recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vække NAS 213+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vække NAS 213+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RenéH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RenéH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vække NAS 213+
    Sendt: 29-April-2013 kl. 08:33
Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at vække min NAS server (Synology 213+) udfra det store internet.

Mit setup er:

(internet udbyder : Fullrate)

Zyxel router P-2601HN-F1 (192.168.1.1) Fullrate routeren giver dhcp adresser
til min dlink router dir-645 (192.168.1.2) og til alt andet der tilsluttes med kabel og wireless.


Jeg har lavet NAT portforward i zyxel routeren: port 9 -> sendes til min NAS (192.168.1.38)
Jeg bruger "DS finder" på mobilen og alt virker fint internt på mit lokale net - der kan jeg både tænde og slukke Nas'en. Men udfra nettet kan jeg ikke få lov at tænde den - jeg derimod sagtens slukke den udefra (bruges en anden port til det ?)

/René
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 09:03
Jeg går udfra du tænder den via WOL (Wake On Lan). Dette er system hvor du broadcaster over lan, og fortælle den computer med den specificeret mac-adress, du skal vække op nu. Dette kræver selvfølgelig at netkortet har strøm på.

Du skal derfor forwarde porten til subnettet og ikke til den specifikke port for computeren. Det er dog ikke alle router, der vil tillade dig at gøre dette.

Jeg har dog ingen erfaringer med dette.
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 09:05
Kig evt. på wikipedia

Subnet directed broadcasts

A principal limitation of standard broadcast Wake-On-LAN is that broadcast packets are generally not routed. This prevents the technique being used in larger networks or over the internet. Subnet Directed Broadcasts (SDB)[8][9] may be used to overcome this limitation. SDB may require changes to intermediate router configuration. Subnet directed broadcasts are treated as normal network packets until processed by the final (local) router. This router converts the packet into a true broadcast packet. This technique allows a broadcast to be initiated on a remote network but requires all intervening routers to forward the SDB.[10][11] When preparing a network to forward SDB packets, care must be taken to filter such that only desired (e.g. WoL) SDB packets are permitted—otherwise the network becomes a participant in DDoS attacks such as the Smurf Attack.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 18:48
Og du bruger din WAN-adresse i DS-Finder, når du er uden for hjemmet?
Til top
RenéH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RenéH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 18:50
Ja jeg bruger min ip adresse : 95.166.47.xx


Til top
RenéH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RenéH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 20:20
Jeg har lige prøvet igen igen

og jeg kan lukke og genstarte uden for min wifi net
men kan altså ikke vække den. :-/
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu