recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Integra DTR 80.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Integra DTR 80.1

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nybym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 20:29
kan ikke klage over den service der er på min Integra.. jeg ville ikke tøve med at købe sådan en igen... (hvis jeg skulle have en anden)
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Ej den burde kunne indbringe mere end sølle 8-9000 kr. Så meget betyder xt32 ikke for alle... Synes bestemt man skal starte på omkring 12.500kr på dba.. Se hvad du får af bud... ;)

Tja, men til gengæld er der tilsyneladende problemer med følsomme HDMI-boards i de der Integra.

Så jeg ville være varsom med at købe sådan en.
Jo, men til gengæld er der en for mig at se en fornuftig service skulle det skeSmile

Ja, men til hvilken pris? Det er en 3 år gammel SR?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Ej den burde kunne indbringe mere end sølle 8-9000 kr. Så meget betyder xt32 ikke for alle... Synes bestemt man skal starte på omkring 12.500kr på dba.. Se hvad du får af bud... ;)

Tja, men til gengæld er der tilsyneladende problemer med følsomme HDMI-boards i de der Integra.

Så jeg ville være varsom med at købe sådan en.
Jo, men til gengæld er der en for mig at se en fornuftig service skulle det skeSmile

Ja, men til hvilken pris? Det er en 3 år gammel SR?

Det ved jeg jo ikke, men muligheden for at slippe lidt billigere end ved andre receivere mener jeg er til stedeSmile
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Ej den burde kunne indbringe mere end sølle 8-9000 kr. Så meget betyder xt32 ikke for alle... Synes bestemt man skal starte på omkring 12.500kr på dba.. Se hvad du får af bud... ;)


Tja, men til gengæld er der tilsyneladende problemer med følsomme HDMI-boards i de der Integra.

Så jeg ville være varsom med at købe sådan en.

Jo, men til gengæld er der en for mig at se en fornuftig service skulle det skeSmile


Ja, men til hvilken pris? Det er en 3 år gammel SR?


Det ved jeg jo ikke, men muligheden for at slippe lidt billigere end ved andre receivere mener jeg er til stedeSmile


Ok, men jeg vil stadigvæk mene risikoen for hdmi-problemer vil afspejles i prisen.


Redigeret af Hans j - 01-Juli-2013 kl. 20:41
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 21:41
Halløj

Din integra er lig en Onkyo TX-NR5007. (med få kosmetiske forskelle)

Siden da er er kommet en 5008, 5009 og 5010. Der er altså tale om en 4 generationer gammel receiver, der ikke som de nye topmodeller kan køre 11 kanaler ud. Har heller ikke multiXT32 eller 3d/hdmi 1,4. Garantien er vel udløbet, så hvis apparatet går i stykker dagen efter den er købt/solgt, så er det bare "too bad". Jeg vil mene at prisen skal ligge på makimalt på 7000-8000. At nogle kan have en holdning om, at den er væsentlig mere værd, kan jeg ikke rigtig have forståelse for. Jeg tror at det har noget at gøre med, at man mister sagligheden, når man har noget udstyr næsten mage ved.

Nå det så er sagt, så er det en fed og stærk receiver!

Jeg kan nævne, at jeg lige har solgt min 8 måneder gamle 5010'er for 13500.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 22:00
Min Pio SC-LX71 gik til 1/3 nypris efter 3 år, så eh...
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Min Pio SC-LX71 gik til 1/3 nypris efter 3 år, så eh...


Ja det er da klart, det var en Pioneer .

Nej, du har ret, udviklingen indenfor SR presser priserne ned på brugt, derfor sælger jeg heller ikke min SR foreløbig, då må jeg unfvære nogen af de ting jeg gerne vil have.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Halløj

Din integra er lig en Onkyo TX-NR5007. (med få kosmetiske forskelle)

Siden da er er kommet en 5008, 5009 og 5010. Der er altså tale om en 4 generationer gammel receiver, der ikke som de nye topmodeller kan køre 11 kanaler ud. Har heller ikke multiXT32 eller 3d/hdmi 1,4. Garantien er vel udløbet, så hvis apparatet går i stykker dagen efter den er købt/solgt, så er det bare "too bad". Jeg vil mene at prisen skal ligge på makimalt på 7000-8000. At nogle kan have en holdning om, at den er væsentlig mere værd, kan jeg ikke rigtig have forståelse for. Jeg tror at det har noget at gøre med, at man mister sagligheden, når man har noget udstyr næsten mage ved.

Nå det så er sagt, så er det en fed og stærk receiver!

Jeg kan nævne, at jeg lige har solgt min 8 måneder gamle 5010'er for 13500.

 
Se det var et interessant indlæg, havde jeg vist modellen var lige den gamle sag der, så det pludselig en anden historie, HDMI 1,4 osv. er vigtige ting, så tror jeg desværre også vi skal længere ned i pris... Ville dog stadig prøve 10.000 kr eller i det område, der kan jo maks ske det at ingen byder ind, så må man justere ned... Jeg må have søgt forkert, for fik den ikke til at sammenligne med den model du har fundet, men jeg brugte absolut også min. af tid, da jeg var på mobilen Embarrassed

Gal udviklingen går stærkt, hvis der er kommet så mange modeller siden Confused Men ja, det helt vildt så meget surroundforstærkere falder i værdi... Det er omtrent den vel nok dårligste hifi investering man kan gøre sig LOL
 
Så der også sådan nogle "gammeldags" tumper som mig, som kun forlanger lidt HDMI indgange til switching, og så ellers bare den rene pure lyd, man så kan udvikle sig ud fra LOL
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 22:21
Nå, tror jeg fandt frem til den tråd jeg havde læst, og det ser vist ud til at det var 80.2 modellen, og derfor jeg havde rod i numrene Wink
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Halløj

Din integra er lig en Onkyo TX-NR5007. (med få kosmetiske forskelle)

Siden da er er kommet en 5008, 5009 og 5010. Der er altså tale om en 4 generationer gammel receiver, der ikke som de nye topmodeller kan køre 11 kanaler ud. Har heller ikke multiXT32 eller 3d/hdmi 1,4. Garantien er vel udløbet, så hvis apparatet går i stykker dagen efter den er købt/solgt, så er det bare "too bad". Jeg vil mene at prisen skal ligge på makimalt på 7000-8000. At nogle kan have en holdning om, at den er væsentlig mere værd, kan jeg ikke rigtig have forståelse for. Jeg tror at det har noget at gøre med, at man mister sagligheden, når man har noget udstyr næsten mage ved.

Nå det så er sagt, så er det en fed og stærk receiver!

Jeg kan nævne, at jeg lige har solgt min 8 måneder gamle 5010'er for 13500.


Jeg tror nu også dette skøn er mere realistisk. HiFi og andet elektronik taber bare meget når det bliver 2-3 år gammelt, også fordi man ofte kan købe sidste års overgemte model til en rigtig god pris.
Lige netop Integra / Onkyo lighederne er forhåbentligt andre end kosmetiske???
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



----------

Lige netop Integra / Onkyo lighederne er forhåbentligt andre end kosmetiske???
 

 
Jeg har servicemanualerne til flere forskellige Integra og Onkyo receivere. Fælles for dem er, at de i det store hver især også beskriver den tilsvarende receiver fra "det andet mærke". Det er tydeligt at der ikke er ret meget forskel på Integra og Onkyo andet end at Integramodellerne typisk ser anderledes ud og har lidt flere funktioner. Hovedparten af indmaden ser ud til at være eksakt identisk og har i de fleste tilfælde præcis samme serienummer. Ingen steder står der noget om at de komponenter der bruges i Integra har særligt fine tolerancer eller på anden måde skiller sig ud fra dem der bruges i Onkyo.
 
IMO er det bedre service man betaler for ved Integra. Ikke et bedre apparat.


Redigeret af dpdk - 01-Juli-2013 kl. 23:31
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:



Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



----------

Lige netop Integra / Onkyo lighederne er forhåbentligt andre end kosmetiske???
 

 
Jeg har servicemanualerne til flere forskellige Integra og Onkyo receivere. Fælles for dem er, at de i det store hver især også beskriver den tilsvarende receiver fra "det andet mærke". Det er tydeligt at der ikke er ret meget forskel på Integra og Onkyo andet end at Integramodellerne typisk ser anderledes ud og har lidt flere funktioner. Hovedparten af indmaden ser ud til at være eksakt identisk og har i de fleste tilfælde præcis samme serienummer. Ingen steder står der noget om at de komponenter der bruges i Integra har særligt fine tolerancer eller på anden måde skiller sig ud fra dem der bruges i Onkyo.
 
IMO er det bedre service man betaler for ved Integra. Ikke et bedre apparat.



Interessant . Hvorfor ikke bare købe en udvidet All-Risk forsikring til en Onkyo ??
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu