recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vilkår for e-mærket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVilkår for e-mærket

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Emne: Vilkår for e-mærket
    Sendt: 03-April-2009 kl. 08:57

Hher er en interessant afgørelse fra e-handelsfonden, der konkret belyser, hvad der skal til, for at miste det:

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1149093.ece

Mvh.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 09:08

Tjaa problemet er jo bare at man ikke ligefrem viser konsekvens tag bare getmore m.fl. der får mærket frataget i xx måneder og så får det igen efter stormen / sagerne har lagt sig, jeg har desværre svært, som forbruger, ved at tage det mærke seriøst.

"Har du handlet i en af landets e-mærkede netbutikker - og er du kommet i klemme eller er blevet i tvivl om dine rettigheder? Så er det en god idé at kontakte E-handelsfondens Forbruger Hotline. "

Denne formulering skriger i mine øjne til himlen om selvmodsigelse. Det er tankevækkende at en fond der faktisk tjener penge på de virksomheder der har emærket, nu også vil rådgive dem på den anden side af nettet nemlig forbrugerne som er selvsamme leverbrød for dem de repræsenterer, og inddirekte prøve og fremstå upartiske uden at det fremgår tydeligt for enhver hvis interesser de skal varetage, større mulig interessekonflikt skal man da lede længe efter.

 



Redigeret af Smurf - 03-April-2009 kl. 09:10
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

 Det er tankevækkende at en fond der faktisk tjener penge på de virksomheder der har emærket, nu også vil rådgive dem på den anden side af nettet nemlig forbrugerne som er selvsamme leverbrød for dem de repræsenterer, og inddirekte prøve og fremstå upartiske uden at det fremgår tydeligt for enhver hvis interesser de skal varetage, større mulig interessekonflikt skal man da lede længe efter.

Det synes jeg nok er at lægge mange ting ind i det. Jeg opfatter e-mærkningen som en "privat" garantiordning, som firmaerne kan købe. Det kræver, at de overholder betingelserne, og jeg kan ikke se, at det står i modsætning til at forbrugerne kan være med til at overvåge, at de så også gør det.

Hvad mener du med "hvis interesser de skal varetage" udover den at handle med deres mærke?

Mvh.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 10:52

På den ene side tjener de penge på forhandlere og har dermed en reel interesse i at få flere og flere og beholde dem de har, det er jo deres leve grundlag på den anden side vil du nu gå ud til forbrugerne og rådgive dem om sager med selv samme forhandlere som har emærket.

I min verden er det jo derfor vi har en lovgivning i danmark som burde være hævet over commercielle interesser uden direkte bindeled til de enkelte involverede parter.

Tag en sag hvor en forbruger mener en forhandler har handlet etisk forkert / imod købeloven og du søger rådgivning hos denne hotline - tror du så seriøst de vil tage forbrugerens interesse i første række hvis forhandleren har en anden interesse?

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu