recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedligehold af projekter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedligehold af projekter

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vedligehold af projekter
    Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 22:07
Hej.

Min Epson tw3200 blinker desværre rød på"lamp" Billedet starter ikke op når den bliver tændt. 

Jeg er tvivl om den bare er færdig el om den kan laves og hvad årsagen er til at den nu ikke virker. 

Den er 13 år gammel. Lampe tid brugt er 2300 timer. Jeg har de sidste 3 år engang imellem været ude for at den meldte iris fejl ved opstart. Den har jeg altid løst ved at slukke/tænde den. Så virker den igen. 
Lidt dumt har jeg ikke rengjort filter. Det opdagede jeg nu var meget beskidt. Dig har jeg aldrig haft temp fejl på den. 
Den har stået frit ophængt ud fra en væg. Så ikke lukket inde. Og har max kørt 2-2 1/2 time når den har været tændt. 
Sidst har desværre haft nogle gange over de sidste år hvor børn har slukket projekter mens den kører. 

Kan overnævnte årsager været med til at den nu viser lamp fejl? 

Jeg tror ikke den er værd at prøve at skifte pære på..? Andre som har haft lignende oplevelser og/eller har repareret sin projekter? 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 05:56
Måske er det bare pæren, som skal skiftes, hvis den ikke har været skiftet i hele projektorens levetid... Det skal bemærkes, at jeg ikke har megen viden om projektorer, men ser da af og til indlæg om skift /køb af pærer til projektorer.

Se evt. brugsforvildningen for skift af pære, rensning af filter, objektiv, medvidere:
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 07:21
jo der tror jeg også. 
Kender du nogle steder der udskifter dem?  Kan se det typisk er pærer fra Osram der bruges? Pæren koster vist omkring 1600
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 12:19
Alle projektorer til hjemmebrug har lamper der kan skiftes af brugeren selv; der skal ikke tekniker til.

Redigeret af Naiera - 17-Oktober-2023 kl. 18:24
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Highway 2 Highway 2 skrev:

jo der tror jeg også. 
Kender du nogle steder der udskifter dem?  Kan se det typisk er pærer fra Osram der bruges? Pæren koster vist omkring 1600

desværre... Men er der ingen Radio- TV-forhandler i nærheden af, hvor du bor? Så kunne du måske købe pæren der, og så selv skifte den, ved at følge brugsforvildningen, som jeg linkede til? Og så evt. rense diverse filtre, nu, du er i gang. Dette skulle man også selv kunne gøre.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 18:25
Som nævnt er det meningen at brugeren selv skal skifte lampen når det bliver nødvendigt. Spørgsmålet er vel bare, om man kan finde en original lampe til så relativt gammel en projektor…

Redigeret af Naiera - 17-Oktober-2023 kl. 18:25
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 03:51
Jeg har selv haft 2 eksemplarer af nøjagtig samme projektor, og det er næsten sikkert, at der er tale om at lampen er færdig.
Da min kammerat havde en magen til, havde jeg muligheden for at tjekke om det vitterligt var den, det var galt med, inden man gik ud og købte en ny, da de jo ikke er helt billige, og det skal ses i forhold til, hvad projektoren er værd, men det vil jeg nu mene, det er, da den stadig er i stand til at levere et fornuftigt billede...

Du skal huske at rense filteret hver gang ved lampeskift, ellers plejer der at komme en advarsel op efter et vist antal timer, som skal nulstilles, før den ikke vises igen.

Du kan finde den lampe, du skal bruge online f.eks. her:


Der er tale om et uoriginalt hus med en original pære indeni, så meget simpelt at skifte den.

HUSK at tjekke, at det er det helt rigtige modelnr., du bestiller...


Redigeret af Supergris - 19-Oktober-2023 kl. 03:52
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 15:19
Om "projekter" i overskriften
Projekter kan være mange ting... men en projektor er en filmdims Wink

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Om "projekter" i overskriften
Projekter kan være mange ting... men en projektor er en filmdims Wink


Jeg vil gætte MEGET kraftigt på, at det er en friveskejl... At Highway2, har et projekt med at få skiftet noget i en filmdims, så LOLbrug lige pæren, du!!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 13:34
Okay Supergris. Det er da en erfaring som lyder lovende. Kan se en pære fra det du linker til løber op i 1375 kr. Et firma i Holland. Var det her du købte? 
Har du evt et godt link til hvordan man skifter pæren? Den er med modul går jeg ud fra? 

Vh. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 13:41
Hvis du køber en uoriginal PÆRE og ikke LAMPE, så skal det stå meget specifikt at huset (så det er en LAMPE) følger med.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 13:49
Det er vel en pære i sit "hus". 

Det ligner jo plug and play med at udskifte det. (Video på YouTube). 
Har fundet et firma prolamp.dk i Holstebro. Nogen der har handlet der? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu