recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af android head unit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af android head unit

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af android head unit
    Sendt: 24-Marts-2016 kl. 20:29
Mvh
Svsommer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 23:01
Ja - lidt

En kollega har skiftet tre i to biler gennem de sidste 4 år.

Det kan godt være at min radio er gammeldags og jeg har da også tit haft overvejet at skifte, men hver gang jeg er med min kollega ude at køre, så glæder jeg mig, når jeg kommer tilbege til min gamle radio. Det virker hver gang, har god lydkvalitet osv osv. (savner dog at kunne se indholdet af min CD skive med mp3).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ja - lidt

En kollega har skiftet tre i to biler gennem de sidste 4 år.

Det kan godt være at min radio er gammeldags og jeg har da også tit haft overvejet at skifte, men hver gang jeg er med min kollega ude at køre, så glæder jeg mig, når jeg kommer tilbege til min gamle radio. Det virker hver gang, har god lydkvalitet osv osv. (savner dog at kunne se indholdet af min CD skive med mp3).


Klaus
Hej Klaus
Hvad var oversagen til de blev skiftet?
Mvh
Svsommer
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 09:20
De billige kineser modeller er nok penge ud af vinduet, hvis det var mig, så ville jeg kigge enten kigge på Android Auto eller Apple Carplay. En hurtig søgning på Amazon.co.uk viser at en Pioneer Apple Carplay hu starter på £300 og en Android Auto hu starter på £500.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hvad var oversagen til de blev skiftet?


2x erstatning for originalradio, 1x fordi den var for ringe.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 10:32
Klaus, har du overhovedet mulighed for at sætte en unit med 7" skærm i istedet for din radio? Så vidt jeg husker er det en ældre Golf.
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 11:29
Der sad, i min gamle mondeo, en billig kina headunit. Den var ok på radiodelen og navigation også ok. Der var installeret TomTom men den kunne finde på at chrashe i tide og utide, men kun i perioder. Men det der gjorde jeg udskiftede den var at bluetooth delen var SÅ elendig pga. ekko ved håndfri tale, skratten og forsinkelse.... Jeg skiftede den til en Zenec 3810D som jeg var rigtig glad for.

I min nuværende er det hele fabriksindbygget og jeg må leve med at skulle betale MANGE penge for kort opdatering såfremt jeg vil bruge den optimalt.

Jeg ville holde mig væk fra det billige kinaskrammel og finde en f.eks. fra Zenec hvor der er garanti for en rimelig kvalitet.....
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 13:10
Hej tak for jeres indlæg.
Jeg er lidt usikker på om jeg kan bruge det til noget.
jeg vil tro jeres erfaring er med de lidt ældre Dual core og ikke Quad core som jeg linker til.
men jeg ved det ikke derfor jeg spørg.
Mvh
Svsommer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Klaus, har du overhovedet mulighed for at sætte en unit med 7" skærm i istedet for din radio? Så vidt jeg husker er det en ældre Golf.


Ja da. Endda VWs egne headunits.
http://moppe.dk/golf6.html


Klaus

Redigeret af KlausDM - 25-Marts-2016 kl. 13:49
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 20:54
Sig til hvis du finder noget interessant Smile

Jeg har kig på http://ca-fi.com/store/index.php?route=product/product&path=162_172&product_id=283 men den har været Out Of Stock i over et år.

Jeg ville ellers gerne udskifte min touchradio i min Toyota GT86...


Redigeret af zulfo - 01-April-2016 kl. 20:54
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 13:00
I skal gå efter dem, der er baseret på Android Auto og ikke dem, der bare er baseret på Android. Almindelig Android giver en dårlig oplevelse i bilen. Præcis som man på TV skal gå efter en boks, der er baseret på Android TV og ikke almindelig Android.
Almindelig Android er nu engang lavet til telefoner og tablets og egner sig kun til det.

Og ja, Android Auto headunits er dyre. Mener ikke der er voldsom mange der producerer dem. Kan selv kun komme i tanker om Pioneer, JVC og Alpine. Og ja, det er jo ikke de billigste mærker.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 16:56
Ville også gå efter Android Auto hvis det var mig!

Der er også Kenwood som bruger Android Auto :)
Ville nok selv gå efter Pioneer dog.

Du skal bare være opmærksom på at der ikke rigtig er nogle standard mål i dybden for en 2-DIN headunit, så tjek lige om de dybe kan være der!
Ellers er der også Parrot Asteroid Smart, som ikke er særlig dyb, men desværre er baseret på en noget ældre version af Android, og som ikke er Android Auto, men nu er Android jo et åbent OS, så det gør ikke helt så meget da de forskellige producenter sagtens kan lave et custom interface så det fungerer bedre i bilen!


Redigeret af Flick - 06-April-2016 kl. 17:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu