recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Value-for-money hjemmebio (Epson TW3200)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValue-for-money hjemmebio (Epson TW3200)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 14:29

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Det ser flot ud, gennemført ! (;

rart at se andre hvor hjemmebiffen ikke dominere rummet totalt !


Hej og tak for det ;o) Dit ser også rigtig godt ud, som du selv skriver, så ligner det stadig en stue og det var vigtig for kæresten.


Mvh

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 14:54
Rigtigt stilet og flot! Imponerede lærred du har fået lavet. Jeg har også et DIY lærred og fik desværre lidt folder i det :( æv! dit ser perfekt ud.
 
Du har ikke problemer med bassen når højttalere står klods op ad væggen? Eller tager Audyssey sig af det?
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 18:44
Super flot indretning og imponerende billeder du får presset ud af den TW3200 :P

Hvor har du købt det filter henne? 
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Super flot indretning og imponerende billeder du får presset ud af den TW3200 :P

Hvor har du købt det filter henne? 


Takker.

ECO mode
Cinema
Brightness -7
Contrast 0
Color temp 7000K

Resten standard.
HDMI Range er EXPANDED - og uanset hvad andre guides og FAQ siger så skal du vælge dén indstilling der giver dig blacker than black. I mit tilfælde er det expanded frem for normal.

(Hvis det er normal der i dit tilfælde giver dig blacker than black er det ikke sikkert du kan bruge mine indstillinger).

Jeg har brugt bla. Monster ISF calibration disk.

Filteret er købt hos dealextreme.com til 40kr,- inkl fragt. Om et Hoya filter til 400kr,- er bedre ved jeg ikke.


Mvh

Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Rigtigt stilet og flot! Imponerede lærred du har fået lavet. Jeg har også et DIY lærred og fik desværre lidt folder i det :( æv! dit ser perfekt ud.
 
Du har ikke problemer med bassen når højttalere står klods op ad væggen? Eller tager Audyssey sig af det?

Første gang jeg har lavet et lærred. Tror jeg var heldig ;)

Jeg synes ikke det volder mig problemer med højtaleren i hjørnet. Den har to basporte foran nederst hvor jeg har bassplugs til, jeg har dog ikke eksperimenteret, da jeg er godt tilfreds bare efter en Audyssey kalibrering og efterfølgende lidt manuelt (den er ikke helt perfekt ;)).


Mvh

Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af S.S.DK S.S.DK skrev:

Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Flot setup, smart med filter:) - men om aftenen, du må stadig ned i lysstyrke right?
 
Gejlet med ambilight, synes det ser fedt ud, og det kan jo altid slås fra:)


Jeg kører altid i ECO mode. Selv i daglys, uden ND2 filter, sparker Epson'en rigeligt med lumens ud i Dynamic mode. Naturligvis skal man ikke lige se en mørk og dyster film med solskin og fratrukket gardiner, men det fungere fint til tv serier og XBox spilleri.

Om aftenen sætter jeg den til Cinema mode og alt afhængig af film samt hvor lyst det stadig er udenfor (mine mørklægningsgardiner lukker ikke alt sollys ude, desværre) sætter jeg ND2 filteret foran.
Men typisk senaften når jeg kan lave det helt mørkt og specielt ved film med mørke scener - dér bidrager ND2 filteret lige med ekstra god blacklevel.


Mvh

 
Ok lyder super. Vurderede selv den projektor, den har fået god ros og er jo ikke alt for dyr heller. Utrolig hvad man får for pengene. Jeg har selv haft en 3 rørs brugt barco i sin tid til netto sum af 22k....damn der er sket meget.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 12:00
Ser godt ud! Kan næsten ikke vente til mit eget bliver færdig om få dage. Jeg har også købt en tw-3200, og har fået lavet et lærred med ReAct 2 dug på en Vel-Tex fastramme. Og har da også købt 5 meter LED-bånd med regulator
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 15:21
OPDATERET 11-06-2011
Har for sjov optaget et par sange her på video og lyd. Jeg skruer på intet tidspunkt op eller ned for volumen, det er digitalkameraet der laver unoder..

- Jeg fandt da ud af at køkkenlågerne ikke har nok filtpuder, ved 7.34min og frem (Better of Alone) kan man høre køkkenlågerne stå og klappe. Embarrassed


Når jeg engang får damens tilladelse vil jeg have gjort noget ved 1. refleksionerne (sidevæggen ved venstre højtaler). Lige bag sofaen har jeg planer om at kæresten skal et stort maleri hvor jeg bygger en tyk ramme dertil, og indebag fyldt med noget lydisolerende.
Og så er jeg stadig på udkig efter et stort mørkt tungt tæppe der skal ligge lige foran tvbordet.

På akustikområdet kan man altid lave forbedringer Embarrassed

Redigeret af S.S.DK - 11-Juni-2011 kl. 16:03
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 15:47
Jeg har ikke mulighed for at afspille videoen, da den er blokeret af ophavsretslige årsager.
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 15:52

 

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Jeg har ikke mulighed for at afspille videoen, da den er blokeret af ophavsretslige årsager.

Øv, for hulen Youtube.. Det drejer sig om 6-7 musiknumre jeg afspiller i cirka 1-1½ minutstid. De Amerikanere.. :(


Tak for beskeden, jeg kan nemlig godt selv afspille den, men det er fordi jeg er logget ind på Youtube fandt jeg ud af.



RETTELSE: Så skulle det gerne virke ;)



Redigeret af S.S.DK - 11-Juni-2011 kl. 16:02
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 16:39
Jeg har ingen problemer med at afspille den. Du har en god smag Wink
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 12:14
Hvilken størrelse og model er filteret, kan se der er mange?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu