recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videomaskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideomaskine

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Videomaskine
    Sendt: 26-August-2004 kl. 22:35
Hej
Jeg skal til at overspille en masse VHSer til DVD via min Philips DVDrecorder DVDR-75. Jeg har investeret i et scartkabel med guldkant - skulle efter sigende forbedre billedekvalitetn. Nu er jeg imidlertid kommet til at tænke på om kvaliteten på det endelige resultat også afhænger af hvilken VHS-maskine jeg bruger til at afspille de bånd på jeg skal overføre til DVD-skiverne. Jeg har en stereo Funai maskine fra Kvickly til 700 kroner og en Philips stereo til ca. 1000 kroner (som dog driller lidt engang imellem), men vil jeg kunne forbedre kvaliteten væsentligt ved at investere i en anden VHS-maskine og i givet fald hvilken anbefales??
Mvh og MANGE TAK
/1000
Til top
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2004 kl. 23:02

 

Jeg  syntes du har nok VHS'er, men som tommelfingerregl skal du  bruge den du har indspillet på.

Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2004 kl. 23:55

Hej 1000!

Det endelige resultat afhænger i høj grad af kvaliteten på din VHS-maskine. Jeg købte selv en Super-VHS maskine gennem Den Blå Avis. Det var en ældre Panasonic model NV-HS950, hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt. Den har digital signalbehandling, billedet er klart og detaljemæssigt i top selv på ældre optagelser, hvilket er vigtigt når man overspiller film til DVD. Man skal så lige huske på, at man med detaljerne også får en del "videostøj" med i købet, men problemer med dette kan afhjælpes, hvis man har støjreduktion på sin DVD-optager. Jeg har dog valgt at slå støjreduktionen fra, da det kan gå ud over detaljerne på det endelige DVD-resultat. Så mit bedste råd vil være: Få fat på en kvalitets videomaskine. Du kan gennem Den Blå Avis få en velfungerende tidligere topmodel "smidt i hovedet" til næsten ingen penge. 

Mvh SB 

 

Oprindeligt skrevet af 1000 1000 skrev:

Hej
Jeg skal til at overspille en masse VHSer til DVD via min Philips DVDrecorder DVDR-75. Jeg har investeret i et scartkabel med guldkant - skulle efter sigende forbedre billedekvalitetn. Nu er jeg imidlertid kommet til at tænke på om kvaliteten på det endelige resultat også afhænger af hvilken VHS-maskine jeg bruger til at afspille de bånd på jeg skal overføre til DVD-skiverne. Jeg har en stereo Funai maskine fra Kvickly til 700 kroner og en Philips stereo til ca. 1000 kroner (som dog driller lidt engang imellem), men vil jeg kunne forbedre kvaliteten væsentligt ved at investere i en anden VHS-maskine og i givet fald hvilken anbefales??
Mvh og MANGE TAK
/1000

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu