recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vidon.me AV200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vidon.me AV200

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 10:01
Jeg vil tro du kan finde en stik konverter på nettet eller evt. en anden lader, det er en standard størrelse med output på 5V - 2A

Det er ikke optimalt at man skal vælge det manuelt, men til dens forsvar, skal det siges at det er rimelig nemt og at det kan gøres, mens man ser filmen.

Så vidt jeg kan se på specs, så er det kun AV200, som har passthrough på HD lydformater.
/Thomas
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Jeg vil tro du kan finde en stik konverter på nettet eller evt. en anden lader, det er en standard størrelse med output på 5V - 2A

Det er ikke optimalt at man skal vælge det manuelt, men til dens forsvar, skal det siges at det er rimelig nemt og at det kan gøres, mens man ser filmen.

Så vidt jeg kan se på specs, så er det kun AV200, som har passthrough på HD lydformater.
/Thomas

Ja det var også derfor jeg ville nøjes med AV100 til ½ pris.. Kan sagtens leve med DD/DTS.

Men fatter ikke helt det med strømmen.. har du et link til den ledning jeg skal have fat i.. ville jo gerne kunne sætte den op når jeg modtager den.

Hvor lang tid gik der før du fik den leveret?
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 13:34
Du skal enten have noget ala den her: http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Batteri-og-Elforsyning/Netagregater-og-opladere/Netadapter-312-V-38204/

eller den her: http://www.av-connection.dk/?PGr=6126&ML=1041 (så bruger du den medfølgende strømforsyning)

Jeg vil tro der gik en lille uges tid.

/Thomas


Redigeret af dumb - 08-Januar-2014 kl. 13:35
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 14:05
OK fint tak.. virker dog underligt man ikke får strøm som passer.. Er det ikke fra tyskland?
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Hej,

- DTS-HD / TrueHD passthrough virker (kan også køre som PCM)
- 1080p/24 virker, man skal dog selv vælge opløsning og hz i en menu (720p/50, 1080p/24, 1080p/50, 1080p/60 og så et par stykker jeg ikke lige kan huske).

- Både lydspor og undertekster kan vælges via en knap på fjernbetjeningen, dog ikke i Netflix.


Hej Thomas.

Tak for din tilbagemelding.

Det er super, at passthough virker. Har du bemærket om netflix også sender i 5.1 eller hvad sker der der? Jeg tænker at den android version man installerer er lidt "skrabet" i forhold til den som er på f.eks. blu ray afspillere og smartTV?

Derudover er det mig en gåde, hvorfor den ikke kan finde ud af at tilpasse opløsning og Hz selv, i stedet for at man skal ind og vælge det på afspilleren. Det virker en smule besværligt for mig, at man skal ind og gøre sådan noget manuelt.

Du skriver at i netflix kan man ikke bruge fjernbetjening til at vælge lyd og undertekster, er det ikke fordi at det blot er den version til android?
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 19:46
Er disse boxe (av100 og av200) ikke mere eller mindre identiske med minix neo x5 og x7
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 20:44
Nej, den er vist ikke lige fra Tyskland. Min kom fra Hong Kong, dog uden problemer med told og moms.

Man kan godt bruge fjernbetjeningen til at skifte sub og sprog, men dog ikke med de dedikerede knapper på fjernbetjeningen. Man skal bruge pilen i "mouse mode" for at gøre det, da Netflix app'en er bygget til en touch skærm. Mon ikke der kommer en mere TV venlig app, nu de vil til at køre android direkte på TV, hvor man jo heller ikke har touch?

ja, jeg forstår heller ikke at den ikke selv skifter, men som sagt, så er det forholdvis nemt selv at gøre, om end det er bøvlet.

Håber på at få leget lidt mere med den i weekenden.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 08:44
-



Redigeret af mbm1 - 13-Januar-2014 kl. 09:02
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 09:25
Hvad er indtrykkene indtil videre? Stadig positive?
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 09:56
Beklager, har ikke lige haft tid til at rode med den i weekenden, da den gik op i familie og tømmermænd :)

Men jeg skal nok give lyd, når jeg har fået noget mere erfaring med den.

/Thomas
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

 

Derudover er det mig en gåde, hvorfor den ikke kan finde ud af at tilpasse opløsning og Hz selv, i stedet for at man skal ind og vælge det på afspilleren. Det virker en smule besværligt for mig, at man skal ind og gøre sådan noget manuelt.


Det er ganske enkelt - det er ikke en dedikeret videoafspiller - det er bare en boks med et Android styresystem som du tilfældigvis vil benytte til at afspille video filer. Android er ikke et mediecenter, det er ikke en bluray afspiller, det er et styresystem. Og nej, den version der installeres er ikke skrabet i forhold til den der er på blu ray afspillere og smartTV, for det første er der slet ikke Android på blu ray afspillere og smartTV (her benyttes andre typer styresystem som er væsentligt mere begrænsede end en standard Android), for det andet er det en fuld Android der er installeret og fuldstændig den samme som på enhver Android tablet eller Android mobil. Men som sagt denne boks har intet med hverken bluray afspillere, smarttv, mediacentre eller lign. at gøre - det er bare en Android tablet (uden skærm) som tilfældigvis også kan bruges til at afspille video med. Den konkrete boks er så designet med stik osv. så den lægger op til at bruges som en slags smarttv/mediecenter boks, men i bund og grund er det stadig bare en Android boks.
 
Når du kobler din PC til en monitor, gør du det også med en bestemt opløsning og refresh, og denne skifter heller ikke automatisk blot fordi du tilfældigvis spiller forskellige videofiler med forskellige opløsninger eller framerates i den indbyggede medie afspiller. 

Du kan via særligt software eks. XBMC få den funktion, men det er en funktion i selve XBMC, det er ikke en standard feature for windows eller din pc, ligesom det ikke er en standard feature i Android.  XBMC til Android er ikke på samme udviklings niveau som XBMC til eks. windows, der kan derfor være mange features i XBMC som ikke er implementeret endnu. 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 10:50
Halløjsa.

Jeg kan såmænd godt følge dig i dine betragtninger, om at Android ikke er udviklet med henblik på at det skal være styresystem i en medieafspiller, og at det kan give visse begrænsninger. Man kan jo så bare håbe på, at hvis XBMC som du siger stadig er i et meget tidligt udviklings stadie i forhold til f.eks. windows versionen, at det så kommer på et senere tidspunkt. Jeg formoder det er et spørgsmål om hvilke API'er man har adgang til i Android, og om det overhovedet kan lade sig gøre.

Når det så er sagt, så hvis man kigger på hvordan antallet af Android streaming enheder stormer frem nu, der ville det være oplagt for google at udvikle de funktioner eller API'er som netop er gode at have til sådanne streaming enheder. Så kan de komme til at sidde endnu tungere på markedet end de måske allerede kommer til?

Philips har dog lige ved den netop overståede CES messe, lanceret et tv med Android smart tv, så er det spændende at se hvilke begrænsninger der ligger i dette.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu