recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil du købe de nye 3D produkter ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil du købe de nye 3D produkter ?

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Afstemningsspørgsmål: Vil du købe de nye 3D produkter (Tv, Bluray-afspiller, Briller osv.)
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
13 [4.92%]
83 [31.44%]
94 [35.61%]
74 [28.03%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

3D betyder vel Dyrt, Dårligt og Dorsk... Wink

Dyrt? jeg har hørt om +200$ for 3D

Det er jo ikke helt nye TV konstruktioner, det meste ligger vel i softwaren (skifte mellem højre og venstre billede).

Dårligt? har du set dem med active shutter glasses?  -de meldinger der kommer fra CES har da været ret positive over Panasonics implementering


Er de 200 USD for materialer eller færdigimplementeret?
 
Forstår ikke hvad du mener, det jeg refererer til er at et Panasonic TV med 3D skulle være omkring 200$ dyrere end et tilsvarende uden (kan desværre ikke huske hvor jeg har læst det).


Det jeg mente var:

Er de +200 USD for et færdigt 3D tv, eller dækker det kun materialeomkostningerne til at fremstille billedet - lidt ligesom at Apple's Iphone kun koster 900 i materialer..
 
altså du får ikke ret meget 3D TV for 200$, når jeg skriver +(læs plus)200$ så er det ment som merprisen for den amerikanske forbruger, for selve 3D teknologien, oven i TV'ets grundpris.
 
Aner ikke om beløbet passer eller hvad det går til (materialer, software, ingeniørtimer????).
Jeg tager det bare som udtryk for at det ikke bliver vildt dyrt at få 3D TV.


Jeg kan udemærket godt læse. Jeg troede det var indforstået at de var oven i selve tv'ets prisWink

Men jeg tror nu man skal være ret naiv hvis man tror man kan score et 3D tv for 1000 kroner mere. Det ville være smartere for dem at sælge dem til overpris, ligesom man gjorde med full hd. De skal jo have flest penge ud af det som muligt. Så 3D bliver ok mest en funktion i topmodellerne, og dernæst brede sig langsomt til mainstream markedet.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

3D betyder vel Dyrt, Dårligt og Dorsk... Wink

Dyrt? jeg har hørt om +200$ for 3D

Det er jo ikke helt nye TV konstruktioner, det meste ligger vel i softwaren (skifte mellem højre og venstre billede).

Dårligt? har du set dem med active shutter glasses?  -de meldinger der kommer fra CES har da været ret positive over Panasonics implementering


Er de 200 USD for materialer eller færdigimplementeret?
 
Forstår ikke hvad du mener, det jeg refererer til er at et Panasonic TV med 3D skulle være omkring 200$ dyrere end et tilsvarende uden (kan desværre ikke huske hvor jeg har læst det).


Det jeg mente var:

Er de +200 USD for et færdigt 3D tv, eller dækker det kun materialeomkostningerne til at fremstille billedet - lidt ligesom at Apple's Iphone kun koster 900 i materialer..
 
altså du får ikke ret meget 3D TV for 200$, når jeg skriver +(læs plus)200$ så er det ment som merprisen for den amerikanske forbruger, for selve 3D teknologien, oven i TV'ets grundpris.
 
Aner ikke om beløbet passer eller hvad det går til (materialer, software, ingeniørtimer????).
Jeg tager det bare som udtryk for at det ikke bliver vildt dyrt at få 3D TV.


Jeg kan udemærket godt læse. Jeg troede det var indforstået at de var oven i selve tv'ets prisWink

Men jeg tror nu man skal være ret naiv hvis man tror man kan score et 3D tv for 1000 kroner mere. Det ville være smartere for dem at sælge dem til overpris, ligesom man gjorde med full hd. De skal jo have flest penge ud af det som muligt. Så 3D bliver ok mest en funktion i topmodellerne, og dernæst brede sig langsomt til mainstream markedet.
Hmmm, jeg læste et sted på nettet, at Panasonic (USA) ikke vil hæve priserne i forhold til sidste år, da de vil helst vil sælge mange 3D-fladskærme. Hvordan det er her i DK? Det vil tiden vise, men, så snart der kommer Fuld HD 3D-projektorer med HDMI 1.4 til en fornuftig penge sker der løjer. Og, dét varer måske ikke så længe...Wink


Redigeret af Firebird - 14-Januar-2010 kl. 21:36
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg kan udemærket godt læse. Jeg troede det var indforstået at de var oven i selve tv'ets prisWink

Men jeg tror nu man skal være ret naiv hvis man tror man kan score et 3D tv for 1000 kroner mere. Det ville være smartere for dem at sælge dem til overpris, ligesom man gjorde med full hd. De skal jo have flest penge ud af det som muligt. Så 3D bliver ok mest en funktion i topmodellerne, og dernæst brede sig langsomt til mainstream markedet.
 
1) du skal lige huske at du ikke bare kan gange med dollarkursen, dansk moms og generelt højere priser i Danmark gør at det bliver til mere.
 
2) selvfølgelig starter 3D på topmodellerne
 
 
Så lad os nu sige at jeg påstår at et 50" Panasonic VT25 er maximalt 2.000 kroner dyrere end V10 (som formegentlig er den den skal afløse) den dang den kom på markedet, mener det var omkring de 20.000 Kr.
 
Det generelle prisfald kan endda gøre at introduktionspriser bliver omkring det samme eller lavere end V10.
 
Husk at plasma ikke længere er ene om 50" der kommer flere og flere LCD/LED skærme i de størrelser til lavere og lavere priser.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det ville være smartere for dem at sælge dem til overpris, ligesom man gjorde med full hd
 
Du kan slet ikke sammenligne med dengang man gik til full HD, det krævede helt anden produktionsteknologi for såvel LCD som Plasma fordi der skulle klemmes flere pixels ind på panelet ligsom signalbehandlingen kræver langt mere pga. flere informationer i FULL HD formatet.
 
3D er i princippet bare en lidt ændret signalhåndtering som kan håndtere: højre, venstre, højre, venstre (uden at den begynder at interpolere i mellem dem Smile) og en IR sender på fronten der kan snakke med de aktive briller, that's it.
 
Panasonic har så fortalt at de har taget en anden type fosfor i brug for at få hurtigere skift, næppe noget der kræver nye fabrikker eller på anden vis koster en arm.
 
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 11:26

Her er en ret interessant tråd: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1210548 (Kun for folk der er interesseret i 3D). Jeg bed mærke i bla. dette indlæg:

The HDMI 1.3 spec does not dual 1080p signals even though there's enough bandwidth. The HDMI 1.4 spec incorporates special flags to preserve dual-channel 1080p signals so that the receiving device can identify the discrete left/right signal so it can use appropriately. There's nothing in the HDMI 1.3 spec that covers flagging dual 1080p streams for left/right sterescopic vision, even though the bandwidth is there.

That's the key to the "spec" for 3-D... a blu-ray player or cable boxed hooked to your 3-D TV or projector via HDMI 1.4 and sending discrete left/right eye content for the display to handle in proper form.

Current systems can try to matrix the left/right into a single 1080p60 stream and hope that the receiving device will display properly, but that's not part of the official 3-D spec, though it may provide some form of backwards compatibility for those who don't wish to immediately replace their current gear.

This thread's question is specifically asking about projectors that conform to the new 3-D spec for discrete left/right 1080p recognition and display.


Redigeret af Firebird - 15-Januar-2010 kl. 11:30
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 14:16
Her er et rigtig godt indlæg:  
3-D is part of the Blu-ray spec now. And more and more 3-D content will become available over the comings years. It's not so much a matter of "if" you'll get a 3-D capable BD player and display, but more a matter of "when". Most folks just 5 years ago couldn't have imagined owning a 1080p display or having 1080p software. Now it's commonplace and pretty affordable... if you're buying a 47" TV... chances are it's 1080p without you having to think twice.

So if anyone is planning to upgrade their projector or TV in the next year or so, at the least it's wise to think about making the move to 3-D capable if the price differential isn't too prohibitive. This year there may only be 10 3-D movies you're interested in, but next year there might be 20... and that would mean you could enjoy your 10 this year as well as your 20 next year and probably your 30 additional the year after. If you plan to enjoy your new TV or projector for at least 4 years I'd strongly recommend anyone consider going with 3-D capable.

BTW, 3-D is not only going to apply to Blu-ray... expect HD sports to go 3-D as well sometime in the not-to-distant future.

Need we even mention 3-D gaming? Big Grin 
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
FriendlyMots Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:10
Næste gang jeg skal have et tv, er det helt sikkert per standard 3d i alle bedre fjernsyn, og derfor får jeg det vel om jeg vil eller ej. Synes selv lidt det er en gimmick ( der dog fungerer rigtigt godt i Avatar), og er derfor ikke synderligt interesseret i det.

Så længe det ikke går ud over 2d billedkvalitet...
KRP-600m - isf-kalibreret
Onkyo 705
Focal Sib
PS3/Xbox360 Hddvd addon
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 15:33

Jeg kan lige tilføje at jeg nu har set Avatar både via Dolby's 3D teknik (Klovborg) og RealD (Cinemaxx Århus). Min subjektive oplevelse, der er i tråd med en ven der var med, er at den generelle billedkvalitet er bedre i Klovborg, på 3D. Lysstyrken er lidt bedre i Cinemaxx, men RealD teknikken har en "glare" effekt i billedet, givetvis pga. lærredet, som ikke er i Dolby systemet. Derudover virkede billedet skarpere i Dolby, og der var ind imellem skygger på underteksterne i RealD, som jeg ikke observerede i Dolby. Kan man leve med lidt lavere lysstyrke, er Dolby's system efter min mening klart at foretrække.

Derudover er jeg ret sikker på at de Silverscreen lærreder der bruges i RealD systemet, næppe pilles ned når der køres 2D forestillinger, hvilket betyder at 2D forestillingerne vil miste lidt billedkvalitet fordi man også kører 3D. Det sker ikke med Dolby systemet, der arbejder på et almindeligt lærred.
 
Lang historie kort: Klovborg Kino kan anbefales Smile
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 23:54
Men det siger vel reelt ikke så meget om kvaliteten af det vi får at se i de forbruger-produkter som bliver lanceret i løbet af 2010, da en del af producenterne her har valgt at benytte aktive Shutter-briller istedet for de passive polariserede som benyttes i biograferne.
Eftersigende skulle shutter-brillerne være væsentligt bedre (det mener jeg også at have læst mig til på et tidspunkt at du selv har skrevet Otto?).
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 16:32
På et meget stort men tavs flertals vegne vil jeg hermed besvare spørgsmålet med et rungende NEJ:
http://www.reghardware.co.uk/2010/01/21/3d_tv_to_stay_niche/

Hvis man ikke order at læse det hele så:

"Alas, we don't have a figure for projected TV sales in 2012, but even if there's no growth between now and then, non-3D models will outsell 3D TVs by 18:1.

Even by 2018, that means 3D TVs will be outsold by non-3D models by almost two times - and, again, that assumes no growth in the overall telly market."



Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

På et meget stort men tavs flertals vegne vil jeg hermed besvare spørgsmålet med et rungende NEJ:
http://www.reghardware.co.uk/2010/01/21/3d_tv_to_stay_niche/

Hvis man ikke order at læse det hele så:

"Alas, we don't have a figure for projected TV sales in 2012, but even if there's no growth between now and then, non-3D models will outsell 3D TVs by 18:1.

Even by 2018, that means 3D TVs will be outsold by non-3D models by almost two times - and, again, that assumes no growth in the overall telly market."

Er det dit argument for at du ikke vil købe 3D?
 
Der er vel ikke ret mange det betviler at 3D er niche, men det er projektorer også, derfor kan det jo være meget fedt alligevel.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

På et meget stort men tavs flertals vegne vil jeg hermed besvare spørgsmålet med et rungende NEJ:
http://www.reghardware.co.uk/2010/01/21/3d_tv_to_stay_niche/

Hvis man ikke order at læse det hele så:

"Alas, we don't have a figure for projected TV sales in 2012, but even if there's no growth between now and then, non-3D models will outsell 3D TVs by 18:1.

Even by 2018, that means 3D TVs will be outsold by non-3D models by almost two times - and, again, that assumes no growth in the overall telly market."

Det er et fantastisk godt argument, for vi har utroligt meget statistisk data over hvor mange 3D-tv der sælges i forhold til non-3D tv i øjeblikket - eller vent, det har vi jo ikke for de er ikke på markedet.
Kan vi ikke hurtigt blive enige om at hverken du, jeg, ham der har skrevet artiklen eller julemanden har hverken større eller mindre indblik i hvordan Tv-markedet og forbrugernes efterspørgsel ser ud efter at der rent faktisk kommer 3D tv på markedet?


Og hvor er det dog dejligt at starte en post med et postulat om at du taler for et tavst flertal.
Jeg kan da også komme og påstå at jeg taler for et tavst flertal når jeg siger at ja, jeg skal helt sikkert have 3D hjem i stuen på et tidspunkt. Hvordan vil du nogensinde modbevise mig?

Udover det så har du ikke fremlagt noget argument for hvorfor du ikke vil købe 3D produkter. Du har blot skrevet "Nej", og så kunne du jo ligeså godt have nøjedes med at smide en stemme i afstemningen i toppen af siden. Det er ikke videre interessant at stå om en måned med en poll der viser at den ene eller den anden side vinder med 60% mod 40% - det spændende er jo hvad der har fået folk til at vælge det ene eller det andet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu