recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af projekter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af projekter

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af projekter
    Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 08:00
hej. 

Jeg er i tvivl om valg af følgende to projektor? 

Epson tw 7000 el 7100.

Er der nogen herinde der kender til de to og evt har nogle erfaringer med dem? De er næsten ens i specs. Lidt forskel i kontrast og pris🙂
De skal bruges i dedikeret bio rum.

Håber nogen har lidt input - tak🙂
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 08:32
Vær opmærksom på at det ikke er 4K projektorer selv om de skriver det
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 15:54
Den dyre model har over dobbelt så høj kontrast
Det alene gør den til det bedste valg af de to
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 21:56
ja det er da en væsentlig forskel. 


Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2023 kl. 08:23
Jeg har en TW 700. Er meget tilfreds. Meget bedre billede end min gamle Sony. Ved en A-B test vil du  sandsynligvis kunne se forskel. Men jeg savner ikke noget og 3 kilo sparet i prisforskel er da noget noget at ta´ med.
Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 12:38
Ville til hver en tid vælge tw7100. Det er bare en lyskanon med gode farver.

Hvis det virkelig er et dedikeret bio rum med sort påklædning så havde jeg nok valgt at investere i en TW9400 eller LS12000. 
Til top
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 13:27
Så vidt jeg kan se er den stående forskel på 7000/7100 kontrast forholdet på 50.000 mod 100.000. Så er 7100 så vidt jeg kan se 3000 kr dyrere. Men måske er det prisen værd...? 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 15:14
Så det er ikke en slåfejl? Det hedder nemlig en PROJEKTOR Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Highway 2 Highway 2 skrev:

Så vidt jeg kan se er den stående forskel på 7000/7100 kontrast forholdet på 50.000 mod 100.000. Så er 7100 så vidt jeg kan se 3000 kr dyrere. Men måske er det prisen værd...? 


På papiret højere kontrast, bedre sort farve og flottere HDR. Om man faktisk kan se det aner jeg ikke.

Projektore kan holde i mange år. Så det er op til dig selv om du er villig til at give 3.000 mere for flottere farver.

TW7100 anmedelse


De er begge super gode og du bliver tilfreds med begge hvis du får købt et lærred til.


Redigeret af Peteredderkop - 20-Oktober-2023 kl. 17:27
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1029
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 17:46
 Jeg har selv en tw7100 og er glad for den. Nu hvor jeg så dette opslag, prøvede jeg at læse en test på tw7000. Den fik god anmeldelse, men de sluttede af med at anbefale tw7100 hvis man havde de ekstra penge...

Frank
Til top
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 20:05
Ja jeg tror konklusionen må være at den noget kontrast er pengene værd.. også når det er i mange år fremadrettet 🙂
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2023 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Jeg har en TW 700. Er meget tilfreds. Meget bedre billede end min gamle Sony. Ved en A-B test vil du  sandsynligvis kunne se forskel. Men jeg savner ikke noget og 3 kilo sparet i prisforskel er da noget noget at ta´ med.
For det første er der ingen der har nævnt en "TW 700, for det andet kan man ikke bruge en sammenligning med en model, som ikke er navngivet andet end "Sony" til noget som helst!

Til trådstarter kan jeg se, det også er dig, der overvejer at skifte lampen på din Epson TW 3200, så har du besluttet dig til at skrotte den, eller er det bare for at undersøge, hvilke alternativer der findes?

På papiret ser de meget ens ud, borrtset fra kontrasten, men det er svært at regne med, da disse tal sjældent relaterer til den virkelige verden, dog kan man muligvis regne lidt med forholdet, da der er tale om samme producent.
TW 7000 mangler også de indbyggede højttalere og smart-delen, men det har jo ikke noget med billedkvaliteten at gøre.

What Hifi har testet begge modeller, men desværre er den ret svær at blive helt klog på, da de ikke tester på det samme materiale, men det slår mig, at de under testen skriver, at de på TW 7000, er nødt til at ændre løbende på settings, for at få bedst mulig billedkvalitet alt efter hvilket materiale, der bliver vist, hvilket de ikke nævner under testen af TW 7100.
De skriver også at TW 7000 mangler noget i forbindelse med håndtering af bevægelser og slutter med at konkludere, at selvom TW 7100 og TW 7000 på papiret er meget ens, vil TW 7100 alligevel være merprisen værd, hvilket Frank13 også har noteret.

Jeg kan huske, jeg var tilfreds med TW 3200 - som du har - men alligevel gik og ikke var helt tilfreds og overvejede at opgradere.
Efter jeg skiftede først til en Sony HW 50 og senere en Sony HW65ES har jeg været fuld tilfreds, men det var jo før der var noget der hed "4K", så nu kører opgraderinsfeberen igen, på trods af jeg stadig er glad for den billedkvalitet, jeg har, så ved jeg jo, der er noget at hente...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu