recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægbeslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vægbeslag

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vægbeslag
    Sendt: 15-Juli-2020 kl. 07:44
Er der noget man skal være opmærksom på, når man køber vægbeslag?
Jeg skal bruge et simpelt et uden tilt o.lign.

Det skal bruges til et 55" LG B9 der vejer 19 kg og er VESA 300x200.
Jeg vil egentlig gerne have et Vogel's, har kun hørt godt om dem.
Men der findes en hel del forskellige modeller der passer til et 55" med den vægt og VESA str.

Jeg lister dem op her med link:


Og så er der et "One For All WM2611" fra Elgiganten til 670 kr. ifbm. køb af TV.

Hvad skal man vælge eller fravælge?

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 08:24
Der er ikke det store at være opmærksom på. Det vigtigste er at du har afstand nok ind til væggen, så der er plads til stik der vender bagud.

For øvrigt, så virker beslag fra Harald Nyborg også fint.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der er ikke det store at være opmærksom på. Det vigtigste er at du har afstand nok ind til væggen, så der er plads til stik der vender bagud.

For øvrigt, så virker beslag fra Harald Nyborg også fint.....


Klaus

Ah ja, plads til stik. Godt input.

Jeg skal også bruge en signalforstærker da jeg har 2 tv.
Kan det betale sig at købe en billig hos Harald-Nyborg til 100 kr. eller bør jeg vælge en Stofa approved Triax IFA 384 til 425 kr? (jeg har Stofa TV)

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 10:16
Er du sikker på at du har brug for en signalforstærker?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er du sikker på at du har brug for en signalforstærker?


Klaus

Det er faktisk 3 tv der nu skal tilsluttes samme vægudtag. Så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg ellers skal klare den opgave. 2 passive splittere sat sammen gavner nok ikke billedkvaliteten.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der er ikke det store at være opmærksom på. Det vigtigste er at du har afstand nok ind til væggen, så der er plads til stik der vender bagud.

For øvrigt, så virker beslag fra Harald Nyborg også fint.....


Klaus

Helt enig omkring beslaget fra Harald Nyborg. Jeg får ind i mellem spørgsmål omkring vægbeslag. Jeg kan kun svare, at det nævnte beslag nu har passet til 16 forskellige TV hos mig gennem tiderne.

Men okay, beslaget gør naturligvis at TV´et ikke er klinet op til væggen. Til gengæld får TV´et luft, og man kan altid komme til alle stik grundet det indbyggede vippebeslag.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 11:01
Mit Oled TV hænger på et beslag der fylder 18 mm. Det betyder som der skrives, at det er udfordringer med at få stik sat i der vender bagud. Som regel er hdmi, usb, antenne, CI slot mm sidevendte eller nedad vendte. Men hvis man som jeg har et optisk kabel til lyd til AVR, så findes der vinkelstik der løser problemet med at det er bagud vendt. Så jeg vil anbefale Vogels thin 505, som også tillader at vippe TV ud forneden når der skal skiftes kabler.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 17:03
Jeg har købt et beslag i Jem&fix til 99 kr til mit nye LG65b9
Den gør at forsiden af skærmen sidder 7,7 cm ud fra væggen. 
Tror der er fint plads til kabler i de bagudvendte stik hvis man benytter vinkede stik.. 


Redigeret af Ning - 16-Juli-2020 kl. 17:05
Ning
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Jeg har købt et beslag i Jem&fix til 99 kr til mit nye LG65b9
Den gør at forsiden af skærmen sidder 7,7 cm ud fra væggen. 
Tror der er fint plads til kabler i de bagudvendte stik hvis man benytter vinkede stik.. 
Det her? Det ville jeg aldrig hænge et dyrt TV op i.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det her? Det ville jeg aldrig hænge et dyrt TV op i.

Fordi?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Jeg har købt et beslag i Jem&fix til 99 kr til mit nye LG65b9
Den gør at forsiden af skærmen sidder 7,7 cm ud fra væggen. 
Tror der er fint plads til kabler i de bagudvendte stik hvis man benytter vinkede stik.. 
Det her? Det ville jeg aldrig hænge et dyrt TV op i.

Nej det er den til 98😁
Ning
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det her? Det ville jeg aldrig hænge et dyrt TV op i.

Fordi?


Klaus
For dårligt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu