recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vintertid og Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVintertid og Selector

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Emne: Vintertid og Selector
    Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 17:40
Min Selector (jeg har lykkeligt glemt modelbetegnelsen, men det er den helt almindelige Sagem, nyeste ikke-HD-model), har ikke opdaget at vi ikke længere har sommertid.

Uret i programinformationen viser forkert, og hvis jeg begynder at bestille en optagelse, foreslår den et starttidspunkt en time frem i tiden.

Det der interesserer mig for alvor, er naturligvis om jeg kan programmere en optagelse og tro på tiderne.

Jeg husker ikke samme problem ved tidligere sommertidsskift - er der andre der har erfaringer med det?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 18:13

 

 Det er sikkert en fejl fra You See, både min Sagem60 og 4110 er også en time foran.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 08:15
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det ikke signalet, der skal ændres men tidsforskydningen på boksen. Dette er tilfældet med dvb-t, hvor der udsendes et gmt-tidssignal, og det er så boksen, der skal give tidsforskydningen - 1 time vinter og 2 timer sommer - min boks har en automatisk omstilling, så ingen problemer her - bortset fra, at DR/TV2/DIGI-TV/BSD har bøffet i det og stillet gmt-tiden om. Svenskerne har dog ikke gjort dette, så nu kan man more sig med, at der på dvb-t er opstået en tidsforskel mellem Sverige og Danmark med 1 time...
miri
Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 09:16
Min rettede selv tiden, men først igår aftes.
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 18:11
Min går stadig galt. Nu har jeg skrevet til YouSee (forfærdeligt navn!) om det.
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af JesperD JesperD skrev:

Nu har jeg skrevet til YouSee (forfærdeligt navn!) om det.

Svaret indeholdt følgende opskrift:

For at ændre tiden i selectoren, skal du stille selectoren på en kanal mellem 70 og 75. Bagefter tager du strømmen fra i 10-15 sek. og tilslutter den igen. Hvis ikke det hjælper, er du mere end velkommen til at skrive tilbage hertil, eller ringe på 80804050.

Jeg har ikke prøvet det endnu, men det vil jeg gøre, og derefter vil jeg nok spørge dem om det virkelig skal være nødvendigt to gange om året.
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 18:13
Det virkede. Jeg behøvede ikke tage strømmen - i ca. samme øjeblik jeg havde (slået min favoritliste fra og) valgt kanal 71 (TV1001, som jeg absolut ikke abonnerer på), vidste den pludselig hvad klokken var.

Det overraskede mig lidt - er det mon virkelig kun nogle købekanaler der sender korrekt tidszoneinformation?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu