recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af kabinet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2005 kl. 19:17

Har lige fundet en test af diverse kendte kabinetter (hvis det har nogen interesse):

http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2309

Til top
BjarneDS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2005 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af sundsdal sundsdal skrev:

Jo man kan godt nøjes med et mini barebone kabinet (se : http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130)

Støj har intet med kabinet at gøre ? Ehhh jo, det har det da i aller højeste grad.

Jeg har netop bestilt dele til en HTPC, bl.a. ovennævnte kabinet (Antec Aria). Jeg har haft kig på mange forskellige, og er stadig ikke sikker på om det er det rigtige valg, men nu vil jeg i gang.

Det der tiltaler mig ved Antec Aria er at prisen er yderst fornuftig (godt 800 kr.), at strømforsyningen skulle være meget støjsvag (se f.eks. http://www.tweakup.dk/article/479/dk/), og at kabinettets sandwich struktur også skulle have en gavnlig indflydelse på støjniveauet (se http://www.silentpcreview.com/article146-page1.html). Og så selvfølgelig en forholdsvis lille størrelse og et godt udseende, at dømme efter billederne.

Til top
BjarneDS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2005 kl. 23:43

Oprindeligt skrevet af BjarneDS BjarneDS skrev:

Jeg har haft kig på mange forskellige, og er stadig ikke sikker på om det er det rigtige valg, men nu vil jeg i gang.

Jeg kan da lige uddybe med hvad der gør mig usikker på valget af Antec Aria.

Som bundkort har jeg valgt et Via Epia MII 10000. Godt nok har det kun et PCI-kort (som jeg vil udnytte til et PVR350 tuner kort). Men der kan fås et PCI Riser kort, som udvider antallet til 2 kort. Men i så fald kommer PCI-kortene til at vende "forkert" i forhold til slottene på bagsiden.

Og da bundkortet er mini-ITX, så er mit indtryk at jeg (specielt hvis jeg holder mig til ét PCI-kort) måske kunne have fået et endnu mindre kabinet. Dog skal der også være plads til DVD-drev og harddisc.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af BjarneDS BjarneDS skrev:

Som bundkort har jeg valgt et Via Epia MII 10000. Godt nok har det kun et PCI-kort (som jeg vil udnytte til et PVR350 tuner kort). 

Der er jo altså også muligheden at købe PVR500 som har to tunere - for at overkomme problemet med den ene PCI port! Det kan købes i en PAL udgave på deres hjemmeside. Det understøttes af Media Center 2005, SageTV og BeyondTV 2.51 (det skriver de i hvert fald selv).

Til top
BjarneDS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Der er jo altså også muligheden at købe PVR500 som har to tunere - for at overkomme problemet med den ene PCI port! Det kan købes i en PAL udgave på deres hjemmeside. Det understøttes af Media Center 2005, SageTV og BeyondTV 2.51 (det skriver de i hvert fald selv).

Jeg så det netop i en anden tråd, og var lige ved at fortryde mit køb af PVR350. Men det mangler fjernbetjening, og er så vidt jeg kan se endnu ikke (fuldt) understøttet i MythTV, som jeg har tænkt mig at forsøge mig med. Men det er da absolut en interessant mulighed for en fremtidig udvidelse med mit valg af kabinet.

Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Der er jo altså også muligheden at købe PVR500 som har to tunere -

Hvor? Kan ikke finde kortet på edbpriser

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 20:19

Se denne her tråd om 500'eren: Hauppauge 500 - det er nok bedst at rykke debaten derover...

Til top
RDAF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 10:29

Jeg havde egentlig besluttet hvilket kabinet jeg ville købe, lige indtil konen fandt ud af, hvad jeg havde gang i. Nu vil jeg så ikke have det kabinet længere!

Er der noget af Jer, der har set et kabinet, der ligner f.eks. Dvine 5, men som kun er 40cm dyb og ikke 43cm dyb. Det skal være plads til 3 udvidelses kort og lcd display!

Jeg har nemlig en hifi glashylde ting fra HIFI-klubben, og den har kun 40 cm. glasplader, altså ville dvine 5 stikke 3cm ud over kanten, hvilket i flg. konen er FULDSTÆNDIG UACCEPTABEL. Så kunne man jo lige så have et gammelt grimt grå kabinet stående, og bla bla bla.

???



Redigeret af RDAF
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu