recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verden dyrets strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerden dyrets strømskinne

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Har man nogensinden kun høre strøm?
 
Hvis man sætter en højttaler til, så kan man.
 
Ej, det jeg mente er, at det er jo som producenterne påstår. Jeg har da også talt med personer som mener deres system lyder "MEGET BEDRE" med dyre strømkabler, derfor prøvede jeg selv at teste.
 
At folk kan opleve en forbedring idet kablerne er skærmet og vedkommende har problemer forstyrrende udstråling fra et strømkabel, det kan jeg godt acceptere. Men det koster ikke flere tusinde at lave et skærmet strømkabel.
 
Fx en beskrivelse fra et QED kabel:

Forbedrer både billede og lyd
QED Qonduit kan bruges på stort set alle produkter, hvor netkablet er aftageligt med shuko-stik. Ikke bare lydapparater får forbedret ydelsen med mere ro i musikken og bedre dynamik, også plasma- og LCD-skærme kan få et synligt løft i billedkvaliteten, når det medfølgende netkabel udskiftes med Qonduit.



Redigeret af Iron Man - 10-Januar-2010 kl. 15:49
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

[QUOTE=pendec]

Forbedrer både billede og lyd
QED Qonduit kan bruges på stort set alle produkter, hvor netkablet er aftageligt med shuko-stik. Ikke bare lydapparater får forbedret ydelsen med mere ro i musikken og bedre dynamik, også plasma- og LCD-skærme kan få et synligt løft i billedkvaliteten, når det medfølgende netkabel udskiftes med Qonduit.


REKLAME GAS

Man bruge da ikke 14 kilos strømkabler inde for kritisk stede som it og hospital områder, der må da være en grund til (tro hele ikke at NASA bruge 14 kilos strømkabel i bla. rumfærgen).


Redigeret af Startrek - 10-Januar-2010 kl. 15:54
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:54
Det er nogle ting der er dårligt afskærmet, og derved indtråler støj og nogle gange andre ubehageligheder (kendt som Radio Moskva, hvor radio signaler kan høres i højttaleren).
 
Vi er dog efterhånden så totalreguleret at intet slipper ind i EU uden at man er sikker på at det holder sin egen stråling indenbords, og holder udefrakommende stråling ude.
 
 
For 99% af alle mennesker er det fuldstændigt ligemeget, men på nogle kombinationer af anlæg, og visse kontruktioner, vil man opleve et forhøjet grundstøjsniveau hvis man ikke får afskærmet sine ting ordentligt.
 
Hvis man ikke har oplevet problemstillingerne forstå jeg godt at det virker underligt på de fleste forbrugere, på den anden side bliver problemstillingen også blæst vildt ud af proportioner af branchen selv, samt tilskriver bedre støjegenskaber nogle direkte egenskaber eks. dynamikforbedring, hvilket enhver der har gennemført folkeskolens fysikundervisning kan regne ud er rent BS.
 
 
 


Redigeret af kim olsen - 10-Januar-2010 kl. 15:56
Crown - there is no substitute.
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:55
Endnu en mavesur tråd fra den gennemsnitlige dansker, der alligevel ikke har
råd til at investere i grej af denne kaliber. 

Sjovt man ikke ser denne slags indlæg på diverse ur-, bil- og vinfora - Der er åbenbart en grænse for hvor stor entusiast man må være når det kommer til hi-fi.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:56
Et afskærmet strømkablet kost da ikke 14 kilo at prod. 
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Et afskærmet strømkablet kost da ikke 14 kilo at prod. 


en BMW 760 koster heller ikke 3 mio at lave, men det er nu engang prisen du betaler.

Hvis du ikke vil betale må du bare købe noget andet, jeg brokker mig heller ikke over prisen på en Lamborghini bare fordi at jeg ikke har råd til den.
 
Sorry, men ting koster nu en gang det de koster, alle led skal tjene på det, inkl staten. så drop snakken om at tingene skal koste produktionsprisen + lidt ekstra, du gider jo heller ikke arbejde til halv mindsteløn og betale for skole og hospitalsvæsen.


Redigeret af kim olsen - 10-Januar-2010 kl. 16:01
Crown - there is no substitute.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Endnu en mavesur tråd fra den gennemsnitlige dansker, der alligevel ikke har
råd til at investere i grej af denne kaliber. 

Sjovt man ikke ser denne slags indlæg på diverse ur-, bil- og vinfora - Der er åbenbart en grænse for hvor stor entusiast man må være når det kommer til hi-fi.
 
Jeg er sgu enig med dig DarkStar. Det er da fedt når man har råd til noget som ser lækkert ud.
 
Kæden hopper dog af for mig, når man begynder at sælge produkter ud fra nogle egenskaber som de ikke har.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Endnu en mavesur tråd fra den gennemsnitlige dansker, der alligevel ikke har
råd til at investere i grej af denne kaliber. 

Sjovt man ikke ser denne slags indlæg på diverse ur-, bil- og vinfora - Der er åbenbart en grænse for hvor stor entusiast man må være når det kommer til hi-fi.
Om folk her inde ikke har råd aner du jo intet om, så klap lige hestenWink
Forskellen er nok at ved eks. et ur fra Rolex,eller en bil fra Mercedes FÅR man en bedre oplevelse (hvis man ellers bruder sig om den nævnte eksempler), hvor imod der ikke er meget få der vil få andet en praleværdi ud af den nævnte investeringWink
Hvis man er i en situation hvor denne forbedring vil kunne høres, så vil denne forbedring kunne opnås meget billigere på anden måde.  Der ER ikke fornuft i denne strømskinne idet en super-strømskinne til et par tusinde kan gøre det samme (hvis det drejer sig om at fjerne udefra kommende støj). 
Hvis man der imod er interesseret i de målbare, men ikke hørbare forskelle, så køb dog skidtet hvis du sover bedre efterfølgende LOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Et afskærmet strømkablet kost da ikke 14 kilo at prod. 


en BMW 760 koster heller ikke 3 mio at lave, men det er nu engang prisen du betaler.

Hvis du ikke vil betale må du bare købe noget andet, jeg brokker mig heller ikke over prisen på en Lamborghini bare fordi at jeg ikke har råd til den.
 
Sorry, men ting koster nu en gang det de koster, alle led skal tjene på det, inkl staten. så drop snakken om at tingene skal koste produktionsprisen + lidt ekstra, du gider jo heller ikke arbejde til halv mindsteløn og betale for skole og hospitalsvæsen.
Nu er der jo engang 180% afgift Wink og nogle produktionsomkostninger der gør at regnestykket nok er mere rimeligt her trods altTongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Endnu en mavesur tråd fra den gennemsnitlige dansker, der alligevel ikke har
råd til at investere i grej af denne kaliber. 

Sjovt man ikke ser denne slags indlæg på diverse ur-, bil- og vinfora - Der er åbenbart en grænse for hvor stor entusiast man må være når det kommer til hi-fi.
 
Jeg er sgu enig med dig DarkStar. Det er da fedt når man har råd til noget som ser lækkert ud.
 
Kæden hopper dog af for mig, når man begynder at sælge produkter ud fra nogle egenskaber som de ikke har.
Jeg kan nu ikke finde enighedenTongue
JEG synes det er super fedt at eks. nogle her inde har super fede setups, men uanset dette vil jeg stadig synes at det er latterligt at påstå at denne strømskinne skulle være pengene værd, uanset hvad man putter i Tongue
Dog er der selvfølgelig dem, for hvem det er vigtigere at naboen ved man har givet 14.000 kr. for en strømskinne,end det faktum at de med meget stor ssansynlighed kunne få mere glæde af investeringen et andet sted.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Endnu en mavesur tråd fra den gennemsnitlige dansker, der alligevel ikke har
råd til at investere i grej af denne kaliber. 

Sjovt man ikke ser denne slags indlæg på diverse ur-, bil- og vinfora - Der er åbenbart en grænse for hvor stor entusiast man må være når det kommer til hi-fi.


Der er forskel på at være entusiast og et fjols.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Et afskærmet strømkablet kost da ikke 14 kilo at prod. 


en BMW 760 koster heller ikke 3 mio at lave, men det er nu engang prisen du betaler.

Hvis du ikke vil betale må du bare købe noget andet, jeg brokker mig heller ikke over prisen på en Lamborghini bare fordi at jeg ikke har råd til den.
 
Sorry, men ting koster nu en gang det de koster, alle led skal tjene på det, inkl staten. så drop snakken om at tingene skal koste produktionsprisen + lidt ekstra, du gider jo heller ikke arbejde til halv mindsteløn og betale for skole og hospitalsvæsen.
Nu er der jo engang 180% afgift Wink og nogle produktionsomkostninger der gør at regnestykket nok er mere rimeligt her trods altTongue
 
Der er også betalt fragt og moms af den strømskinne.

Du kan råbe moms og fragt alt det du vil, jeg har fået oplyst at produktionsprisen ca er 150k for en standard 7 serie, med 180% afgift og fragt giver det stadigt ikke 3 mio.
 
Jeg kan ikke se at det er mere unfair end den strømskinne, hvis du vil være forarget, så vær det over tøj hvor forretningerne har 800-1100% avance på tingene.
 
Tingene koster det forbrugeren er villig til at betale, så er det op til forhandler/producent at sænke prisen hvis forbrugerne ikke vil købe, ellers må de undvære et salg.
Crown - there is no substitute.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu