recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af soundbar

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Jeg har små børn, så jeg skal ikke have smattede fingere mv. i mit anlæg, derfor bliver det til en soundbar i først omgang, så når de bliver noget ældre så kigger jeg på det igen til den tid :)


Øøøøøh, hvad fanden har børn med anlæg at gøre?

Både surroundreciver, DVD afspiller og alle 5 højttalere har jeg da haft i længere tid end min knægt. Intet af det har taget skade.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 07:22
Hother, ja lækkert nok anlæg, men stadigvæk for dyrt i forhold til hvad jeg vil give for en soundbar. :-)

Klaus, så har du bare været heldig.... :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Klaus, så har du bare været heldig.... :)


Næh - opdragelse....

På samme vis som frontstoffet på højttalerne har været uberørt af kattekløer i de over 14 år vi har haft kat.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Hother, ja lækkert nok anlæg, men stadigvæk for dyrt i forhold til hvad jeg vil give for en soundbar. :-)

Klaus, så har du bare været heldig.... :)

Klaus DM og jeg er meget uenig i OS'er men jeg er enig i, at der ikke sker noget. for jeg har en datter på 2 år, og hun har da heller ikke ødelagt mit
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 22:32
Jeg har denne Link

Og er meget tilfreds. Den har et meget stilrent design og ser bedre ud virkeligheden. Lækker børstet alu.
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 23:14
Jeg har aldrig forstået konceptet med en soundbar... Det er kun lige et lille skridt over de indbyggede højtalere der er i et TV; der er knap nok stereo - medmindre de har lavet en 3 meter lang soundbar, de koster ca. 3 gange mere end de er værd, de fylder grimt under et ellers pænt TV. Hvis argumentet er at ledninger er grimme - så findes der er hav af ledningsskjulere. Og selv en soundbar skal have ledninger. Og hvad har børn med højtalere at gøre? De kan da ikke gøre noget ved et par højtalere som de ikke kan gøre ved en soundbar?
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

De kan da ikke gøre noget ved et par højtalere som de ikke kan gøre ved en soundbar?

Det kommer da så sandelig an på, hvordan den soundbar er opbygget. Jeg har for nogle år siden haft en, og den var med metalgitter. Så er det jo ikke muligt for de små at ødelægge højttaleren, og det bliver kun sværere, når den hænger oppe under tv'et.

Når det er sagt, så er jeg enig i, at lyden er ganske forfærdelig.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Jeg har aldrig forstået konceptet med en soundbar... Det er kun lige et lille skridt over de indbyggede højtalere der er i et TV; der er knap nok stereo - medmindre de har lavet en 3 meter lang soundbar, de koster ca. 3 gange mere end de er værd, de fylder grimt under et ellers pænt TV. Hvis argumentet er at ledninger er grimme - så findes der er hav af ledningsskjulere. Og selv en soundbar skal have ledninger. Og hvad har børn med højtalere at gøre? De kan da ikke gøre noget ved et par højtalere som de ikke kan gøre ved en soundbar?
 
hmm jeg må vist lige tage et billede af mit setup, synes nu ikke det fylder grimt...
 
Og jo, hvis man køber en soundbar af en vis kvalitet, så er lyden altså noget bedre ind de indbyggede jeg har hørt. Jeg har så også et pio uden højtalere.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Jeg har aldrig forstået konceptet med en soundbar... Det er kun lige et lille skridt over de indbyggede højtalere der er i et TV; der er knap nok stereo - medmindre de har lavet en 3 meter lang soundbar, de koster ca. 3 gange mere end de er værd, de fylder grimt under et ellers pænt TV. Hvis argumentet er at ledninger er grimme - så findes der er hav af ledningsskjulere. Og selv en soundbar skal have ledninger. Og hvad har børn med højtalere at gøre? De kan da ikke gøre noget ved et par højtalere som de ikke kan gøre ved en soundbar?

Hvad med at forholde sig til hvad trådstarter ønsker og behov er, istedet for at hælde personlig galde ud?

Til trådstarter, hvis du ikke har vendt om på hælen endnu; vil nok anbefale dig at tage ud og få en lytter fx i Elgiganten, Expert, Fona eller noget i den dur. 
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Hvad med at forholde sig til hvad trådstarter ønsker og behov er, istedet for at hælde personlig galde ud?

Til trådstarter, hvis du ikke har vendt om på hælen endnu; vil nok anbefale dig at tage ud og få en lytter fx i Elgiganten, Expert, Fona eller noget i den dur. 
 
Jeg undskylder ydmygt... Har over en årrække set mig sur på soundbars som et gimmick (sådan noget nymodensk halløj Wacko), og som en sur gammel mand kunne jeg ikke holde det tilbage. Det var et forsøg på at overbevise OP om at beholde sine dejlige Bose højttalere.
 
Men ja, tag endelig et sæt med hjem på prøve (tip: Elgiganten har 30 dages returret) og se om det er noget for dig.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 14:16
Det er ok, jeg ser også mere sur ud på skrift end jeg reelt er. :-) 

Jeg har selv en Philips soundbar, som jeg dog ikke kan anbefale. Ikke så meget pga. lyden men pga. betjeningen som er ret ringe. Den er dog et par år gammel så meget kan være sket siden. 

Men enig tommyhj, måske var det en mulighed at "prøve" et sæt. 
Til top
kaab Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 10:36
Jeg må sige, at jeg pludselig er kommet i syv sind mht. om det nu også er en god idé at udskifte til fordel for en soundbar.

Jeg er jo ikke utilfreds med mit nuværende setup mht. ydelse - tværtimod. Det der irriterer mig er, at jeg ikke har en tilfredsstillende løsning mht. ledningsrod. Jeg irriterer mig over en ledning til hver højttaler, som går ned ad væggen, som ikke kan skjules på en pæn måde, og derfor var jeg begyndt at overveje en soundbar i stedet.

Kompromiset er jo så, at jeg skal leve med dårligere lyd og manglende surround effekt. I den "perfekte" verden beholdte jeg jo mit elskede Bose system, men så mangler jeg altså en snedig idé til at få de forbandede irriterende ledninger ud af mig synsfelt.
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900
Sony STR-DB925
Bose Acoustimass 6
WDTV live HD
Logitech Harmony One
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu