recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verdensvideo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerdensvideo

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2004 kl. 00:19

Tak for info.

Jeg står ikke lige selv og skulle købe en og jeg tror min bror har dem han skal bruge, men jeg sender da info videre.

Hilsen

Michael Sørensen

PS Linket virkede ikke så jeg søgte bare på Samsung 5000w og fandt tilbudet. 309 $US er yderst rimeligt.

mvh MichaelS
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 00:12
Der er altså en ting jeg lige må have helt afklaret.

Med en såkaldt verdensvideo (med indbygget converter)kan jeg overspille et PAL bånd som jeg har optaget her i Danmark til et NTSC bånd som familien i USA kan se på deres NTSC maskine, ikke sandt?

Men hvad med sådan en converter stand alone? Kan jeg også få et NTSC bånd ud af at optage fra en videomaskine til en anden med converteren tilsluttet som mellemled, når nu begge mine videomaskiner jo er PAL af oprindelse? Eller skal jeg udover converteren også købe en NTSC-video af oprindelse?

Af verdensvideoer kender jeg kun til denne samsung sv-5000w verdensvideo men jeg har set på nettet at den får meget dårlig kritik af brugerne. Hvilke andre modeller er der på markedet?

Med håbet om at der sidder en video converter expert og læser dette og kan svare. På forhånd 1000 tak.

Mine intentioner med en converter er to : At overspille mine PAL bånd til NTSC bånd så familien i USA kan se dem. SAMT at convertere og kopiere et NTSC bånd som jeg har fået fra USA til et nyt VHS bånd i PAL som jeg så kan sende til den anden familie i Tyskland.

Mvh
/1000
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 01:04
Hvor i Danmark kan man købe en Video PAL/NTSC Converter ?

Mvh
/1000
Til top
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 06:48

 

Hvis du har mulighed for det, kan du indspille vhs bånd på pc'en. Med fx Premiere, kan du skifte mellem formaterne som det passer dig.

 

 

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 10:32

Til 1000

Verdensvideoen kan optage i NTSC (Secam og Pal). Du afspiller dit PAL bånd fra en alm video og optager på VerdensVideoen.  Den kan også afspille NTSC bånd som du kan optage på en alm video.

Hvis du bruger en løs konverterbox skal du have en NTSC video til at optage (hhv afspille) med.

Jeg kender kun den og Panasonic'en, som Michael Damgaard siger ikke kan købes mere.

Jeg har ikke selv prøvet verdensvideoen, men en teknikker i min brors firma sagde at det var den (de har 3 stk) de bruger når de konverterer. Min bror et pt udlands, og jeg ved ikke hvor han har købt den, men jeg spørg ham så snart han kommer hjemm igen. Mit gæt er Foto C Pro (nu C/AV) eller Toft + Fischer, men vi snakker pro firmaer og dermed også pro priser og service. 

Og til itjan:

Ja, men han kan ikke optage NTSC signalet på en alm video, og konverteringen tager pokkers lang tid.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2004 kl. 23:30
Hej
Jeg har købt en verdensvideo Panasonic AG W1 over nettet (Ebay). Mit problem er imidlertid at jeg ikke kan proppe et VHS bånd ind i den - den tager simpelthen ikke fat men gør modstand og skubber båndet tilbage mod mig !!!! Ham jeg har købt den af siger at det er fordi der er fugtigt og det sker når det regner. Men for det første står videoen på et knastørt sted og det har som bekendt været solskin idag. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?
På forhånd mange tak
Mvh
/1000
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2004 kl. 00:06

Jeg har oplevet noget tilsvarende med gamle videomaskiner og småskæve kassetter. Prøve med et par andre bånd og er det det samme, så tror jeg maskinen har en skævhed i båndtrakten Cry

Fugt er kun et problem når båndet klistre sammen og nægter at køre, men så langt kommer du jo ikke.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2004 kl. 00:31
Hej
Jeg synes at det lyder som et rimeligt kvalifiseret bud, men er det en dyr reperation og hvor kan jeg få det ordnet til den billigste penge? Tak på forhånd.
Mvh
/1000
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2004 kl. 00:33
Hvordan vil du oversætte "skævhed i båndtrakten" til engelsk? Jeg spørger idet jeg vil skrive det til ham jeg købte maskinen af i håbet om at han vil supplere mine udgifter til reperationen.
Mvh og tak
/1000
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2004 kl. 10:33

Jeg ved ikke hvem der reparerer båndmaskiner billigt og jeg ved jo heller ikke hvor i landet du bor. Prøv at snakke med lokale forhandlere og spørg om de giver et pristilbud.

At oversætte "skævhed i båndtrakten" er lidt sværet. Her er hvad Gyldendals røde giver:

skævhed sb. (en, -er) (jf. skæv²)
 1. obliquity;
 2. crookedness; lopsidedness; wryness;
 3. (fig.) lop-sidedness; falseness;
 4. (ulighed) inequality, imbalance (fx social imbalance in school attainment);
 5. (fejl) fault;
 • rette op på skævheden rectify (el. redress) the imbalance

skakt sb. (en)
 1. (mineskakt, elevatorskakt) shaft
 2. (trappeskakt) well
 3. se affaldsskakt

Jeg ville nok prøve med noget i retning af "misfitness in the tape shaft" men jeg håber at der er nogen der er bedre til engelsk end jeg, der kan hjælpe dig!

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
JenChr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2004 kl. 11:15

Hej

Vedr. skævhed tror jeg at "obliquity" eller "disalignment" må kunne bruges.

Hvis man skal finde et andet udtryk for båndtrakt kunnne "tape loading mechanism" så ikke være et bud? Det kan måske tolkes som den del der sløjfer båndet ind omkring tromlen, men rent mekanisk hænger disse ting jo også lidt sammen.

Jens Christian
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2004 kl. 17:42
Hej
Jeg er den glade ejer af en Panasonic AG W1 video recorder, men har ikke manualen. Er der en der har sådan en manual liggende jeg kan kopiere/købe/låne? Hvor kan jeg ellers finde den. På forhånd de varmeste takker.
Mvh
/1000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu