recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af kabinet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
real_per Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-December-2004
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af kabinet
    Sendt: 07-December-2004 kl. 14:03
Hej alle i dette fremragende forum.

Jeg er i gang med at planlægge en bygning af min egen HTPC. Hardwaremæssigt, er jeg stadig meget på ide-stadiet.

Men mht. kabinet havde jeg indtil videre forestillet mig en alm. PC, der kunne stå i soveværelset og så trække kabler til resten af huset.

Men nu har jeg fået tilbudt dette lækre kabinet, til en "rimelig" pris (små 2000,-)

Digitalis Vision II:
Specifikationer

Se billede i sølv, midt på siden

Det er jo fuld ATX, så dér er ikke rigtig nogen ulempe ift. alm kabinet.

Vil det blive dyrere at samle en meget stille HTPC, dvs. får man mindre for pengene ?
Er der plads til nok PCI kort, og eksterne bokse ?

Fordelen er at HTPC, vil være tæt på de andre dele i mediesystemet.

Jeg er bare i tvivl, så vil meget gerne høre nogle inputs :)




Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2004 kl. 02:21

Jeg har kigget en del på kabinetter, og syntes godt nok at det er grimt, det du har spottet.

http://www.ahanix.com/dvine5.html  (som jeg selv vil bestille)

www.computer-parts.dk har det til ca. 2300kr, med LCD display, kabinetkølere og 300W PSU.

 

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2004 kl. 09:39
Udseendet er jo en smagssag. Med hensyn til plads og udvidelsesmuligheder afhænger det fuldstændigt af det bundkort du propper i kabinettet. Men udgangspunktet er at der er plads til det hele da det er et fuld ATX kabinet.
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 20:05

Hej

Hvad består begrænsningerne af (i grove træk!) med en Barebone ift. et kabinet der kan rumme et ATX bundkort?

Synes det er et fedt kabinet Divine har men hvorfor ikke tage 6´eren ift. 5´eren?

Ellers er jeg tæt på en shuttle XPC SB81P, men vil selvfølgelig ikke "hæmme" udvidelsesmulighederne alt for meget i fremtiden, hvad det så end måtte blive?

MVH Auri

 

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 21:32

Den største begrænsning, som jeg ser det, er antallet af PCI porte! Med mindre man selvfølge vælger at købe USB tv tunere (i flertal!) Men vil man kun have én tuner - ja, så er én PCI port jo rigeligt (eller hvis man vælger HP550'eren (to tunere på et kort - niiiiiiice)).

Dernæst er der antallet af hdd pladser!
Men igen - hvis man vælger at udbygge med USB diske - så er det heller ikke et problem.

Jeg synes dog det er skod at vælge USB løsningerne, da det bestemt ikke ser særlig fedt ud...

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 08:57
Jeg kan forestille mig at PSU'en heller ikke kan trække alt for mange USB enheder (hvis alle pladser i Barebonen er fyldt ud). Så vil det jo kræve eksterne strømkabler til USB enhederne og det vil ikke se pænt ud...
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 08:59
Har desuden hørt (et eller andet sted) at d.vine 5 larmer en del - jeg ved ikke om køberen var uhældig med defekt blæser eller hvad??? Men ligemeget hvilken løsning man vælger så skal den være lydsvag hvis det er op til mig...
Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 04:57

Auri: Jeg kan bedre lide 5'eren...derfor. Og har ikke brug for 2 drive-bays.

Helmø: ja, den skal helt klart være lydsvag....og se godt ud. Det er jo en del af 'WAF' (Wife Acceptence Factor) 

 

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2004 kl. 09:50

Er der nogen der ved hvordan displayet foran er forbundet til Windows? Kræver det noget særligt af bundkortet eller er det et specielt kort som skal plugges i bundkortet?

Hvis det skal kunne vise WinAmp titel, film titel, osv kræver det jo en eller anden form for forbindelse...

Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2004 kl. 03:01

Nu vil jeg lige lave en update vedr. min post omkring D-Vine 5.

Jeg bestilte.... fik det, og har nu haft det kabinet i en uges tid. Og min konklusion er :

Det er IKKE pengene værd !

Grunden :

  • Det fylder for meget ... i dybden.
  • Det larmer alt alt alt for meget.

 

Har lige sendt det retur....og er jeg på jagt efter et nyt kabinet.



Redigeret af sundsdal
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2004 kl. 09:32

Jeg synes nok dine ønsker er lidt modstridende. Du kan ikke både få plads til det hele og samtidig nøjes med et mini- barebone kabinet. Vedrørende støjen har det jo intet med kabinettet at gøre, men udelukkende de monterede blæsere (strømforsyning, CPU, grafikkort, udluftning fra kabinet etc.). Her kan du selv begrænse antallet og/eller montere nogle mere lydsvage. Jeg selv har et Cooler Master Cavalier 4 kabinet, som jeg har modificeret på denne måde. Det er jeg ganske godt tilfreds med.

Flemming

Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2005 kl. 03:56

fltk: Kald mig en krævende slut-bruger... eller whatever, men det syntes jeg godt man kan/ skal være når det drejer sig om noget der skal stå fremme som et "møbel" i ens stue.

Jo man kan godt nøjes med et mini barebone kabinet (se : http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130)

 

Støj har intet med kabinet at gøre ? Ehhh jo, det har det da i aller højeste grad. (der fulgte 2 såkaldte no-noize kabinetblæsere med, som var ubrugelige) Det har noget at gøre med hvordan lyden forplanter sig. Alle rum har en klang, og jo større rum dets større klang.... det giver sig selv. Og selv den mest "lydløse" blaser afgiver støj, som forplanter sig. Og det kabinet (Devine.5) var alt for stort. Alt for meget "dead space". Plads man ikke kunne bruge til noget :

Dead space

Man kunne så vælge at montere noize-killer måtter, men det projekt gad jeg ikke at rode mig ud i. Jeg mener... nu havde jeg lige betalt 2.300kr for et kabinet.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu