan vise sortere end dét. Sådan en generalisering holder i hvert fald ikke, og hvad hjælper det så i øvrigt, når skyggedetaljen er skudt i smadder, og farvegengivelsen alligevel ikke kommer tæt på? Desuden er PX80 med garanti væsentligt billigere end de LCD tv der måske kan presses til mere sort sort.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:22

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

men lcd viser jo bedre sort end px80, men det har jo heller kunne vise en dyb sort.

Troede alle LCD (uden LED) var plaget af backlight bleeding og dermed ikke kunne vise sort på niveau med eks. PX80 selvom PX80 langtfra er perfekt.

Ja det er jo det der sker når man ikke lige får skrevet beskeden med det samme så kommer der en ind fra højre



Redigeret af clausewitz - 06-Maj-2009 kl. 13:24
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:26
backlight bleeding og sort er to forskellige ting.
en px80 er en rigtig god skærm og er langt bedre end mange lcd, ja selv deres nye w5000 serie. Men den viser ikke en rigtig dyb sort.
Så sort er ikke bare sort, der er også mange andre ting som gør en px80 til en langt bedre skærm. netop de ting som Naiera
skriver.

En g10 har langt bedre kontrast og den slå en px80 på alle punkter, med hensyn til gengivelse af sort.



Redigeret af xcardman - 06-Maj-2009 kl. 13:37
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 15:17

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

 PX80 er et af de tv på markedet der har en temmeligt fornuftig kontrast, og du får nok svært ved at finde mange LCD tv der kan vise sortere end dét.

Nu har kontrast og sortniveau så ikke ret meget med hinanden at gøre. Så derfor kan et TV med "dårlig" sort, godt have en god kontrast.

PX80 er rent faktisk ikke noget unikum til sort...

M.v.h.

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 15:47

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

backlight bleeding og sort er to forskellige ting.
en px80 er en rigtig god skærm og er langt bedre end mange lcd, ja selv deres nye w5000 serie. Men den viser ikke en rigtig dyb sort.

Definer venligst "en rigtig dyb sort". Jeg er yderst tilfreds med sortniveauet på mit PX80, synes det er helt vildt sort:) Har aldrig set et Pio men hvis det er endnu bedre så er det jo bare lækkert. Men at påstå at LCD har "en rigtig dyb sort" mens PX80 ikke gør det, den må du vist lige forklare...

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

backlight bleeding og sort er to forskellige ting.
en px80 er en rigtig god skærm og er langt bedre end mange lcd, ja selv deres nye w5000 serie. Men den viser ikke en rigtig dyb sort.

Definer venligst "en rigtig dyb sort". Jeg er yderst tilfreds med sortniveauet på mit PX80, synes det er helt vildt sort:) Har aldrig set et Pio men hvis det er endnu bedre så er det jo bare lækkert. Men at påstå at LCD har "en rigtig dyb sort" mens PX80 ikke gør det, den må du vist lige forklare...



har selv haft en px80 i et år, så har ikke bare set den i en butik. Tror ikke jeg har skrevet en lcd kan vise dyb sort, men sort. Når jeg siger dyb sort er det som på et crt tv eller en pio. Den er helt sort, men du får også alle detajler med i de sorte områder. En px80 får ikke de grå detajler med.
tror mig når jeg siger der er en kæmpe forskel på et px80 og en pio. 
alt handler faktisk om shadow detail og ikke så meget sort.

Men bare en panasonic G10 er blevet langt bedre end px80, til at vise detajler i de sorteområder. Det er netop på det område lcd ikke kan følge med. De kan godt vise sort, især i et lokale med lys, men man mister alle detajler. Men et samsung egde LED er faktisk kommet pænt med.


Redigeret af xcardman - 06-Maj-2009 kl. 16:34
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu