recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat DK pakke+ ekstra LNB hovede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat DK pakke+ ekstra LNB hovede

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af champ_21 champ_21 skrev:

jeg har 3 fjernsyn jeg gerne vil have koblet på...

Mener du 3 fjernsyn eller 3 satbokse? Hvis det kun er 3 fjernsyn og én satboks skat du bare bruge 2 single LNBer samt en 2/1 disecqswitch. Hvis det er betalingskanaler du går efter (Viasat og Canal Digital) skal du desuden sikre dig, at satboksen kan modtage begge krypteringsstandarder, henholdsvis Videoguard og Conax. Det er der kun nogle få gamle bokse der umiddelbart kan. Ellers kræves der specielt cam, f.eks. Dragon eller T-Rex.

Flemming

 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
champ_21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 10:04

3 sat bokse... altså en til hvert fjernsyn, så man kan se kanaler uafhængig af hvad de andre ser...

nu har jeg tre bokse fra en quadro lnb som viser 1 grader vest... det jeg gerne vil have er at jeg på alle tre bokse fremover kan se både 5 grader øst og 1 grader vest... hvordan er det smartest og gøre det, uden og sku trække flere ledninger indtil de tre bokse? skal jeg have en disqc på alle tre receiver kabler?



Redigeret af champ_21 - 13-Maj-2009 kl. 10:05
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 10:36

Så skal du bruge endnu en quad LNB (ikke quattro, da denne kræver en multiswitch, hvilket jeg formoder du ikke har) samt tre stk. disecq switche. Desuden et 6 graders beslag til de to LNBer.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 10:49

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Så skal du bruge endnu en quad LNB (ikke quattro, da denne kræver en multiswitch, hvilket jeg formoder du ikke har) samt tre stk. disecq switche. Desuden et 6 graders beslag til de to LNBer.

Alternativ til denne løsning burde man vel også kunne bruge quad monoblok som disse:
http://www.srt-versand.de/index.php?sid=a5983c5e22c53d4ac419 9eaebc889098&cl=details&cnid=cd44742c9a5547689.94374 985&anid=4725
http://www.srt-versand.de/index.php?sid=a5983c5e22c53d4ac419 9eaebc889098&cl=details&cnid=cd44742c9a5547689.94374 985&anid=3777

og således undvære de 3 DiSeqC switche?
Den på nederste link kan jeg dog ikke se opgivelse for antal grader imellem de to hoveder?

Mvh JørgenT

Til top
champ_21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 11:11

den der monoblock ser da ud til og være det bedre, hvis man slipper for og købe tre diseqc...

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af champ_21 champ_21 skrev:

den der monoblock ser da ud til og være det bedre, hvis man slipper for og købe tre diseqc...

 

Man skal altid bruge disecq eller toneswitch, når der skal tilsluttes mere end et hoved pr. boks. Alternativet ville jo være, at der skulle trækkes et kabel fra hver hoved til hver boks, hvilket ikke er særlig smart.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
champ_21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:30

ok når jeg fx læser om denne mono block

http://www.highdefinitionuk.com/satellite/fracarro-quad-mono block-lnb-p-290.html

så syntes jeg det ser ud som om at man kan lægge et stik ud til 4 receivere og modtage fra begge lnb hoveder

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Man skal altid bruge disecq eller toneswitch, når der skal tilsluttes mere end et hoved pr. boks. Alternativet ville jo være, at der skulle trækkes et kabel fra hver hoved til hver boks, hvilket ikke er særlig smart.

Så vidt jeg forstår det er der faktisk  indbygget 4 stk switche i sådan en quad monoblock, ellers kan du jo ikke have 4 brugere koblet på.
Og med 2 quad LNB og 3 stk DiSeqC switche skal da stadigvæk have et kabel fra hver DiSeqC switch til hver sin modtager, så det giver ingen forskel, (du sparer faktisk de 6 kabler imellem LNB'erne og switchene med monoblock).

Jeg har dog aldrig prøvet en monoblock, så måske tager jeg fejl. 

Mvh JørgenT

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Man skal altid bruge disecq eller toneswitch, når der skal tilsluttes mere end et hoved pr. boks. Alternativet ville jo være, at der skulle trækkes et kabel fra hver hoved til hver boks, hvilket ikke er særlig smart.

Så vidt jeg forstår det er der faktisk  indbygget 4 stk switche i sådan en quad monoblock, ellers kan du jo ikke have 4 brugere koblet på.
Og med 2 quad LNB og 3 stk DiSeqC switche skal da stadigvæk have et kabel fra hver DiSeqC switch til hver sin modtager, så det giver ingen forskel, (du sparer faktisk de 6 kabler imellem LNB'erne og switchene med monoblock).

Jeg har dog aldrig prøvet en monoblock, så måske tager jeg fejl. 

Mvh JørgenT

Den switch der er indbygget i en quad LNB er til at skifte mellem H og V polarisering samt high og low band og ikke til at skifte mellem forskellige hoveder. Selvfølgelig skal der et kabel mellem hver disecq switch og hver modtager, altså 3 kabler. Uden disecq switch skal der et kabel mellem hver hoved og modtager, i alt 6.

En monoblock lnb er jo blot to lnber der er støbt sammen, så man sparer sidebeslaget.

Flemming

 



Redigeret af fltk - 13-Maj-2009 kl. 15:10
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 15:12

slettet



Redigeret af fltk - 13-Maj-2009 kl. 15:13
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Den switch der er indbygget i en quad LNB er til at skifte mellem H og V polarisering samt high og low band og ikke til at skifte mellem forskellige hoveder. Selvfølgelig skal der et kabel mellem hver disecq switch og hver modtager, altså 3 kabler. Uden disecq switch skal der et kabel mellem hver hoved og modtager, i alt 6.

En monoblock lnb er jo blot to lnber der er støbt sammen, så man sparer sidebeslaget.

Så forklar lige denne single monoblock, som kun har et kabel ud, og som tekst siger har indbygget DiSEqC switch:

Er sakset fra:
http://www.highdefinitionuk.com/satellite/mti-monoblock-lnb- astrahotbird-p-517.html

Og, mht. quad monoblock i tidligere links som er beregnet til 4 brugere (für 4 Teilnehmer), så skulle der jo være 8 F-stik herpå for at kunne koble 4 stk DiSEqC switche til.    

Mvh JørgenT

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Den switch der er indbygget i en quad LNB er til at skifte mellem H og V polarisering samt high og low band og ikke til at skifte mellem forskellige hoveder. Selvfølgelig skal der et kabel mellem hver disecq switch og hver modtager, altså 3 kabler. Uden disecq switch skal der et kabel mellem hver hoved og modtager, i alt 6.

En monoblock lnb er jo blot to lnber der er støbt sammen, så man sparer sidebeslaget.

Så forklar lige denne single monoblock, som kun har et kabel ud, og som tekst siger har indbygget DiSEqC switch:

Er sakset fra:
http://www.highdefinitionuk.com/satellite/mti-monoblock-lnb- astrahotbird-p-517.html

Og, mht. quad monoblock i tidligere links som er beregnet til 4 brugere (für 4 Teilnehmer), så skulle der jo være 8 F-stik herpå for at kunne koble 4 stk DiSEqC switche til.    

Mvh JørgenT

OK - jeg giver mig. Havde ikke været vågen og været inde på de nævnte links. Disse lnber har ganske rigtigt indbygget disecq, og jeg må tilstå at jeg ikke har set denne type før. Sorry.Ouch

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu